Dlho očakávaný plne elektrický model Triedy G sa dnes oficiálne predstavil na dvoch kontinentoch. Prináša nielen nový elektrický pohon, ale ešte lepšie predpoklady pre jazdu v teréne.
Nová elektrická Trieda G zostáva verná svojmu charakteru a zachováva si hranatú siluetu vrátane ikonických detailov. Štylisticky najvýraznejšou zmenou je tvar prednej masky, ktorá je podľa vzoru ostatných elektrických modelov vyhotovená v čiernej farbe a s výnimkou štyroch pozdĺžnych otvorov je celá uzavretá. Samozrejmosťou je svetelný podpis v maske. Druhou významnou štylistickou novinkou je nahradenie zadného rezervného kolesa umiestneného na piatych dverách boxom na uloženie nabíjacieho príslušenstva.
Karoséria plne elektrickej triedy G je rovnako ako v prípade modelov so spaľovacími motormi umiestnená na rebrinovom ráme. Vývojový tím ho upravil a spevnil, aby doň mohol integrovať elektrický pohon a vysokovoltový lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou až 116 kWh. Vďaka nemu by mal dojazd podľa metodiky WLTP dosahovať až 473 kilometrov.
Zachovaná zostala aj kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi lichobežníkovými ramenami vpredu a tuhej zadná náprava typu De-Dion. Štandardným rozmerom pneumatík je veľmi triezvych 265/60 R18.
Štyri samostatné elektromotory umiestnené v blízkosti kolies dosahujú maximálny systémový výkon 432 kW (587 koní) a 1.164 Nm. Elektrický model je tak o symbolické dva kone najvýkonnejšou triedou G. Pohotovostná hmotnosť je 3.085 kilogramov, s využiteľným zaťažením 415 kilogramov sa dostávame na celkovú hmotnosť 3,5 tony. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 180 km/h.
Štyri nezávisle ovládateľné elektromotory umožňujú využitie nových funkcií. Napríklad funkcia G-TURN umožňuje, aby sa vozidlo na nespevnenom povrchu otočilo takmer na mieste. Pri jazdení v teréne sa funkcia G-STEERING dokáže postarať o výrazne menší priemer otáčania. Vďaka inteligentnej funkcii Plazivá jazda v teréne s tromi stupňami rýchlosti je na novej elektrickej Triede G úplne samočinne zaručený ideálny pohyb mimo spevnených ciest.
Rovnako ako u osvedčených modelových variantov platí, že aj nový Mercedes-Benz G 580 dosahuje na vhodnom povrchu stúpavosť až 100 % (45 stupňov) a vozidlo zostáva stabilné v bočnom náklone až do uhla sklonu 35 stupňov.
Elektrická Trieda G s maximálnou brodivosťou 850 milimetrov prekonáva svoje konvenčne poháňané alternatívy o 150 milimetrov. Terénny prevod LOW RANGE zvyšuje hnací moment pomocou špeciálnej redukcie. Funkciu konvenčných uzávierok diferenciálov nahrádza nový model virtuálne pomocou inteligentného vektorovania krútiaceho momentu.
Nový Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ je sériovo vybavený infotainmentom MBUX, multifunkčným volantom v koži nappa a náladovým osvetlením. K výbave na želanie patria okrem iného aj systém KEYLESS-GO, temperované držiaky na nápoje, 3D ozvučovací systém Burmester® a funkcia Transparentná kapota motora. Novo navrhnutá terénna ovládacia jednotka a nový TERÉNNY KOKPIT (OFFROAD COCKPIT) na želanie obohatia zážitok z jazdenia v teréne o ďalšie digitálne funkcie. V čase uvedenia na trh bude k dispozícii verzia EDITION ONE, čo je limitovaný mimoriadny model s rozšírenou sériovou výbavou a exkluzívnymi dizajnovými prvkami.
Na slovenskom trhu sú súčasťou sériovej výbavy aj dve služby, ktoré zákazníkov dokážu odbremeniť od starostí a neočakávaných nákladov. Údržbový servis v cene vozidla zabezpečuje vykonávanie pravidelnej údržby podľa predpisov výrobcu a pomáha tak vozidlo udržiavať v dobrej kondícii. Predĺžená záruka zas chráni pred neočakávanými výdavkami v prípade, ak by vznikla potreba opravy po uplynutí zákonom stanovej záručnej doby. Údržbový servis aj predĺžená záruka sa poskytujú počas 6 rokov alebo do najazdenia 90 000 km podľa toho, čo nastane skôr.
V čase uvedenia na trh sa nový Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ bude predávať za cenu od 148.866,- EUR s DPH, ceny modelu EDITION ONE sa začínajú od 199.188,- EUR s DPH.
Spracoval: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz