Miro Vilím

20.02.2024

Volkswagen

Reklamný slogan svojho času tvrdil, že „pekné kombíky sa volajú Avant“, my len dodávame, že tie praktické od Volkswagenu sme vždy našli pod označením Variant.


Volkswagen predstavil deviatu generáciu modelu Passat už len vo verzii Variant a opäť tým posunul hranicu využiteľnosti batožinového priestoru. Nový model ID.7 Tourer je prvým elektrickým „Variantom“ značky a ako už zo samostatného označenia vyplýva, má kombinovať štýl Arteonu Shooting Brake (ktorý ostane bez nástupcu) a praktickú stránku Passatu Variant. Ako sa mu to darí?

Štýl, či dizajn, je subjektívna kategória, už z prvých oficiálnych fotografií však musím ako fanúšik kombíkov konštatovať, že Tourer má vyváženejšie proporcie ako základná verzia ID.7 v podobe liftbacku, s ktorou Tourer zdieľa všetky vonkajšie rozmery.

Na dĺžku meria ID.7 Tourer 4.961 mm, na šírku bez spätných zrkadiel je to 1.862 mm a na výšku 1.536 milimetrov. V oboch prípadoch má rázvor hodnotu 2.971 milimetrov.

A teraz to najdôležitejšie, základný objem batožinového priestoru modelu ID.7 Tourer má 605 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to až 1.714 litrov. V porovnaní s modelom liftback je to nárast o 73 litrov (z hodnoty 532 litrov), resp. o 128 litrov pri sklopených operadlách zadných sedadiel (z hodnoty 1.586 litrov).

Po sklopení operadiel zadných sedadiel je k dispozícii úložná plocha s dĺžkou až 1.948 milimetrov (po operadlá zadných sedadiel je to 1.075 mm) a minimálna šírka (medzi podbehmi zadných kolies) je presne 1.000 milimetrov.

Volkswagen ID.7 Tourer

Nevyhnutne je potrebné doplniť, že základný objem batožinového priestoru platí pri polohe operadiel v tzv. cargo pozícii, teda so vzpriamenými operadlami. Pri obsadení druhého radu sedadiel teda v záujme zachovania komfortu sedenia cestujúcich príde batožinový priestor o pár desiatok litrov a má objem len 545 litrov (+ 13 litrov oproti liftbacku). Veľkosť batožinového priestoru modelu Tourer teda približne zodpovedá objemu, ktorým disponuje Arteon Shooting Brake (565 litrov, resp. po sklopení operadiel zadných sedadiel 1.632 litrov). 

Volkswagen ID.7 Tourer

V porovnaní s modelom Passat ponúka ID.7 Tourer pri väčšej dĺžke karosérie (+ 44 milimetrov) výrazne menší objem batožinového priestoru, Passat Variant má základný objem batožinového priestoru až 690 litrov (+ 85 litrov) a po sklopení operadiel zadných sedadiel je to 1.920 litrov (+ 206 litrov). Pre zákazníkov, ktorí budú od svojho elektrického Tourera požadovať viac prepravnej kapacity je vďaka štandardným strešným lyžinám k dispozícii aj strešný box Comfort s objemom 460 litrov.      

Volkswagen ID.7 Tourer

Interiér je až po druhý rad sedadiel totožný s tým v liftbacku ID.7, teda je tvorený obrazovkou multimediálneho systému s uhlopriečkou 15 palcov (38 centimetrov) s dotykovým ovládaním a integráciou umelej inteligencie (ChatGPT), minimalistickým zobrazovacím poľom pred vodičom s označením ID. Displey a štandardne dodávaným head-up displejom s prvkami rozšírenej reality.  

Volkswagen ID.7 Tourer

Ďalšou zásadnou novinkou zdieľanou s liftbackom sú úplne nové, veľkoryso dimenzované, ergoActive predné sedadlá. Tie ponúkajú nielen vyhrievanie a masážne funkcie, ale aj chladenie s interaktívnymi ventilačnými otvormi. Nové príplatkové ergoaktívne sedadlá ponúkajú nastavenie v 14-tich smeroch a inteligentné funkcie. Okrem individuálnych nastavení je k dispozícii aj automatická funkcia, ktorá na základe dát teplotných senzorov a senzorov vlhkosti vyhodnotí potrebu chladenia, resp. ventilácie, ktorú následne prispôsobuje aktuálnym podmienkam. Ďalej sú na výber tri špeciálne funkcie: maximálne vyhrievanie, maximálne chladenie a maximálne „sušenie“. Nové sú aj rozšírené masážne funkcie.

Volkswagen ID.7 Tourer

Pohon zadných kolies pre obidve uvádzacie verzie Pro a Pro S zabezpečuje nový elektrický pohon s interným označením APP550 s výkonom 210 kW (286 koní) a silou 545 Nm. Prenos výkonu zabezpečuje jednorýchlostná prevodovka.

Volkswagen ID.7 TourerVolkswagen ID.7 Tourer

K dispozícii budú zatiaľ dve verzie: Pro s využiteľnou kapacitou batérie 77 kWh (celková kapacita 82 kWh), ktorá umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) s výkonom až 170 kW a verzia Pro S, ktorá má využiteľnú kapacitu batérie 86 kWh (celková kapacita 91 kWh), v tomto prípade je maximálny nabíjací výkon až 200 kW. Podľa predbežných kalkulácií by verzia Pro S mala poskytovať dojazd až 687 kilometrov.

Volkswagen ID.7 Tourer

Volkswagen ID.7 Tourer sa začne vyrábať v lete tohto roku, predpredaj bude na Slovensku spustený už v druhej polovici marca a samotný predaj v priebehu júna.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

Mercedes EQS SUV – Najvyššia trieda elektrického SUV

Nové SUV od značky Mercedes-EQ je po liftbacku EQS a limuzíne EQE tretím modelom postaveným na modulárnej elektrickej platforme pre luxusné vozidlá a prvým luxusným elektrickým SUV, ktoré ponúka miesto pre sedem cestujúcich.

Mercedes EQB 350 4MATIC – Tichý spoločník

Je funkčná elektro mobilita osvietenstvom v doprave? Bude tento evolučný stupienok aj niečím ako revolúcia? Ak áno, bude dostatočne aplikovateľná v každom kúte civilizovaného sveta? Odpoveď,  či je elektrina ten správny alternatívny krok nám ukáže až čas.  

BMW iX M60 – Prvá jazda

Základné dáta z technickej špecifikácie sú skutočne pôsobivé. Systémový výkon dosahuje hodnotu 455 kW (619 koní), maximálna hodnota krútiaceho momentu je až 1.100 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaných 250 km/h.

Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC SUV – Prvá jazda

Prvé stovky kilometrov za volantom najväčšieho elektrického SUV značky Mercedes-Benz nás presvedčili o tom, že elektrický pohon je aj v modeloch SUV podstatným prvkom zvyšujúcim úroveň pohodlia.