Práve dnes sme mali na jednom fóre diskusiu o časoch na Severnej slučke Nürburgringu. Audi spolu s predstavením faceliftu modelu RS Q8 a uvedením jeho verzie Performance zverejnilo nový rekord na Nordschleife.
Pretekár a vývojový jazdec Frank Stippler potreboval na trať s dĺžkou 20,832 kilometra v pohorí Eifel len 7:36.698 min. Pre porovnanie, len pred pár dňami Audi zverejnilo aj nový rekordný čas pre Audi RS 3, ten mal s rovnakým jazdcom za volantom hodnotu 7:33,123 min. To nič nemení na skutočnosti, že dosiahnutý rekord pre triedu produkčných SUV bol kedysi vyhradený pre čistokrvné športové autá.
Na rozdiel od modelov Audi RS 6 a RS 7 nenahrádza verzia Performance základný model a teda naďalej bude k dispozícii aj RS Q8 s nezmeneným výkonom 441 kW (600 koní) a maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 800 Nm dostupnou od 2.200 do 4.500 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť môže dosiahnuť až 305 km/h.
Audi RS Q8 Performance má výkon 471 kW (640 koní) a až 850 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h tak trvá len 3,6 sekundy.
V oboch prípadoch je výkon prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky Tiptronic s optimalizovanými časmi radenia. Stredový mechanický diferenciál štandardne prenáša výkon v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, v prípade preklzu kolies vie na prednú nápravu poslať až 70 percent výkonu a až 85 percent výkonu na zadnú nápravu.
Štandardom pre obidva modely je adaptívny vzduchový podvozok (adaptive air suspension sport) s možnosťou zmeny svetlej výšky v rozsahu 90 milimetrov a natáčanie kolies zadnej nápravy. Ako opcia je k dispozícii aktívna elektromechanická stabilizácia náklonov karosérie (eAWS).
Brutálny výkon (a hmotnosť) krotia obrovské brzdy, v prípade modelu RS Q8 majú brzdové kotúče vpredu priemer 420 milimetrov, vzadu 370 mm. Pre verziu RS Q8 Performance sú k dispozícii v sériovej výbave keramické brzdy s priemerom kotúčov 440 mm vpredu a 370 mm vzadu; rovnaká brzdová sústava je pre model RS Q8 k dispozícii za príplatok.
Pneumatiky majú štandardne rozmer 295/40 R22, za príplatok sú k dispozícii aj 23 palcové disky s pneumatikami o rozmere 295/35 R23, na želanie dokonca v podobe športových pneu Pirelli P Zero. Kované 23 palcové disky pre verziu Performance oproti štandardným 22 palcovým diskom dokonca ušetria na jednom disku 5 kilogramov.
Mimoriadne výraznou vizuálnou zmenou oproti predchodcovi je nový veľmi výrazný predný nárazník, novinkou sú aj modernejšie pôsobiace svetlomety, za príplatok aj s technológiou HD Matrix LED s laserovými diaľkovými svetlami vpredu a OLED technológiou vzadu.
Facelift modelového radu dopĺňajú nové laky karosérie, Sakhir Gold, Ascari Blue a komunikačnej farby pre verziu Performance Chilli Red.
Nemecké ceny štartujú na sume 141.900,- EUR, resp. 155.700,- EUR pre verziu Performance.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi