Automobilka Mercedes-AMG rozširuje portfólio modelu GT a ponuku osemvalcových modelov s pohonom všetkých kolies dopĺňa základný model s pohonom zadnej nápravy.
Dynamické jazdné vlastnosti zabezpečuje ideálne rozloženie hmotnosti s relatívne ľahkým štvorvalcovým motorom na prednej náprave a precízne naladenie podvozka.
Dvojlitrový turbomotor AMG poznáme už z modelov SL 43 (280 kW / 381 koní) a C 43 4MATIC (300 kW / 408 koní), v novom GT 43 kupé produkuje výkon až 310 kW (422 koní) pri 6.750 ot./min a maximálny krútiaci moment 500 Nm dostupný v rozsahu od 3.250 do 5.000 otáčok za minútu.
Okamžitú odozvu na pokyny akcelerátorom zabezpečuje elektrické turbodúchadlo, teda technológia z vozidiel F1. Priamo na hriadeli turbodúchadla, teda medzi turbínovým kolesom na výfukovej strane a kolesom kompresora na na strane nasávania je integrovaný elektromotor so šírkou približne 4 centimetre. Ten je elektronicky riadený a poháňa hriadeľ turbodúchadla, čím zrýchľuje koleso kompresora ešte skôr ako sa prúd výfukových plynov postará o pohon turbodúchadla obvyklým spôsobom. Turbo je poháňané 48-voltovým elektrickým systémom, ktorého zdrojom energie je remeňom poháňaný štartovací generátor druhej generácie (RSG). Ten dokáže krátkodobo poskytnúť dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 koní).
Prenos výkonu na kolesá zadnej nápravy zabezpečuje deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou štartovacou spojkou, ktorá nahrádza menič krútiaceho momentu, čím šetrí aj na hmotnosti.
Model GT 43 je oproti špičkovému osemvalcu ľahší o 195 kilogramov a aj vďaka relatívne priaznivej hmotnosti 1.700 kg (DIN) zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaných 280 km/h.
O bezpečné spomalenie sa starajú brzdy, ktoré majú na prednej náprave kompozitné kotúče s priemerom 390 milimetrov a šesťpiestikové strmene a na zadnej náprave sú brzdy s kotúčmi o priemere 360 milimetrov s jednopiestikovými strmeňmi. Mercedes-AMG GT 43 kupé je postavené na devätnásťpalcových diskoch s rozmerom 9,5 J vpredu a 11 J vzadu, obúvajúcich pneumatiky s rozmerom 255/45 ZR19 vpredu a 285/40 ZR 19 vzadu. Na želanie je možné kupé GT 43 vybaviť riadením zadnej nápravy.
Rovnako ako silnejšie modely, aj v prípade základného modelu môže byť kupé vyhotovené v konfigurácii interiéru 2+2, pričom po sklopení operadiel zadných sedadiel sa zväčší batožinový priestor zo základnej hodnoty 321 litrov až na 675 litrov. Veľkorysý priestor pre batožinu robí z modelu GT 43 ideálne cestovateľské kupé pre dvojicu fanúšikov dynamickej jazdy.
Mercedes-AMG GT 43 kupé sa od svojich súrodencov odlišuje špecifickým dizajnom nárazníkov a na prvý pohľad ho spoznáme podľa štvorice okrúhlych koncoviek výfukov.
Nový model rovnako disponuje aktívnou aerodynamikou, keď horizontálne žalúzie za horným vstupom vzduchu cez masku chladiča sú pohyblivé a pri vysokých rýchlostiach sú zatvorené, čím zlepšujú prúdenie vzduchu okolo vozidla. Súčasťou systému aktívnej aerodynamiky je aj výsuvný zadný spojler, ktorý sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje v piatich polohách.
Mercedes-AMG GT 43 kupé dopĺňa portfólio modelov radu GT kupé o puristický model s pohonom zadnej nápravy, ktorý aj vďaka nižšej hmotnosti na prednej náprave a špecificky odladenému podvozku ponúka nefalšovanú radosť z jazdy.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz