Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.
Spolupráca Audi a „Hoonigana“ Kena Blocka bola oznámená v septembri tohto roka a hoci Ken je srdcom petrolhead, spoločne s Audi sa bude podieľať na projektoch elektrickej mobility. Už letmý pohľad na výsledok prvej spoločnej spolupráce však ukazuje, že Ken sa ani pri natáčaní nového videa s elektrickým autom nudiť nebude.
Jediný exemplár plne elektrického Audi S1 Hoonitron je modernou interpretáciou dizajnu legendárneho Audi Sport quattro S1, ktoré v roku 1987 vyhralo slávne preteky do vrchu Pikes Peak a.k.a. „Race To The Clouds“. Celý vývoj dizajnu trval tímu pod vedením šéf dizajnéra Marca Lichteho len štyri týždne od prvej skice po finálnu podobu.
Dva elektrické motory, pohon všetkých kolies, veľa výkonu a karbónová architektúra vozidla spĺňajúca všetky bezpečnostné štandardy predpísané pravidlami FIA sú základné informácie pre S1 Hoonitron.
Základom pre novú Kenovi driftmašinu je Audi RS e-tron GT so systémovým výkonom 598 koní (krátkodobo až 646 koní) a maximálnym krútiacim momentom 830 Nm.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá sériovému Audi RS e-tron GT len 3,3 sekundy, podstatne ľahšie elektrické S1 bude zrejme rýchlejšie. Maximálna rýchlosť nie je pre zamýšľanú driftovaciu hračku podstatná. Masívny prítlak k vozovke určite zabezpečia obrovské prítlačné krídla.
Sám Block považuje elektrickú mobilitu za budúcnosť a považuje elektrické autá za krok vpred s cieľom nielen zredukovať emisie, ale vidí v nich aj výkonnostný potenciál. A zvuk? Jeho deti považujú zvuk elektrických áut za rovnako „cool“ ako zvuk spaľovacích motorov a 53 ročný drifter sa s tým ľahko zmieri, keď si z depozitára Audi vie požičať aj motoršportové legendy minulosti.
Audi S1 Hoonigan budeme vidieť už čoskoro v pokračovaní slávneho príbehu Gymkhana. Pracovný názov? Elektrikhana.
Autor: Miro Vilím / Foto: Audi