Volkswagen Touareg minulý rok oslávil svoje dvadsiate výročie a už čoskoro nás čaká facelift tretej generácie. Do konca tohto mesiaca však pre Touareg platí cenové zvýhodnenie až 5.500,- EUR.
Spomínané cenové zvýhodnenie je tvorené bonusom na kúpnu cenu auta vo výške 4.000,- EUR, zostávajúcich 1.500,- EUR môžete ušetriť pri značkovom financovaní.
Pri pohľade do májového cenníka zistíte, že základný model Touareg s motorom V6 TDI môžete mať teoreticky už od 54.890,- EUR. V tejto cene dostanete šesťvalcový naftový motor s výkonom 170 kW (231 koní) a maximum krútiaceho momentu 500 Nm dostupné od 1.500 do 3.000 otáčok za minútu. Pre SUV s hmotnosťou viac ako dve tony (minimálne 2.092 kg) to vďaka štandardnej osemstupňovej automatickej prevodovke Tiptronic a pohonu všetkých kolies 4MOTION postačuje na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy a maximálnu rýchlosť 222 km/h.
Aby sme to uviedli v kontexte, Škoda Kodiaq RS má podľa aktuálneho cenníka základnú cenu 53.820,- EUR. Jazdné výkony má Kodiaq RS o niečo lepšie (z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy, maximálna rýchlosť 234 km/h), ale jeho pohon zabezpečuje „len“ benzínový štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 180 kW (245 koní) a silou 370 Nm (od 1.600 do 4.300 ot/min) a predovšetkým, Touareg patrí o kategóriu vyššie. Volkswagen Touareg je priamym konkurentom pre Audi Q7, BMW X5 a Mercedes-Benz GLE, avšak oproti spomínaným modelom má výhodu v určitej nenápadnosti značky.
Základný motor V6 TDI s výkonom 231 koní je právom najobľúbenejším motorom tretej generácie modelu Touareg, na slovenskom trhu sa na celkových predajoch (viac ako 1.300 kusov) podieľa až 70-timi percentami.
Kultivovaný a v interiéri výborne odhlučnený motor poskytuje dostatok výkonu na slušné dynamické parametre, dostatok sily na ťahanie brzdených prívesov až do hmotnosti 3,5 tony a zároveň umožňuje dosahovať vynikajúcu priemernú spotrebu. Z našich skúseností môžete potvrdiť, že dlhodobý priemer sa zmestí do 8,5 litra/100 km (kombinovaná spotreba udávaná výrobcom je 8,0 – 8,2 litra/100 km), ale pri ľahkej nohe dokáže na okresných cestách vyčarovať aj priemernú spotrebu 6,2 litra na 100 km (!).
Podobne ako silnejšia naftová motorizácia s výkonom 210 kW (286 koní, 600 Nm), aj základný model je naladený na komfortnú jazdu a automatická prevodovka radí takmer nepostrehnuteľne. Plné zošliapnutie akcelerátora (kick-down) je spojené s určitým oneskorením maximálneho zrýchlenia, naopak, pri postupnom dávkovaní je odozva na povel akcelerátora spontánnejšia.
Najobľúbenejšími prvkami príplatkovej výbavy sú ťažné zariadenie (70 %), klimatizované sedadlá (69 %), Driver Assist Paket, resp. Side Assist (67 %) a pneumatické pruženie (62 %). Hoci aj štandardné oceľové pružiny so svetlou výškou podvozka 200 milimetrov poskytujú dostatočný komfort, práve vzduchové (pneumatické) odpruženie umožňuje naplno využiť pohon všetkých kolies aj v teréne. Štandardná svetlá výška na vzduchu (19 cm) sa dá v dvoch stupňoch nafúknuť o ďalších 7 centimetrov (na 260 mm). Nie je to síce toľko ako u predchodcu, ale postačuje to pre jazdu takmer v akomkoľvek teréne.
Ďalšou výhodou vzduchového odpruženia je znateľne lepší komfort podvozka, dokonca na príplatkových 21 palcových kolesách Suzuka ho pokojne môžeme označiť za vynikajúci. Nami skúšaný model bol navyše vybavený natáčaním zadnej nápravy (Air & Steering Paket), ktorý pridáva viac obratnosti v nižších rýchlostiach. Aktuálne nie je natáčanie zadnej nápravy dostupné, pneumatický podvozok spolu s nastavením jazdných režimov (Normal, Sport, Komfort, Eco, Snow, Offroad, Individual) je za príplatok 2.120,- EUR.
Off-road balík pozostávajúci z rozšíreného nastavenia jazdného profilu Offroad o programy Gravel a Sand, rozšírenej ochrany podvozku a 90 litrovej palivovej nádrže je v cenníku za 690,- EUR. Z príplatkov by sme ešte odporúčali perfektné matrixové LED svetlomety IQ.LIGHT za 2.030,- EUR.
Oproti základnému vyhotoveniu s masívnym využitím chrómových ozdobných líšt je k dispozícii aj balík R-Line Exteriér Black Style, ktorý predstavuje temné alter ego Touaregu a nielen v kombinácii s čiernou perleťovou farbou vyzerá výborne. Nárazníky vpredu a vzadu a prahy dverí sú v balíku za 3.380,- EUR (pre výbavu R-Line za 1.010,- EUR) v dizajne R, mriežka chladiča má čierne lakované lišty, čierne sú aj kryty vonkajších spätných zrkadiel a lišty okolo bočných okien, stmavené sú zadné svetlá. Strešný nosič a koncovky výfukov sú tiež čierne. Spodná časť nárazníkov, bočných prahov a lemy blatníkov sú naopak vo farbe karosérie.
Najdrahšou položkou z príplatkového cenníka je Innovision Cockpit za 3.800,- EUR, ktorý obsahuje rádionavigačný systém Discover Premium s 15" farebným dotykovým displejom v stredovej konzole a digitálny prístrojový štít s 12 palcovým LCD prístrojový panel s nastaviteľnými funkciami a zobrazením. Ak máte radi klasické analógové budíky, tento príplatok môže vynechať, avšak prídete tým o obrovskú obrazovku multimediálneho systému.
Volkswagen Touareg má v cenníku predbežne platnom do 30.6.2023 ponuku motorizácií limitovanú na dve najobľúbenejšie naftové verzie a tri výbavové stupne (Touareg, Atmosphere / Elegance a R Line), ale s faceliftom očakávame opätovné rozšírenie ponuky motorov. Viac informácií nájdete na našich stránkach už čoskoro...
Autor: Miro Vilím, Foto: Andrej Šuhaj