Miro Vilím

01.09.2023

MINI

MINI pokračuje v ceste za výlučne elektricky poháňanými vozidlami a na nadchádzajúcom veľtrhu IAA Mobility 2023 predstavuje dvoch členov novej MINI rodiny.


Automobilka povzbudená úspechom predchádzajúcej generácie modelu Cooper SE predstavuje model MINI Cooper piatej generácie len s čisto elektrickým pohonom. Trojdverový hatchback novým spôsobom interpretuje známe tvary a naďalej ponecháva výrazné členenie karosérie na tri horizontálne roviny: samotný pontón karosérie, presklenú kabínu a výraznú strechu.

Máte pocit, že novinke niečo chýba? Áno, plastové rozšírenia blatníkov tentoraz úplne absentujú. MINI Cooper je koncipovaný najmä ako auto do mesta a chýbajúca plastová ochrana bude v mestskej džungli chýbať. Vyhladený dizajn však poskytuje veľmi dobrú aerodynamiku, hodnota koeficientu odporu vzduchu je len 0,28. Batožinový priestor má základný objem 200 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40:60 je k dispozícii 800 litrov.   

Chýba aj prístrojový panel pred vodičom, obidva modely MINI majú zobrazovanie všetkých informácií koncentrované do stredového displeja okrúhleho tvaru s priemerom 240 milimetrov. Jazdne relevantné informácie sa budú premietať aj na head-up displej, ten si však budete musieť priplatiť. Prístrojová doska, ale aj výplne dverí, sú v oboch vozidlách potiahnuté látkou, čo navodzuje príjemný pocit domáckej atmosféry.   

MINI Cooper SE

MINI Cooper sa ako trojdverový hatchback predstavil v dvoch výkonových stupňoch, päťdverová verzia a kabriolet budú nasledovať.

MINI CooperMINI Cooper SE

MINI Cooper E má elektromotor s výkonom 135 kW / 184 koní a maximom krútiaceho momentu 290 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 7,3 sekundy. Batéria má kapacitu 40,7 kWh, čo má podľa cyklu WLTP umožňovať dojazd až 305 kilometrov.

MINI Cooper SEMINI Cooper SE

MINI Cooper SE ponúka výkon 160 kW / 218 koní a 330 Nm a z nuly na 100 km/h zrýchľuje za 6,7 sekundy. Maximálnu rýchlosť sme v tlačovej správe nenašli ani pre jednu výkonnostnú verziu. Výkonnejší model má batériu s kapacitou 54,2 kWh a udávaný dojazd až 402 kilometrov.

MINI Cooper SEMINI Cooper SE

Obidva modely je možné nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 kW, pri použití rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom je možné batériu nabiť z 10 % na 80 % približne za 30 minút. Maximálny nabíjací výkon je pre Cooper E 75 kW, pre Cooper SE 95 kW, čo je v porovnaní s inými elektromobilmi relatívne málo.

MINI Cooper SEMINI Cooper SE

Poznáme aj základné nemecké ceny, MINI Cooper E (BEV) začína na sume 32.900,- EUR, MINI Cooper SE bude stáť najmenej 36.900,- EUR.

MINI Cooper generations

MINI Countryman sa predstavuje len vo svojej elektrickej podobe, ale aj naďalej, na rozdiel od modelu MINI Cooper budú k dispozícii aj spaľovacie motory a dokonca aj verzia JCW. Informácie o jednotlivých motorizáciách máme zatiaľ len vo forme nemeckých cien: MINI Countryman C (benzín) 39.900,- EUR, MINI Countryman D (diesel) 42.900,- EUR, MINI Countryman E (BEV) 43.500,- EUR, MINI Countryman S ALL4 (benzín) 45.900,- EUR, MINI Countryman SE ALL4 (BEV) 49.500,- a MINI John Cooper Works Countryman ALL4 (benzín) 56.500,- EUR.

MINI Countryman

Nakoľko MINI Countryman zdieľa podvozkovú platformu (aj) s modelom BMW X1, môžeme predpokladať, že model MINI John Cooper Works Countryman ALL4 bude mať k dispozícii rovnakú techniku ako BMW X1 M35i xDrive: dvojlitrový benzínový turbomotor s výkonom 221 kW (300 koní) produkovaným v rozsahu od 5.750 do 6.500 otáčok za minútu a 400 Nm dostupných v rozsahu 2.000 až 4.500 otáčok za minútu. Nakoľko Countryman bude o málo menší ako BMW X1, zrýchlenie z nuly na 100 km/h by mohlo byť lepšie ako 5,4 sekundy, maximálna rýchlosť však určite nepresiahne 250 km/h.

MINI Countryman

MINI Countryman narástol o 13 centimetrov do dĺžky a 6 centimetrov do výšky. Na dĺžku meria 4.433 milimetrov, na šírku 1.843 milimetrov a na výšku 1.656 milimetrov. Dostatok priestoru pre pasažierov má zabezpečovať rázvor osí kolies, ktorý má hodnotu 2.692 milimetrov (rovnako ako BMW X1, ktoré má v spomínanej verzii M35i rozmery 4.505 / 1.845 / 1.622 milimetrov) a v rozsahu 13 centimetrov posuvná zadná lavica pre pasažierov v druhom rade. Jej operadlá je možné nastavovať v rozsahu 12 stupňov.

MINI Countryman

Základný batožinový priestor má objem 460 litrov, po sklopení operadiel delených v pomere 40:20:40 je to až 1.450 litrov. Countryman môže ťahať brzdený príves až do hmotnosti 1.200 kilogramov.

MINI Cooper a MINI Countryman

Napriek hranatému dizajnu má nový Countryman, mimochodom prvé MINI vyrábané v Nemecku, koeficient odporu vzduchu len 0,26 (predchodca 0,31).

MINI Cooper a MINI Countryman

MINI Countryman E má elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) a silou 250 Nm, ktorý poháňa kolesá prednej nápravy. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 8,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 170 km/h.

MINI Cooper a MINI Countryman

MINI Countryman SE ALL4 disponuje dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 230 kW (313 koní) a krútiacim momentom 494 Nm, čo vďaka pohonu všetkých kolies umožňuje dosiahnuť zrýchlenie z nuly 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 180 km/h.

MINI Countryman

Batéria má v oboch prípadoch využiteľnú kapacitu 66,45 kWh a palubná nabíjačka umožňuje nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 22 kW, jednosmerným prúdom až 130 kW. Dojazd podľa WLTP pre verziu Countryman E je až 462 kilometrov, Countryman SE ALL4 by mal mať dojazd hodnotu až 433 kilometrov.

MINI Countryman

Informácie o technických údajoch spaľovacích motorov pre model Countryman automobilka zatiaľ nezverejnila.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: MINI        

 


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.

Volkswagen ID.7 Pro S sedan - Oplatí sa väčšia batéria?

Model ID.7 je aktuálnou vlajkovou loďou elektrických vozidiel značky Volkswagen a predstavuje elektrickú alternatívu k modelu Passat. Počas klasického týždňového testu sme vyskúšali model ID.7 Pro S, ktorý má vďaka väčšej kapacite batérie umožňovať väčší dojazd. Oplatí sa priplatiť si za väčšiu batériu približne tritisíc EUR*?

Ford Explorer EV – Amerikánec

Život je kontinuálna zmena, ktorá je nevyhnutnou súčasťou nášho bytia. Je to fascinujúci dynamický proces, ktorý ponúka príležitosti na rast, nové zážitky a zároveň nám zrkadlí hodnotu prítomnosti. Vyzerá to tak, že to nie je inak ani v živote našich štvorkolesových miláčikov.