Automobilka Audi dnes predstavila ultimatívnu verziu svojho ikonického Avantu. Vyrobí sa len 660 kusov a nepochybne pôjde o vozidlo so zberateľským potenciálom.
Prekvapením je motor, štvorlitrový vidlicový osemvalec má aj v tejto limitovanej podobe rovnaký výkon ako „bežný“ model Audi RS 6 Performance. Samozrejme, výkon 463 kW (630 k) maximum krútiaceho momentu 850 Nm dostupného v rozsahu od 2.300 do 4.500 ot./min. sú pôsobivé hodnoty, no aj s odkazom na vyrobený počet kusov sme automaticky očakávali výkon na úrovni 660 koní.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h by malo trvať len 3,3 sekundy, zrýchlenie z nuly na 200 km/h len 11,5 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaných 305 km/h.
O spomalenie sa starajú štandardné keramické brzdy, ktorých kotúče na prednej náprave majú neskutočných 440 milimetrov (vzadu 370 mm).
Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies quattro, ktorý pomocou stredového diferenciálu rozdeľuje výkon v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade preklzu je výkon automaticky smerovaný na nápravu s lepšou trakciou – až 70 percent môže putovať na prednú nápravu, na zadnú nápravu je to dokonca 85 percent.
Prepracovaný samosvorný diferenciál na zadnej náprave by mal poskytovať ešte viac jazdnej dynamiky a agilnejšie jazdné vlastnosti s jemne pretáčavou charakteristikou.
Tri rôzne možnosti pre podvozok
Podstatná zmena sa týka podvozka, na rozdiel od vzduchového odpruženia, ktoré je štandardom pre bežné verzie modelu má Audi RS 6 Avant GT manuálne nastaviteľný športový podvozok s klasickými pružinami a tlmičmi, ktorý je oproti základu posadený o 10 milimetrov nižšie k zemi. Tuhšie pružiny, nastaviteľné tlmiče a tuhšie stabilizátory (o 30 percent vpredu a dokonca o 70 percent vzadu) zabezpečujú dokonalú kontrolu náklonov karosérie. Podobne ako v prípade modelov Competition je súčasťou výbavy aj sada náradia.
Zákazníci si aj pre model GT môžu objednať obidva podvozky dostupné pre ostatné verzie modelu a to buď adaptívne vzduchové odpruženie (RS adaptive air suspension) alebo športový podvozok RS sport so systémom aktívnych stabilizátorov DRC (Dynamic Ride Control). Npariek našim skvelým skúsenostiam so vzduchovým podvozkom v klasickom Audi RS 6 Avant môže nový nastaviteľný podvozok znamenať rovnakú fantastickú premenu ako v prípade Audi RS 4 Avant Competition Plus a k limitke sa jednoducho hodí najviac.
Štandardom sú pneumatiky Continental Sport Contact 7 s rozmerom 285/30 R22 na všetkých kolesách.
Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú už v druhom kvartáli tohto roka, ceny v Nemecku začínajú na sume 219.355,- EUR. S ohľadom na extrémne zmeny oproti štandardnému modelu ide podľa môjho názoru o viac než férovú cenu. Veď posúďte sami:
Špecificky tvarovaná predná kapota a predné blatníky sú z karbónového kompozitu, rozšírené blatníky majú za prednými kolesami funkčné výduchy (tvarom inšpirované modelom RS 3), ktoré znižujú tlak vzduchu v podbehoch a zlepšujú chladenie bŕzd prednej nápravy. V zadnej časti vozidla zaujme veľké zadné krídlo a funkčný difúzor. Pre lepší dojem zo siluety boli zároveň odstránené strešné lyžiny, prvýkrát v histórii modelu RS 6 Avant.
V prípade modelu GT majú zákazníci na výber exkluzívne polepy v dvoch farbách. Prvé, v spojení s bielou farbou Arkona kombinujú tradičné motoršportové farby Audi Sport: čiernu, šedú a červenú. V prípade tohto vyhotovenia sú súčasťou balíka kolesá lakované v bielom lesklom laku.
Alternatívne sú v kombinácii s exteriérovým lakom Nardo Grey alebo Mythos Black k dispozícii polepy v čiernej a šedej farbe. V tomto prípade sú na výber disky lakované v čiernej lesklej alebo matnej farbe. Okrem spomenutých farieb sú k dispozícii (bez polepov) ďalšie farby: Chronos Grey Metallic a madeira Brown Metallic.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi