Miro Vilím

06.02.2024

Audi

Automobilka Audi dnes predstavila ultimatívnu verziu svojho ikonického Avantu. Vyrobí sa len 660 kusov a nepochybne pôjde o vozidlo so zberateľským potenciálom.


Prekvapením je motor, štvorlitrový vidlicový osemvalec má aj v tejto limitovanej podobe rovnaký výkon ako „bežný“ model Audi RS 6 Performance. Samozrejme, výkon 463 kW (630 k) maximum krútiaceho momentu 850 Nm dostupného v rozsahu od 2.300 do 4.500 ot./min. sú pôsobivé hodnoty, no aj s odkazom na vyrobený počet kusov sme automaticky očakávali výkon na úrovni 660 koní.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h by malo trvať len 3,3 sekundy, zrýchlenie z nuly na 200 km/h len 11,5 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaných 305 km/h.

O spomalenie sa starajú štandardné keramické brzdy, ktorých kotúče na prednej náprave majú neskutočných 440 milimetrov (vzadu 370 mm).

Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies quattro, ktorý pomocou stredového diferenciálu rozdeľuje výkon v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade preklzu je výkon automaticky smerovaný na nápravu s lepšou trakciou – až 70 percent môže putovať na prednú nápravu, na zadnú nápravu je to dokonca 85 percent.

Prepracovaný samosvorný diferenciál na zadnej náprave by mal poskytovať ešte viac jazdnej dynamiky a agilnejšie jazdné vlastnosti s jemne pretáčavou charakteristikou.

Audi RS 6 Avant GT

Tri rôzne možnosti pre podvozok

Podstatná zmena sa týka podvozka, na rozdiel od vzduchového odpruženia, ktoré je štandardom pre bežné verzie modelu má Audi RS 6 Avant GT manuálne nastaviteľný športový podvozok s klasickými pružinami a tlmičmi, ktorý je oproti základu posadený o 10 milimetrov nižšie k zemi. Tuhšie pružiny, nastaviteľné tlmiče a tuhšie stabilizátory (o 30 percent vpredu a dokonca o 70 percent vzadu) zabezpečujú dokonalú kontrolu náklonov karosérie. Podobne ako v prípade modelov Competition je súčasťou výbavy aj sada náradia.  

Audi RS 6 Avant GT

Zákazníci si aj pre model GT môžu objednať obidva podvozky dostupné pre ostatné verzie modelu a to buď adaptívne vzduchové odpruženie (RS adaptive air suspension) alebo športový podvozok RS sport so systémom aktívnych stabilizátorov DRC (Dynamic Ride Control). Npariek našim skvelým skúsenostiam so vzduchovým podvozkom v klasickom Audi RS 6 Avant môže nový nastaviteľný podvozok znamenať rovnakú fantastickú premenu ako v prípade Audi RS 4 Avant  Competition Plus a k limitke sa jednoducho hodí najviac. 

Audi RS 6 Avant GT

Štandardom sú pneumatiky Continental Sport Contact 7 s rozmerom 285/30 R22 na všetkých kolesách.

Audi RS 6 Avant GT

Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú už v druhom kvartáli tohto roka, ceny v Nemecku začínajú na sume 219.355,- EUR. S ohľadom na extrémne zmeny oproti štandardnému modelu ide podľa môjho názoru o viac než férovú cenu. Veď posúďte sami:

Špecificky tvarovaná predná kapota a predné blatníky sú z karbónového kompozitu, rozšírené blatníky majú za prednými kolesami funkčné výduchy (tvarom inšpirované modelom RS 3), ktoré znižujú tlak vzduchu v podbehoch a zlepšujú chladenie bŕzd prednej nápravy. V zadnej časti vozidla zaujme veľké zadné krídlo a funkčný difúzor. Pre lepší dojem zo siluety boli zároveň odstránené strešné lyžiny, prvýkrát v histórii modelu RS 6 Avant.

Audi RS 6 Avant GT

V prípade modelu GT majú zákazníci na výber exkluzívne polepy v dvoch farbách. Prvé, v spojení s bielou farbou Arkona kombinujú tradičné motoršportové farby Audi Sport: čiernu, šedú a červenú. V prípade tohto vyhotovenia sú súčasťou balíka kolesá lakované v bielom lesklom laku.

Audi RS 6 Avant GT

Alternatívne sú v kombinácii s exteriérovým lakom Nardo Grey alebo Mythos Black k dispozícii polepy v čiernej a šedej farbe. V tomto prípade sú na výber disky lakované v čiernej lesklej alebo matnej farbe. Okrem spomenutých farieb sú k dispozícii (bez polepov) ďalšie farby: Chronos Grey Metallic a madeira Brown Metallic.

Audi RS 6 Avant GTAudi RS 6 Avant GT

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi

  

 

 


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

JOKER pre rok 2022 – Toyota GR86

V predchádzajúcich článkoch sme vám postupne predstavili päť noviniek, ktorých uvedenie na slovenský trh s veľkou radosťou očakávame v tomto roku.

Jeep Easter Safari 2022

Veľkonočné Jeep Safari pokračuje vo svojej dlhoročnej tradícii predstavením siedmich nových konceptov, päť z nich je priamo od automobilky Jeep a dva má na svedomí divízia Jeep Perfromance Parts by Mopar (JPP).

Honda Civic Type R 2023

Nová Honda Civic Type R ako posledný model japonskej automobilky s výlučne spaľovacím motorom na európskom trhu pozná svoju oficiálnu cenu. Očakávali sme, že to nebude lacné, ale aj tak je cenovka brutálna, rovnako ako výkony najlpšieho ostrého hatchbacku s pohonom predných kolies. 

Značka CUPRA v roku 2022 zvýšila predaj na Slovensku o 99 percent, kráľom je Formentor

Mnohým sa zdal nápad, postaviť v rámci automobilky SEAT novú samostatnú značku, odsúdený na neúspech. Opak je pravdou.