Miro Vilím

15.03.2023

Volkswagen

Máte výhrady voči elektromobilite? Volkswagen predstavuje elektrické auto, ktoré odstráni všetky pochybnosti o budúcnosti elektrického pohonu a má predpoklady stať sa rovnakým míľnikom automobilizmu ako bol Chrobák a prvá generácia Volkswagenu Golf.


Základom nového modelu ID. 2all je úplne nová platforma MEB Entry, ktorá na rozdiel od doteraz používanej platformy MEB ponúka koncepciu všetko vpredu. Elektromotor umiestnený nad prednou nápravou poháňa predné kolesá a otvára tým nové možnosti pre architektúru vnútorného priestoru.

Volkswagen ID. 2all Concept vonkajšími rozmermi zodpovedá modelu Polo, ale interiér ponúka viac miesta ako Golf. Pri dĺžke 4.050 mm, šírke 1.812 mm, výške 1.530 mm a s rázvorom 2.600 milimetrov (Volkswagen Polo má rozmery 4.074 mm / 1.751 mm / 1.436 mm, rázvor 2.552 mm) má základný objem batožinového priestoru hodnotu 490 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to až 1.330 litrov.

Pre porovnanie, Polo má batožinový priestor s objemom 351, resp. 1.125 litrov a Golf s rozmermi 4.286 mm na dĺžku, 1.789 mm na šírku, 1.466 mm na výšku a s rázvorom 2.619 mm ponúka 381 litrov, resp. po sklopení zadných operadiel 1.237 litrov.

Volkswagen ID. 2all Concept je showcar, preto je postavený na dvadsaťpalcových kolesách obúvajúcich pneumatiky s rozmerom 225/40 R20, sériové verzie budú mať minimálne v základných výbavách triezvejšie obutie.

 

Volkswagen ID. 2all Concept

Pohon štúdie zabezpečuje elektromotor s výkonom 166 kW (226 koní), zrýchlenie z nuly na 100 km/h by tak malo trvať menej ako 7 sekúnd, maximálna rýchlosť bude limitovaná na 160 km/h. Kapacitu batérie automobilka zatiaľ nezverejnila, ale čas nabíjania z 10% na 80% by v optimálnych podmienkach nemal presiahnuť 20 minút.

Volkswagen ID. 2all Concept

Sériová podoba modelu ID. 2 sa predstaví v roku 2025 a Volkswagen už teraz avizuje cenu základnej verzie pod hranicou 25.000,- EUR. Napriek priaznivej cene chce automobilka vo svojom novom elektromobile ponúkať špičkové technológie ako Travel Assist, IQ.LIGHT alebo plánovač ciest pre elektrické vozidlá. Samozrejme predpokladáme, že tieto prvky výbavy budú dostupné vo vyšších výbavách, prípadne za príplatok.

Volkswagen ID. 2all Concept

Volkswagen ID. 2all Concept ukazuje aj nový dizajnový jazyk, ktorý je modernou interpretáciou dizajnových hodnôt klasických modelov Volkswagen a predstavuje nový smer odlišný od organického dizajnu doterajších modelov rodiny ID. Podľa môjho názoru je ID. 2all Concept jednoznačne najkrajším modelom automobilky Volkswagen a popri technike a avizovanej priaznivej cene bude zásadným argumentom pre kúpu. Výrazne priateľskú prednú časť dopĺňa hranatý dizajn zadnej časti, tvar C stĺpika odkazuje na ikonický model Golf.

Volkswagen ID. 2all Concept

Volkswagen sa zjavne poučil z kritiky jeho doterajších modelov rodiny ID a minimálne v koncepte predstavuje podstatne hodnotnejší interiér s jednoduchou architektúrou infotainmentu, väčšími displejmi, klasickým ovládačom hlasitosti a samostatným panelom ovládania klimatizácie. Digitálna prístrojová doska a aj multimediálna obrazovka dokážu zobrazovať rôzne témy, odkazujúce na predchádzajúce modely Volkswagen. 

Volkswagen ID. 2all Concept

Produkčná verzia modelu ID. 2all je pritom len jedným z desiatich nových elektrických modelov, ktoré chce Volkswagen uviesť do roku 2026. Ešte tento rok pribudne omladený model ID. 3, ID. Buzz s dlhým rázvorom a vrcholný model ID. 7, v roku 2026 pribudne kompaktné elektrické  SUV a automobilka pracuje aj na elektrickom aute s cenovkou pod magickou hranicou 20.000,- EUR.

Volkswagen ID. 2all Concept

Elektrická modelová ofenzíva má zabezpečiť, že do roku 2030 bude podiel elektrických vozidiel na celkových predajoch automobilky Volkswagen predstavovať až 80% oproti pôvodne predpokladanému podielu 70 percent.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen    


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.

Volkswagen ID.7 Pro S sedan - Oplatí sa väčšia batéria?

Model ID.7 je aktuálnou vlajkovou loďou elektrických vozidiel značky Volkswagen a predstavuje elektrickú alternatívu k modelu Passat. Počas klasického týždňového testu sme vyskúšali model ID.7 Pro S, ktorý má vďaka väčšej kapacite batérie umožňovať väčší dojazd. Oplatí sa priplatiť si za väčšiu batériu približne tritisíc EUR*?

Ford Explorer EV – Amerikánec

Život je kontinuálna zmena, ktorá je nevyhnutnou súčasťou nášho bytia. Je to fascinujúci dynamický proces, ktorý ponúka príležitosti na rast, nové zážitky a zároveň nám zrkadlí hodnotu prítomnosti. Vyzerá to tak, že to nie je inak ani v živote našich štvorkolesových miláčikov.