Ford pokračuje v aktivitách, ktoré majú elektromobilitu zatraktívniť aj jej doterajším skeptikom.
Ešte pred predstavením úplné nového elektrického Fordu Explorer zverejnil Ford informáciu o tom, že už tento rok prechádza vo výrobe na nový typ batérie. Lítium-železofosfátové (LFP) batérie majú byť odolnejšie, znášajú častejšie a rýchlejšie nabíjanie a pre svoju konštrukciu potrebujú menšie množstvo ťažkých kovov. V porovnaní s doteraz používanými nikel-kobalt-mangánovými (NCM) batériami sú aj lacnejšie.
Prvým z modelov, ktorý bude z novej technológie profitovať je práve globálny model Mustang Mach-E, pričom najskôr sa táto technológia dostane do áut určených pre Európu. S tým súvisia aj nové ceny platné pre slovenský trh od 5.4.2023.
Modelový rok 2023 výrazne zlacnel, v prípade základnej verzie Mach-E o 11.000,- EUR, v prípade výbavy Mach-E Premium s najvyššou kapacitou batérie je to až o 14.500,- EUR menej oproti pôvodným cenníkovým cenám platným od 13.9.2022 pre vozidlá modelového roku 2023.
Model Mustang Mach-E STD s jedným elektromotorom s výkonom 198 kW (269 koní) a silou 430 Nm, základnou kapacitou batérie 75,7 kWh (využiteľná 70 kWh) a zadným pohonom zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 180 km/h. Tento základný model v cenníku štartuje na sume 55.990,- EUR (predtým 66.990,- EUR). Uvádzaný dojazd základného modelu je 440 kilometrov.
Model Mustang Mach-E vo výbave Premium a s batériou MAX disponuje jedným elektromotorom s výkonom 216 kW (294 koní) a silou 430 Nm, kapacitou batérie až 98,7 kWh (využiteľná 91 kWh). So zadným pohonom zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 180 km/h. Model Mach-E Premium MAX začína v cenníku na sume 63.990,- EUR (predtým 78.190,- EUR). Uvádzaný dojazd modelu je 610 kilometrov.
Ford Mustang Mach-E GT, Grabber Blue
Ďalej v ponuke nasledujú modely s dvomi elektromotormi a pohonom všetkých kolies. Mustang Mach-E Premium STD so systémovým výkonom 198 kW (269 koní) a silou 580 Nm, základnou kapacitou batérie 75,7 kWh (využiteľná 70 kWh) zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 180 km/h. Tento model má aktuálnu cenu 61.990,- EUR (predtým 74.490,- EUR). Uvádzaný dojazd modelu je 400 kilometrov.
Ford Mustang Mach-E GT, Grabber Blue
Mustang Mach-E Premium MAX má systémový výkon 258 kW (351 koní), maximum krútiaceho momentu dosahuje 580 Nm, batéria MAX má kapacitu 98,7 kWh (využiteľná 91 kWh). S pohonom všetkých kolies zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 180 km/h. Aktuálna cena tohto modelu je 69.990,- EUR (predtým 84.490,- EUR). Uvádzaný dojazd modelu je 540 kilometrov.
Ford Mustang Mach-E GT, Cyber Orange
Vrcholom modelového radu je Mustang GT so systémovým výkonom 358 kW (487 koní) a silou 860 Nm. Špičkový model je samozrejme dostupný len s veľkou batériou MAX s kapacitou 98,7 kWh (využiteľných 91 kWh). Vďaka pohonu všetkých kolies zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy (!), maximálna rýchlosť je 200 km/h. Dojazd pre GT automobilka uvádza hodnotou 500 kilometrov. Ako jediný model z ponuky nie je v cene zohľadnený bonus (vo výške 3.000,- až 4.000,- EUR) a aj preto cena začína na sume 82.490,- EUR, čo je o 10.500,- EUR menej ako bola predchádzajúca cenníková cena (92.990,- EUR).
Ford Mustang Mach-E GT, Cyber Orange
Široká ponuka modelov Mach-E umožňuje zákazníkom vybrať si ten, pre ich potreby ideálny, avšak zároveň znamená, že Mustang Mach-E môže za svojich konkurentov v základných verziách považovať Škodu Enyaq Coupé iV, Volkswagen ID.5, Kiu EV6 a Ioniq 5. Naopak, model GT má zatiaľ jediného konkurenta, ktorým je Kia EV6 GT. Žiada sa však dodať, že Mustang Mach-E GT sa svojimi dynamickými parametrami a výkonom vyrovná, resp. predbehne aj prémiové Audi SQ8 e-tron (!). Prvé prémiové elektrické SUV od Audi je síce väčšie (na dĺžku o 20 cm), ale má porovnateľný výkon 370 kW (503 koní) a 973 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť až 210 km/h.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Ford