Miro Vilím

30.12.2022

Audi

Audi Sport GmbH predstavilo v roku 2022 niekoľko špeciálnych edícií svojich najvýkonnejších modelov. A hoci je to na prvý pohľad dôvod k jazdeckej radosti, každá z nich so sebou prináša trpkú príchuť. 


Koniec ikonických spaľovacích motorov sa nezadržateľne blíži a hoci aj elektrické autá od Audi môžu byť zdrojom zábavy, je nám trochu veľmi smutno. O to viac, že Audi to pekne rozbalilo a po dlhom otáľaní predstavilo skutočné jazdecké skvosty.  

Začnime tým najstarším... Audi TT RS. Spomínate si na prvú generáciu Audi TT? Jedinečný dizajn bol základným prvkom úspechu kultovej dvojice kupé a roadstera. Spočiatku mal dizajn tak vysokú prioritu, že prvé modely TT mali... povedzme, problematické jazdné vlastnosti pri vysokých rýchlostiach. Technická korektúra v podobe ESP, iných tlmičov a zadného prítlačného krídla to však napravila a úspešným predajom malých športových modelov už nič nestálo v ceste.

Druhá generácia Audi TT už dostala verziu RS s päťvalcovým 2,5 litrovým motorom TFSI, s výkonom 250 kW (340 koní) a silou 450 Nm. Prenos výkonu na obidve nápravy bol zabezpečovaný prostredníctvom novej nakrátko poskladanej šesťstupňovej manuálnej prevodovky, neskôr pribudla sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvalo s manuálnou prevodovkou podľa údajov výrobcu 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť bola elektronicky limitovaná na 250 km/h, resp. za príplatok 280 km/h.

 

 

 

Audi TT RS

V roku 2012 bola do predaja uvedená verzia Audi TT RS Plus s výkonom zvýšeným na 265 kW (360 koní) a 465 Nm. S manuálnou prevodovkou trvalo zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy, sedemstupňový S tronic rovnakú disciplínu zvládal za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť verzie Plus bola elektronicky limitovaných 280 km/h. Len pre predstavu,  Audi R8 prvej generácie po facelifte malo vo verzii s osemvalcovým motorom a manuálnou prevodovkou zrýchlenie z nuly na 100 km/h 4,6 sekundy, vo verzii s dvojspojkovým S tronicom to bolo 4,3 sekundy.

Audi TT RS Coupé iconic edition

Tretia generácia Audi TT bola predstavená v roku 2014 na autosalóne v Ženeve, verzia TT RS prišla na trh o dva roky neskôr. Jednou z noviniek aktuálnej generácie modelu TT bol Audi Virtual Cockpit, ktorý okrem iného dokázal zobrazovať mapu navigácie, či dokonca obraz zo zadnej parkovacej kamery. Nové Audi TT sa tak zaobišlo bez stredovej obrazovky multimediálneho systému a jeho palubná doska je dodnes neprekonaným vzorom minimalistického, no plne funkčného dizajnu.

Audi TT RS Coupé iconic edition

Druhá generácia TT RS si ponechala medzičasom kultový päťvalec, naladený tentoraz na 294 kW (400 koní) a 480 Nm, jedinou prevodovkou v ponuke však zostala sedemstupňová dvojspojka S tronic. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má podľa údajov výrobcu hodnotu 3,7 sekundy pre Coupé a 3,9 sekundy pre Roadster. Maximálna rýchlosť je po príplatkovom posunutí obmedzovača 280 km/h.

Audi TT RS Coupé iconic edition

V roku 2019 utrpela druhá generácia TT RS facelift, ktorý síce nepriniesol technické zmeny k horšiemu, ale v zadnom nárazníku sa objavili zaslepené „výduchy“ (prečo?!). Veľký rozruch spôsobila v októbri 2020 limitovaná edícia Audi TT RS 40 years of quattro so základnou cenou 114.040,- EUR. Pre porovnanie, bežné Audi TT RS je na slovenskom trhu aktuálne v predaji za 78.610,- EUR.

Audi TT RS Coupé iconic edition

Tým sa dostávame k aktuálnej limitke, Audi TT RS Coupé iconic edition so základnou cenou 113.050,- EUR. Podobne ako predchádzajúci výročný model, aj iconic edition disponuje všetkými exteriérovými prvkami Audi performance parts, či je to predný spojler s prítlačnými krídelkami, rozšírené prahy a zadný nárazník alebo zadné pevné krídlo inšpirované motoršportom.

Audi TT RS Coupé iconic edition

Exteriérová farba Nardo Grey patrí medzi najobľúbenejšie farby pre model TT, interiér je z veľkej časti obtiahnutý alcantarou a kontrastným žltým prešívaním.

Audi TT RS Coupé iconic edition

Nemáme pochybnosti o tom, že všetkých 100 kusov ostatnej limitovanej edície sa bez problémov vypredá. Nakoniec, tretia generácia (pravdepodobne) ostane bez nástupcu a aktuálny model TT RS je posledným TT, ktoré bude mať pod kapotou legendárny päťvalec.   

Audi RS 3 performance edition

Audi vyrobí presne 300 kusov tejto performance verzie a číslovka "3-0-0" sa exkluzívne pre túto limitovanú edíciu zobrazuje aj pri odomykaní vozidla prostredníctvom 15 segmentov Audi LED matrix svetlometov na vodičovej strane, pri zamykaní je to zase svetelný podpis znázorňujúci označenie modelu "R-S-3". Na strane spolujazdca je to vždy šachovnicová vlajka, ktorá sa počas jazdy zobrazuje na oboch stranách vozidla. Pri otvorených dverách sa na podlahu premieta nápis #RS peformance.

Audi RS 3 performance edition

Limitovaná performance edícia však nie je len o svetielkach, ale predovšetkým o rýchlosti... Obidve karosárske verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 300 km/h (plus 10 km/h oproti štandardnej verzii), čím sa Audi RS 3 stáva absolútne najrýchlejším, sériovo vyrábaným, kompaktným vozidlom na trhu. Len pre pripomenutie, nové BMW M2 má maximálnu rýchlosť "len" 285 km/h, Mercedes-AMG A 45 S dokonca "iba" 270 km/h.

Audi RS 3 performance edition

Päťvalcový motor s objemom 2,5 litra produkuje v Audi RS 3 Performance edition výkon 299 kW (407 koní, teda plus 7 koní oproti štandardnej verzii) a to v rozsahu od 5.700 do 7.000 otáčok za minútu. Maximum krútiaceho momentu 500 Nm zostáva bezo zmeny, ale je dostupné v širšom pásme otáčok od 2.250 do 5.700 otáčok za minútu. Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté zvýšením plniaceho tlaku o 0,1 baru, turbo teraz tlačí vzduch do valcov pod tlakom 1,6 baru.

Audi RS 3 performance edition

Vďaka sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke zrýchľuje tristovkové Audi RS 3 z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, teda rovnako rýchlo ako štandardná verzia. K štandardnej výbave edície patrí RS športový výfukový systém, ktorý bol pre performence edíciu upravený a v režimoch Dynamic, RS Performence a RS Torque otvára klapku skôr, čo má zvýrazňovať zvuk aj vtedy, keď vozidlo stojí.

Audi RS 3 performance edition

Súčasťou štandardnej výbavy je až športový podvozok s adaptívnymi tlmičmi a semislicky Pirelli P Zero Trofeo R s rozmerom 265/35 R 19 vpredu a 245/35 R19 vzadu. Pneumatiky sú obuté na špeciálnych 19 palcových diskoch v matnej šedej farbe určených výlučne pre túto edíciu. Rovnako keramické brzdy vpredu s rozmerom 380 x 38 mm sú súčasťou sériovej výbavy performence edition. Vzadu sú oceľové kotúče v štandardnom rozmere 310 x 22 milimetrov.

Audi RS 3 performance edition

Audi RS 3 performance edition bude dostupná vo farbách Nogaro Blue, Arrow Gray, Daytona Grey, ale aj v čiernej Sebring Crystal Effect a v bielej Glacier Metallic. Obsiahla sériová výbava ďalej obsahuje škrupinové sedadlá v kombinácii mikrovlákna Dinamica a kože Nappa, s modrým prešívaním a športový volant potiahnutý alcantarou. Samozrejme nesmie chýbať plaketka "1 of 300" na palubnej doske pred spolujazdcom. 

Audi RS 3 performance edition

Kompletne vybavený model Audi RS 3 performance edition sa na nemeckom trhu bude predávať za 75.000,- EUR ako Sportback a za 77.000,- EUR ako Sedan. Dodanie bude realizované od začiatku tohto roka. 

Audi RS Q3 edition 10 years je vo svojej druhej generácii oslavou, ako už názov napovedá, desaťročia modelu Audi RS Q3. Opäť ide o limitovanú edíciu špeciálnej výbavy dostupnú tak pre SUV ako aj pre Sportback. Vyrobí sa len 555 kusov, cena výročného balíka začína v Nemecku na sume 5.990,- EUR.

Audi RS Q3 edition 10 years

Výlučne pre túto edíciu je k dispozícii metalická farba Chronos Gray, nová matná strieborná Dew Silver bude k dispozícii aj pre bežné modely RS Q3. Opäť exkluzívne sú čierne 21 palcové disky s pneumatikami s rozmerom 255/35. Keramické brzdy pre prednú nápravu sú však aj pre túto edíciu za príplatok. Exteriér dopĺňajú čierne dizajnové prvky.

Audi RS Q3 edition 10 years

Interiéru dominujú nové škrupinové sedadlá RS dostupné výlučne pre túto edíciu. Ich zadná strana je vyhotovená z matného karbónu, poťah je kombináciou kože a mikrovlákna Dinamica, ktoré obsahuje približne 45% recyklovaných PET vlákien. Tento materiál je použitý aj ako poťah palubnej dosky.

Audi RS Q3 edition 10 years

Pohon RS Q3 zabezpečuje rovnaký motor, aký je pod kapotou Audi TT RS, teda 2,5 litrový päťvalec s výkonom 294 kW (400 koní) a silou 480 Nm dostupnou od 2.250 do 5.850 otáčok za minútu. Oproti prvej generácii s výkonom 228 kW (310 koní) ide o nárast výkonu o 29%. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 250, resp. 280 km/h.

Audi R8 Coupé V10 GT RWD alebo to najlepšie nakoniec.

Audi R8 prvej generácie nanovo definovalo segment športových áut. Popri úchvatnom dizajne superšportu s motorom umiestneným v strede prinieslo každodennú použiteľnosť porovnateľnú s ikonickým Porsche 911. V duchu tradícií značky bol pohon všetkých kolies quattro samozrejmosťou, na prednú nápravu však posielal len od 10 do 35 percent výkonu a preferoval zadnú nápravu.

Audi R8 GT

Audi R8 začínalo v roku 2007 ako kupé s osemvalcovým motorom V8 s objemom 4,2 litra, výkonom 309 kW (420 koní) a silou 430 Nm. Okrem manuálnej šesťstupňovej prevodovky s úžasnou otvorenou kulisou bol k dispozícii šesťstupňový automatizovaný manuál s jednou spojkou pod označením R tronic. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvalo 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť s hodnotou 301 km/h tesne prekročila magickú trojstovku (ktorú dnes dosiahne aj Audi RS 3 performance edition!).

Audi R8 GT

O rok neskôr Audi predstavilo model R8 s desaťvalcovým motorom V10 s objemom 5,2 litra a výkonom 386 kW (525 koní) a silou 530 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvalo 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť bola 316 km/h.

Audi R8 GT

V roku 2010 nasledovali nielen verzie Spyder s plátenou strechou, ale aj absolútny vrchol v podobe Audi R8 GT. Výkon vzrástol na 412 kW (560 koní), ale Audi sa predovšetkým podarilo usporiť 100 kilogramov z celkovej hmotnosti. Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečoval výlučne automatizovaný R tronic, zrýchlenie z nuly na 100 km/h malo hodnotu 3,6 sekundy, z nuly na 100 km/h za 10,8 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 320 km/h.

Audi R8 GT

Nasledujúci rok (2011) pribudla aj otvorená verzia R8 GT Spyder s rovnakou hodnotou výkonu pohonnej jednotky, z hmotnosti sa podarilo ubrať 85 kilogramov. Napriek vyššej hmotnosti zrýchlil R8 GT Spyder z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, maximálna rýchlosť bola 317 km/h. Obidve verzie boli limitovanou edíciou, z každej sa vyrobilo 333 kusov.

Facelift v roku 2012 bol skutočným osviežením modelu najmä v podobe novej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic, pribudla aj verzia V10 plus Coupé s výkonom 404 kW (550 koní). Pre všetky tri motorizácie bola k dispozícii aj manuálna šesťstupňová prevodovka s otvorenou kulisou.

Audi R8 GT

Základom Audi R8 V8 Coupé bol stále osemvalec s objemom 4,2 litra, jeho výkon symbolicky vzrástol o 10 koní na 316 kW (430 koní), hodnota krútiaceho momentu 430 Nm bola dostupná v rozsahu od 4.500 do 6.000 otáčok za minútu. Nová prevodovka umožnila zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy (manuál 4,6 s), maximálna rýchlosť verzie s manuálnou prevodovkou bola 302 km/h, automat mal maximálku rovných 300 km/h.   

Audi R8 GT

Základná desaťvalcová verzia Audi R8 V10 Coupé mala nezmenený výkon (525 koní / 530 Nm), ale vďaka novej prevodovke tiež zrýchlila, z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy, manuál zostal pri pôvodnej hodnote 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 314 km/h pre automat, 316 km/h pre manuál. Vrcholná verzia V10 plus Coupé mala zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy (manuál 3,8 s), maximálna rýchlosť bola 317 km/h (manuál 319 km/h). Verzie Spyder mali k dispozícii motor V8, ale aj základný motor V10 a obidve prevodovky.

Audi R8 GT

V júli 2015 automobilka Audi predstavila druhú generáciu svojho superšportu na každý deň. Zásadná zmena sa udiala v ponuke pohonných jednotiek a prevodoviek. Motor V8 nahradila základná verzia motora V10 naladená na výkon 397 kW (540 koní) dosahovaný pri 8.250 otáčkach za minútu, maximum krútiaceho momentu 540 Nm bolo dostupných pri 6.500 ot./min. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvalo základnému desaťvalcu 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť bola 320 km/h.

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Audi R8 V10 plus dosahovalo maximálny výkon 440 kW (610 koní) a silu 560 Nm pri rovnakých hodnotách otáčok. Obidve verzie motora točili až do 8.700 otáčok za minútu. Najrýchlejšie Audi všetkých čias vystrelilo z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy, z nuly na 200 km/h za 9,9 sekundy a maximálna rýchlosť bola 330 km/h. Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečovala už výlučne sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic.  

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Druhá generácia Audi R8 mala veľkú porciu špeciálnych edícií, avšak dve z nich stoja za osobitnú zmienku. Audi R8 e-tron sa na rozdiel od prototypu v prvej generácii R8 skutočne dostalo do (podpultového) predaja, podľa viacerých neoficiálnych zdrojov automobilka vyrobila a predala menej ako 100 kusov, s cenovkou začínajúcou na sume 1 milión EUR (zdroj: motor1.com). Výkon plne elektrickej R8 bol 340 kW (462 koní), hodnota krútiaceho momentu bola 920 Nm, čo postačovalo na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektronicky limitovaná na 210 km/h. Dojazd mal na jedno nabitie predstavovať 450 kilometrov.

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Druhou spomenutia hodnou verziou bolo Audi R8 V10 RWS, ktoré sa do predaja dostalo na jeseň 2017 v limitovanej edícii 999 kusov, rozdelenej na obidve karosárske verzie (Coupé a Spyder). Výkon zodpovedal základnému desaťvalcu (540 koní / 540 Nm), zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvalo verzii v pohonom výlučne zadnej nápravy 3,7 sekundy (Spyder 3,8 s), Vmax zostala nezmenených 320 km/h. Verzia RWS (Rear Wheel Series) bola od verzií s pohonom všetkých kolies ľahšia o 50 (Coupé), resp. 40 kilogramov (Spyder).

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

November 2018 priniesol kontroverzný facelift druhej generácie. Pôvodne veľmi čisté a funkčné tvary vystriedali agresívne tvarované karosárske prvky s množstvom falošných (zaslepených) akože prieduchov. Výkon základnej verzie vzrástol na 419 kW (570 koní) a hodnota krútiaceho momentu na 560 Nm pri 6.200 otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h kleslo na 3,4 s (Spyder 3,5 s), maximálna rýchlosť narástla na 324, resp. 322 km/h.

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Audi R8 V10 performance quattro získalo 10 koní naviac, teda 456 kW (620 koní) a 20 Nm naviac (580 Nm). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvalo 3,1 sekundy (Spyder 3,2 s), Vmax bola 331 km/h pre kupé a 329 km/h pre Spyder.

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Rok po facelifte druhej generácie uviedla automobilka Audi model s pohonom výlučne zadnej nápravy ako regulárny model pod označením Audi R8 V10 RWD, výkony zodpovedali pôvodnej limitke RWS (540 koní, 540 Nm, z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy, Vmax 320 km/h). V októbri 2021 Audi predstavilo model Audi R8 V10 performance RWD, ktorého výkon vzrástol na hodnoty základného desaťvalca po facelifte, teda 570 koní (a 550 Nm). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h malo hodnotu 3,7 sekundy (Spyder 3,8 s) a Vmax bola 329 km/h (Spyder 327 km/h).  

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Audi R8 Coupé V10 GT RWD je veľkou rozlúčkou s atmosférickým motorom V10. Nové R8 GT je najsilnejším Audi s výlučne zadným pohonom a s výkonom 456 kW (620 Nm) dorovnáva najsilnejšiu verziu quattro. Maximum krútiaceho momentu 565 Nm je dostupné od 6.400 do 7.000 ot./min., zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 3,4 sekundy, z nuly na 200 km/h 10,1 sekundy a maximálna rýchlosť je z dôvodu mohutných aerodynamických prvkov „len“ 320 km/h.  Novinkou pre GT je sedemstupňová trakčná kontrola (Torque Rear mode) umožňujúca kontrolované drifty. 

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Hmotnosť nového R8 GT je 1.570 kg, čo je len o 25 kilogramov menej ako má Audi R8 V10 performance quattro. Pripomeňme, že prvé Audi R8 GT s pohonom všetkých kolies schudlo oproti najvýkonnejšej bežnej verzii quattro až 100 kilogramov a malo hmotnosť 1.525 kilogramov napriek ochrannému rámu, ktorý nové GT úplne postráda. 

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Audi R8 GT bude dostupné nielen ako jeho priamy predchodca v matnej farbe Suzuka Gray, ale aj červenej Tango Red a metalickej Daytona Gray. Predaj Audi R8 Coupé V10 GT RWD začína v tomto roku s cenami od 225.000,- EUR, vyrobí sa len 333 kusov.

Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Audi R8 sa počas dvoch generácií stihlo stať legendou. Niektorí možno postrádajú exotiku, ktorú nachádzajú v sesterskom Lamborghini Huracán, ale Audi R8 dokáže odpovedať svojou každodennou využiteľnosťou. Hoci mám výhrady k dizajnu aktuálnej generácie po facelifte a aj verzia R8 GT akoby zostala stáť na polceste k dokonalému jazdeckému Audi R8 (pozri Huracán STO), Audi R8 navždy zostane moja srdcovka. Možno preto, že v roku 2012 som bol pri predstavení faceliftu prvej generácie na okruhu Monteblanco v Španielsku, ktorý je aj na fotografiách v tomto článku? Nech je to akoľkovek, hviezda Audi R8 bude na automobilovom nebi chýbať.  

Autor: Miro Vilím, Foto: Audi

 


Podobné články

Audi RS6 Avant

Šesť dní, 5 krajín, 17 alpských priesmykov a ciest, viac ako 2500 najazdených kilometrov. Dokonalá možnosť dôkladne preveriť najnovšie Audi RS 6 Avant vo všetkých jazdných režimoch, vrátane skutočnej nemeckej diaľnice a kľukatých ciest najvyšších európskych priesmykov.

Hot Hatch Of The Year 2021

Myšlienku mi vnukol Miro, keď sa mi ozval, či nechcem pomôcť s veľkým porovnávacím testom. Keď som sa dozvedel, aké autá sa ho majú zúčastniť, hneď som poznamenal, že niektoré sú neporovnateľné.

Porsche 911 GT3

Hovorí sa, že by ste nikdy nemali stretnúť svojich hrdinov. A hovorí sa, že Porsche 911 GT3 je jedno z najlepších áut na svete. Jeden z týchto výrokov potvrdzujem a jeden odmietam. Ak si myslíte, že poznáte správnu kombináciu výroku a postoja, asi máte pravdu.

BMW M760Li xDrive

Mníchovská automobilka dňa 18.1.2022 zverejnila oficiálnu tlačovú správu, ktorá zarmútila všetkých fanúšikov benzínových motorov. V júni 2022 vyrobí posledný vidlicový dvanásťvalcový motor určený pre sériové cestné vozidlá a po 35 rokoch sa s kráľovským motorom v automobiloch značky BMW definitívne rozlúčime.

Mercedes-Benz G 500

Do ťažkého terénu krížiť nápravy! Na okruh likvidovať pneumatiky! Na mestský bulvár robiť formu! Tam všade som mohol nové Géčko zobrať. Ale mne sa v hlave okamžite zrodila iná myšlienka. Myšlienka, ktorá mala otestovať legendárny teréniak v tak extrémnych podmienkach, aké doteraz žiadne iné Géčko nezažilo.

Grossglockner Hochalpenstrasse – Vyhnanie z raja

Prednedávnom sa na profile Grossglockner Hochalpenstrasse na sociálnej sieti objavil takmer nenápadný príspevok.

Just4fun – Ateca, Formentor, GR Yaris, T-Roc R a T-Roc Cabrio

Autá sú pre nás viac ako dopravné prostriedky na cestu z jedného miesta na druhé. Hľadáme v nich zábavu, ale niekedy aj oddych od každodenných povinností. Dokážeme sa tešiť z jazdy aj na tých bežných autách, v tomto článku však obyčajné autá nehľadajte.  

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ Edition 1

Apríl 2022. Mercedes-AMG práve uvádza na európske trhy svoje doposiaľ najvýkonnejšie auto, ktoré je zároveň prvým plug-in hybridom športovej divízie z Affalterbachu.

BMW M4 Competition xDrive - Drift Report

BMW M4 Competition xDrive. Žiadne iné auto vám neponúkne toľko možností, ako jazdiť dverami napred. Vyskúšali sme ich všetky. Pre vedecké účely. Pre vás.

Volkswagen R Days – Golf R

Slovenský importér vozidiel značky Volkswagen si pre nás v Bachledovej doline a jej okolí pripravil dva dni plné programu s tými najrýchlejšími a najlepšími vozidlami zo svojho portfólia. Ako už názov eventu napovedá, pred elektrinou dostali prednosť výkonné benzínové motory.