BMW radu 5 Touring vstupuje do novej éry svojou šiestou generáciou a v podobe BMW i5 Touring prvýkrát ponúka aj čisto elektrický pohon.
Flexibilná architektúra vozidla umožňuje vyrábať modelové verzie s benzínovými a naftovými motormi, plug-in hybridnými systémami, ako aj tie s čisto elektrickým pohonom. A to všetko na jednej výrobnej linke v závode BMW Group v Dingolfingu.
Exteriér nového BMW radu 5 Touring charakterizujú dynamicky natiahnuté proporcie a veľkoryso navrhnuté povrchy. V porovnaní s predchodcom je nové BMW radu 5 Touring o 97 milimetrov dlhšie (5.060 milimetrov), o 32 milimetrov širšie (1.900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyššie (1.515 milimetrov). Nové BMW radu 5 Touring má najdlhší rázvor vo svojej triede, ktorý sa zväčšil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov.
Bez ohľadu na technológiu pohonu majú všetky verzie nového BMW radu 5 Touring rovnaký objem batožinového priestoru, ktorý možno sklopením operadiel zadných sedadiel zväčšiť zo základných 570 až na 1.700 litrov. Okrem automatického ovládania dverí batožinového priestoru sa v štandardnej výbave nachádzajú aj páčky na uvoľňovanie operadla zadného sedadla deleného v pomere 40 : 20 : 40 z batožinového priestoru. Úložné priestory pod podlahou batožinového priestoru poskytujú priestor na deliacu sieť batožinového priestoru, kryt batožinového priestoru a nabíjací kábel pre plne elektrické a plug-in hybridné modely.
Výrazná predná časť sa vyznačuje modernou interpretáciou charakteristických dvojitých svetlometov a mriežky BMW. Dva takmer zvislé LED prvky slúžia ako smerové svetlá a denné svetlá. BMW maska, ktorá vyčnieva ďaleko dopredu, obsahuje voliteľné obrysové osvetlenie BMW Iconic Glow. Plochá grafika okien a dlhý strešný spojler pri pohľade zboku zdôrazňujú športový, elegantný 2-priestorový dizajn.
Výrazne tvarované zadné blatníky, spolu s plochým zadným oknom, zdôrazňujú široký postoj vozidla. Chrómová lišta v tvare písmena L rozdeľuje prvky zadných LED svetiel, ktoré nápadne zasahujú do bočných častí.
Plne elektrické BMW i5 Touring od začiatku k dispozícii vo dvoch verziách
Nové BMW i5 Touring predstavuje prvý plne elektrický prémiový model vo vyššej strednej triede. Od začiatku bude dostupný vo dvoch verziách. V BMW i5 M60 xDrive Touring tvoria dva elektromotory na prednej a zadnej náprave elektrický pohon všetkých kolies s výkonom až 442 kW (601 k). Pri aktivovaných systémoch M Launch Control alebo M Sport Boost sa systémový krútiaci moment zvýši na 820 Nm. Špičkový model zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.
Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring umiestnený na zadnej náprave generuje maximálny výkon 250 kW (340 koní) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment až 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy.
V oboch modeloch poskytuje vysokonapäťový akumulátor umiestnený v podlahe vozidla využiteľnú energiu 81,2 kWh. Dojazd modelu BMW i5 M60 xDrive Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje hodnoty 445 až 506 kilometrov, pre model BMW i5 eDrive40 Touring platia hodnoty 483 až 560 kilometrov.
Batériu možno štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom až 11 kW a voliteľne až 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 205 kW.
Nové naftové motory so 48-voltovou mild hybridnou technológiou
Všetky naftové motory dostupné pre novú modelovú rodinu BMW radu 5 Touring spájajú 48-voltovú mild hybridnú technológiu s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový motor modelov BMW 520d Touring a BMW 520d xDrive Touring dostupný už pri začatí predaja generuje maximálny výkon 145 kW (197 koní) a maximálny krútiaci moment 400 Nm.
Pohonné portfólio v lete 2024 doplní radový šesťvalcový naftový motor. Zároveň sa predstavia dva modelové varianty s najnovšou generáciou plug-in hybridného pohonu.
Ideálna rovnováha medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania
Radosť z jazdy v novom BMW radu 5 Touring vychádza z ideálnej rovnováhy medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania. S najdlhším rázvorom spomedzi konkurentov, širokými rozchodmi, takmer dokonale vyváženým rozložením zaťaženia náprav v pomere 50 : 50, inteligentnou ľahkou konštrukciou a optimalizovanou tuhosťou spojenia karosérie a podvozka na to ponúka ideálne predpoklady. Rozsiahlo vylepšená technológia podvozka štandardne zahŕňa športové riadenie, priamo ovládané obmedzenie preklzu kolies a najnovšiu verziu integrovaného brzdového systému. BMW i5 Touring a plug-in hybridné modely využívajú vzduchové odpruženie zadnej nápravy vrátane automatickej regulácie.
Voliteľnú výbavu predstavuje M športové odpruženie, M športový brzdový systém a Adaptívny podvozok Professional (štandardná výbava v BMW i5 M60 xDrive Touring) s elektronicky riadenými tlmičmi, ako aj integrálne aktívne riadenie Integral Active Steering a novým ovládaním priečnej dynamiky. Najvyšší model ponúka aj adaptívny podvozok M Chassis Professional s aktívnou stabilizáciou nakláňania Active Roll Stabilisation a ovládaním komfortu nakláňania Active Roll Comfort.
Progresívne navrhnutý kokpit, plne vegánsky interiér
Srdce progresívneho usporiadania kokpitu orientovaného na vodiča tvorí zakrivený displej BMW Curved Display. Jeho 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou 14,9 palca vytvárajú plne digitálnu zobrazovaciu dvojicu. Moderné prémiové prostredie v interiéri umocňujú nové štandardne dodávané športové sedadlá, volant, ktorý je teraz v spodnej časti plochejší a voliteľná interaktívna lišta BMW Interaction Bar. Nové BMW radu 5 Touring ponúka v štandardnej výbave úplne vegánsky interiér. Voliteľná výbava zahŕňa kožené čalúnenie BMW Individual Merino vo viacerých dvojfarebných vyhotoveniach. Medzi vrcholy ponuky voliteľnej výbavy patrí panoramatická presklená strecha a ozvučenie Bowers & Wilkins Surround Sound System s až 18 reproduktormi.
Uvedenie na trh v Nemecku, v mnohých ďalších európskych krajinách a v Japonsku sa začne v máji 2024, ďalšie trhy budú nasledovať v júni 2024.
Spracoval: Miro Vilím, Zdroj: BMW