Miro Vilím

15.12.2021

Audi

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.


Spolupráca Audi a „Hoonigana“ Kena Blocka bola oznámená v septembri tohto roka a hoci Ken je srdcom petrolhead, spoločne s Audi sa bude podieľať na projektoch elektrickej mobility. Už letmý pohľad na výsledok prvej spoločnej spolupráce však ukazuje, že Ken sa ani pri natáčaní nového videa s elektrickým autom nudiť nebude.

Jediný exemplár plne elektrického Audi S1 Hoonitron je modernou interpretáciou dizajnu legendárneho Audi Sport quattro S1, ktoré v roku 1987 vyhralo slávne preteky do vrchu Pikes Peak a.k.a. „Race To The Clouds“. Celý vývoj dizajnu trval tímu pod vedením šéf dizajnéra Marca Lichteho len štyri týždne od prvej skice po finálnu podobu.  

Dva elektrické motory, pohon všetkých kolies, veľa výkonu a karbónová architektúra vozidla spĺňajúca všetky bezpečnostné štandardy predpísané pravidlami FIA sú základné informácie pre S1 Hoonitron.

Audi S1 Hoonitron

Základom pre novú Kenovi driftmašinu je Audi RS e-tron GT so systémovým výkonom 598 koní (krátkodobo až 646 koní) a maximálnym krútiacim momentom 830 Nm.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá sériovému Audi RS e-tron GT len 3,3 sekundy, podstatne ľahšie elektrické S1 bude zrejme rýchlejšie. Maximálna rýchlosť nie je pre zamýšľanú driftovaciu hračku podstatná. Masívny prítlak k vozovke určite zabezpečia obrovské prítlačné krídla.

 

Audi S1 Hoonitron

 

Sám Block považuje elektrickú mobilitu za budúcnosť a považuje elektrické autá za krok vpred s cieľom nielen zredukovať emisie, ale vidí v nich aj výkonnostný potenciál. A zvuk? Jeho deti považujú zvuk elektrických áut za rovnako „cool“ ako zvuk spaľovacích motorov a 53 ročný drifter sa s tým ľahko zmieri, keď si z depozitára Audi vie požičať aj motoršportové legendy minulosti.

 

 

Audi S1 Hoonigan budeme vidieť už čoskoro v pokračovaní slávneho príbehu Gymkhana. Pracovný názov? Elektrikhana.

Autor: Miro Vilím / Foto: Audi

 


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.

Volkswagen ID.7 Pro S sedan - Oplatí sa väčšia batéria?

Model ID.7 je aktuálnou vlajkovou loďou elektrických vozidiel značky Volkswagen a predstavuje elektrickú alternatívu k modelu Passat. Počas klasického týždňového testu sme vyskúšali model ID.7 Pro S, ktorý má vďaka väčšej kapacite batérie umožňovať väčší dojazd. Oplatí sa priplatiť si za väčšiu batériu približne tritisíc EUR*?

Ford Explorer EV – Amerikánec

Život je kontinuálna zmena, ktorá je nevyhnutnou súčasťou nášho bytia. Je to fascinujúci dynamický proces, ktorý ponúka príležitosti na rast, nové zážitky a zároveň nám zrkadlí hodnotu prítomnosti. Vyzerá to tak, že to nie je inak ani v živote našich štvorkolesových miláčikov.