Automobilka Ford ponúka v modelovom rade Ranger najširšiu ponuku vozidiel vo svojej kategórii. Minulý rok sa predstavila prvá plug-in hybridná verzia pickupu v Európe, ale dnes tu máme niečo z opačného konca ponuky.
Nový exkluzívny model bol vyvinutý v spolupráci so špecialistami spoločnosti M-Sport, teda rallye partnera automobilky Ford. Verzia s označením Ranger MS-RT je určená zákazníkom, ktorí síce potrebujú pickup ako pracovné auto, ale zároveň hľadajú vozidlo, ktoré bude odzrkadľovať ich životný štýl vo voľnom čase.
Ranger MS-RT je ako stvorený na ťahanie prívesov so závodnými špeciálmi alebo autami určenými na track days. Bez ohľadu na zmeny podvozku dokáže naďalej odviezť až 1 tonu nákladu a ťahať prívesy s hmotnosťou 3,5 tony.
Ford Ranger MS-RT má byť navrhnutý ako dokonalý cestný pick-up s výrazným dizajnom karosérie a vylepšenými jazdnými vlastnosťami na ceste.
Pohon zabezpečuje naftový šesťvalcový motor s objemom troch litrov, známy z verzií WildTrak a Platinum. Naďalej poskytuje sériový výkon 177 kW (240 koní) a maximum krútiaceho momentu 600 Nm. Prenos výkonu na všetky štyri kolesá prostredníctvom elektronicky ovládaného pohonu všetkých kolies eAWD zabezpečuje desaťstupňová automatická prevodovka.
Podľa českého zastúpenia automobilky Ford bude verzia MS-RT dostupná v celej Európe a už dnes si ju môžete u predajcov Ford PRO objednať, s dodaním v druhej polovici roka 2024. Poznáme aj českú cenu, v základe je to 1.593.000,- CZK bez DPH, teda pri prepočte veľmi priaznivých, približne 75.500,- EUR s DPH.
Po vizuálnej stránke je model Ranger MS-RT inšpirovaný extrémnymi pretekárskymi vozidlami súťažiacimi v Ázii, výrazná predná maska a nový predný nárazník s integrovaným spojlerom majú výplň v štruktúre symbolizujúcej včelie plásty. Celkový postoj vozidla vizuálne znižujú tvarované bočné prahy, najvýraznejším prvkom je však rozšírenie blatníkov karosérie až o 82 milimetrov.
Dynamický dizajn dopĺňa spojler na streche kabíny a ďalší spojler na veku korby, ktorá nepostráda elektricky ovládanú roletku. Novo tvarovaný je aj zadný nárazník s falošným difúzorom. Naopak, strešný spojler a spojler veka batožinového priestoru (ducktail) majú napomáhať celkovej aerodynamike a majú zvyšovať stabilitu vozidla pri vysokých rýchlostiach (na diaľnici v Nemecku?).
Za vizuálnymi zmenami nezaostávajú tie technické, rozchod kolies bol zväčšený o 40 milimetrov na každej strane pre lepšiu priľnavosť a stabilitu. Ranger MS-RT obúva 21 palcové disky nízkoprofilovými pneumatikami s rozmerom 275/45 R21.
Unikátny systém odpruženia (vzadu zostali listové pružiny) bol optimalizovaný s cieľom dosiahnuť ideálny kompromis medzi ovládateľnosťou a komfortom. Nové tlmiče vpredu sú tuhšie, upravené bolo aj zadné zavesenie kolies a celková svetlá výška bola znížená o 40 milimetrov.
Výraznému vonkajšiemu bodykitu zodpovedajú aj nové prvky interiéru, ktorý je vpredu vybavený novými športovými sedadlami s výrazným bočným vedením a integrovanými opierkami hlavy, nový je aj vyhrievaný športový volant s modrým zvýraznením polohy na 12. hodine a na všetkých sedadlách je použitá kombinácia čalúnenia z vinylu a alcantary s výrazným vzorom MS-RT a modrým prešívaním.
Český cenník odhaľuje rozsiahlu štandardnú výbavu, no stále obsahuje množstvo príplatkových prvkov. Ford Ranger MS-RT je k dispozícii v šiestich farbách, z nich najvýraznejšou je svetlomodrá nemetalická MS-RT SVO. Ďalej sú k dispozícii biela Frozen, šedá Conquer (ktorá je aj na produktových fotkách) a tri metalizované laky: strieborná Iconic, šedá Carbonised a čierna Agate.
Technické údaje týkajúce sa zrýchlenia a maximálnej rýchlosti zatiaľ nie sú známe, ale z pochopiteľných dôvodov predpokladáme, že zrýchlenie nebude dosahovať dynamických parametrov verzie Ranger Raptor (z nuly na 100 km/h za 7,9 sekundy). Naopak, maximálna rýchlosť by mohla byť z limitovanej rýchlosti 180 km/h posunutá vyššie.
Hlavnou devízou nového modelu Ranger MS-RT je výrazný vzhľad, optimalizované jazdné vlastnosti na ceste pri zachovaní úžitkových nosností a silný a zároveň úsporný naftový šesťvalec.
Veríme, že aj slovenskému importérovi sa podarí Ranger MS-RT zaradiť do ponuky a ak nie, českí predajcovia sú len na skok od slovenských hraníc.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Ford Česká republika