Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC a GLB 35 4MATIC – Spaľovací motor dopĺňa mild-hybridná technika a viac výbavy
Kompaktné modely GLA a GLB dostali v rámci modelového omladenia lepšiu základnú výbavu, ale aj nové tvarovanie nárazníkov a novú svetelnú signatúru pre svetlá LED alebo MULTIBEAM LED.
Najvýkonnejšie modely GLA 35 a GLB 35 majú sériovo remeňom poháňaný štartér generátor (RSG) a dodatočnú 48 Voltovú palubnú sieť. RSG druhej generácie funguje ako mild-hybrid a okrem krátkodobého zvýšenia výkonu o 10 kW (14 koní) umožňuje aj plachtenie a rekuperáciu kinetickej energie.
Mild-hybridná technológia okrem efektivity pohonu zvyšuje aj komfort, nakoľko prechody medzi pohonom a funkciami Start-Stop, či plachtenia sú takmer nebadateľné.
Systémový výkon má naďalej hodnoty 225 kW (306 koní) pri 5.800 otáčkach za minútu a 400 Nm v rozsahu od 3.000 do 4.000 otáčok za minútu. Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje prostredníctvom variabilného pohonu všetkých kolies AMG Performance 4MATIC osemstupňová dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G.
Model GLA 35 zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy, model GLB 35 potrebuje na rovnakú disciplínu 5,5 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch vozidiel je elektronicky limitovaná na 250 km/h.
V interiéri dominuje štandardne dodávaný AMG Performance volant s osobitnými ovládačmi pre najdôležitejšie dynamické funkcie a jazdné režimy.
Modernizáciou prešli aj bežné verzie modelov GLA a GLB, ktoré podobne disponujú novými prednými nárazníkmi a novou svetelnou signatúrou.
Jedným z atraktívnych prvkov modernizovaného interiéru je voľne stojaca dvojitá obrazovka, ktorá sériovo zahŕňa 7-palcový displej pre združený prístroj a 10,25-palcový displej pre multimediálnu obrazovku. Na želanie sú k dispozícii dva 10,25-palcové širokouhlé displeje. Volant aktuálnej generácie je sériovo potiahnutý kožou nappa, alternatívne je k dispozícii aj imitácia kože ARTICO. Pre líniu výbavy AMG Line je prvýkrát k dispozícii aj vyhrievaný veniec volantu.
Nový model GLA je sériovo vybavený komfortnými sedadlami. Sedadlá sú potiahnuté imitáciou kože ARTICO a trojrozmerne štrukturovanou čiernou látkou. Na želanie sú k dispozícii aj v trendovom odtieni šalviovej sivej farby. Variant výbavy Progressive ponúka tri farby interiéru: čiernu, béžovú macchiato a šalviovú sivú. Pri línii výbavy AMG Line sa sériové poťahy sedadiel z kombinácie imitácia kože ARTICO/mikrovlákno MICROCUT teraz dodávajú aj vo farbe hnedá Bahia. Pre líniu výbavy AMG Line sú dostupné celkom štyri farby čalúnenia: čierna, hnedá Bahia, šalviová sivá a nový odtieň červená paprika, kombinovaná s čiernou. Látkový poťah komfortného sedadla je na 100 percent vyrobený z recyklovaných materiálov. Ak sú poťahy vyrobené z kombinácie materiálov ARTICO/MICROCUT, na kontaktných plochách sedadiel predstavuje tento podiel 65 %, v podkladových vrstvách je to 85 %.
Podobne ako verzie AMG, aj základné benzínové verzie nového modelu GLA a GLB s objemom 1,33 litra (GLA/GLB 180 s výkonom 100 kW / 136 koní a 200 s výkonom 120 kW / 163 koní) a 2,0 litra (GLA/GLB 220 s výkonom 140 kW / 190 koní a 250 4MATIC s výkonom 165 kW / 224 koní) sú bez výnimky elektrifikované a prenos výkonu zabezpečujú sedem- (pre motor 1,33 l) alebo osem-stupňové (pre motor 2,0) dvojspojkové prevodovky DCT. Prídavný 48-voltový elektrický systém pre remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG) produkuje výkon 10 kW (14 koní), ktorý však na celkový systémový výkon nemá vplyv.
Zdokonalený bol aj hybridný pohon dobíjateľný zo siete, ktorým je vybavený model GLA 250 e. Vyšší obsah využiteľnej energie vo vylepšenom vysokovoltovom akumulátore s využiteľnou kapacitou 11,5 kW vedie aj k zlepšeniu elektrického dojazdu na úroveň 62 až 70 kilometrov. Výkon elektromotora bol pri rovnakom systémovom výkone 160 kW / 218 koní (a 450 Nm) zvýšený o 5 kW a teraz dosahuje hodnotu 80 kW. Nabíjanie striedavým prúdom je možné až s výkonom 11 kW, pri jednosmernom prúde je maximálny nabíjací výkon až 22 kW.
Popri benzínových motoroch a plug-in hybridnej verzii pre model GLA je naďalej k dispozícii aj 2,0-litrový štvorvalcový naftový motor v troch výkonových verziách (85 kW / 116 koní, 110 kW / 150 koní a 140 kW / 190 koní). Najslabšia verzia je k dispozícii len s pohonom predných kolies, naopak najsilnejšia verzia je k dispozícii výlučne s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Verzia s výkonom 110 kW / 190 koní je dostupná tak s pohonom prednej, ako aj oboch náprav.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz