Máte výhrady voči elektromobilite? Volkswagen predstavuje elektrické auto, ktoré odstráni všetky pochybnosti o budúcnosti elektrického pohonu a má predpoklady stať sa rovnakým míľnikom automobilizmu ako bol Chrobák a prvá generácia Volkswagenu Golf.
Základom nového modelu ID. 2all je úplne nová platforma MEB Entry, ktorá na rozdiel od doteraz používanej platformy MEB ponúka koncepciu všetko vpredu. Elektromotor umiestnený nad prednou nápravou poháňa predné kolesá a otvára tým nové možnosti pre architektúru vnútorného priestoru.
Volkswagen ID. 2all Concept vonkajšími rozmermi zodpovedá modelu Polo, ale interiér ponúka viac miesta ako Golf. Pri dĺžke 4.050 mm, šírke 1.812 mm, výške 1.530 mm a s rázvorom 2.600 milimetrov (Volkswagen Polo má rozmery 4.074 mm / 1.751 mm / 1.436 mm, rázvor 2.552 mm) má základný objem batožinového priestoru hodnotu 490 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to až 1.330 litrov.
Pre porovnanie, Polo má batožinový priestor s objemom 351, resp. 1.125 litrov a Golf s rozmermi 4.286 mm na dĺžku, 1.789 mm na šírku, 1.466 mm na výšku a s rázvorom 2.619 mm ponúka 381 litrov, resp. po sklopení zadných operadiel 1.237 litrov.
Volkswagen ID. 2all Concept je showcar, preto je postavený na dvadsaťpalcových kolesách obúvajúcich pneumatiky s rozmerom 225/40 R20, sériové verzie budú mať minimálne v základných výbavách triezvejšie obutie.
Pohon štúdie zabezpečuje elektromotor s výkonom 166 kW (226 koní), zrýchlenie z nuly na 100 km/h by tak malo trvať menej ako 7 sekúnd, maximálna rýchlosť bude limitovaná na 160 km/h. Kapacitu batérie automobilka zatiaľ nezverejnila, ale čas nabíjania z 10% na 80% by v optimálnych podmienkach nemal presiahnuť 20 minút.
Sériová podoba modelu ID. 2 sa predstaví v roku 2025 a Volkswagen už teraz avizuje cenu základnej verzie pod hranicou 25.000,- EUR. Napriek priaznivej cene chce automobilka vo svojom novom elektromobile ponúkať špičkové technológie ako Travel Assist, IQ.LIGHT alebo plánovač ciest pre elektrické vozidlá. Samozrejme predpokladáme, že tieto prvky výbavy budú dostupné vo vyšších výbavách, prípadne za príplatok.
Volkswagen ID. 2all Concept ukazuje aj nový dizajnový jazyk, ktorý je modernou interpretáciou dizajnových hodnôt klasických modelov Volkswagen a predstavuje nový smer odlišný od organického dizajnu doterajších modelov rodiny ID. Podľa môjho názoru je ID. 2all Concept jednoznačne najkrajším modelom automobilky Volkswagen a popri technike a avizovanej priaznivej cene bude zásadným argumentom pre kúpu. Výrazne priateľskú prednú časť dopĺňa hranatý dizajn zadnej časti, tvar C stĺpika odkazuje na ikonický model Golf.
Volkswagen sa zjavne poučil z kritiky jeho doterajších modelov rodiny ID a minimálne v koncepte predstavuje podstatne hodnotnejší interiér s jednoduchou architektúrou infotainmentu, väčšími displejmi, klasickým ovládačom hlasitosti a samostatným panelom ovládania klimatizácie. Digitálna prístrojová doska a aj multimediálna obrazovka dokážu zobrazovať rôzne témy, odkazujúce na predchádzajúce modely Volkswagen.
Produkčná verzia modelu ID. 2all je pritom len jedným z desiatich nových elektrických modelov, ktoré chce Volkswagen uviesť do roku 2026. Ešte tento rok pribudne omladený model ID. 3, ID. Buzz s dlhým rázvorom a vrcholný model ID. 7, v roku 2026 pribudne kompaktné elektrické SUV a automobilka pracuje aj na elektrickom aute s cenovkou pod magickou hranicou 20.000,- EUR.
Elektrická modelová ofenzíva má zabezpečiť, že do roku 2030 bude podiel elektrických vozidiel na celkových predajoch automobilky Volkswagen predstavovať až 80% oproti pôvodne predpokladanému podielu 70 percent.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen