Festival rýchlosti v Goodwoode sa stáva dejiskom premiéry ďalšieho modelu dvojdverového GT od značky Mercedes-AMG.
Viac výkonu, lepšie chladenie, optimalizovaná aerodynamika a keramické brzdy v štandardnej výbave. Netušil som, že to príde tak rýchlo... Verzia GT 63 PRO sa predstavuje len pár dní po tom, ako sme publikovali náš test modelu GT 63 a uvažovali nad príchodom ďalších modelov.
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ je podľa automobilky pripravený na príležitostné návštevy pretekárskych okruhov, avšak informácie z oficiálnej tlačovej správe naznačujú, že napriek označeniu PRO nepôjde o „hardcore tracktool“ s manuálne nastaviteľným podvozkom ako tomu bolo v prípade GT R PRO prvej generácie.
Podobne ako v prípade ostatných modelov dvojdverových kupé rodiny GT, aj najnovšia verzia profituje z rovnakých výhod. Na základe požiadaviek zákazníkov automobilka projektovala druhú generáciu GT s cieľom poskytnúť viac komfortu, priestoru a prehľadnosti karosérie, dokonca s opciou 2+2 miestnej konfigurácie.
Podobne ako ostatné modely, aj GT PRO disponuje podvozkom AMG ACTIVE RIDE CONTROL so semi-aktívnou stabilizáciou náklonov karosérie, natáčaním zadnej nápravy, automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G a plne variabilným pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+.
Viac výkonu pre osemvalec
Výkon štvorlitrového benzínového biturbo osemvalca vzrástol oproti modelu GT 63 o 20 kW (27 koní) a 50 Nm a výkonom 450 kW (612 koní) dostupným v rozsahu od 5.500 do 6.500 ot/min. a silou 850 Nm (od 2.350 do 5.000 ot/min.) dorovnal výkon spaľovacieho motora v modeli Mercedes-AMG GT 63 S E Performance.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má verzia PRO rovnaké ako model GT 63, teda 3,2 sekundy, s časom 10,9 sekundy je však rýchlejšia z nuly na 200 km/h o pol sekundy. Aspoň podľa tabuliek, v skutočnosti je aj GT 63 o niečo rýchlejšie. Maximálna rýchlosť je 317 km/h (+ 2 km/h).
Lepšie chladenie a účinnejšia aerodynamika
Predpokladanému použitiu na pretekárskej trati zodpovedá aj vylepšenie chladiacej sústavy, a to oboch okruhov (pre vysokú a pre nízku teplotu). Dva nové chladiče sú umiestnené na pravej a ľavej strane pred prednými kolesami, zodpovedajúcim spôsobom bol upravený aj predný nárazník, ktorý má oproti verzii GT veľké otvory pre vstup vzduchu.
Chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj prevodová skriňa pohonu všetkých kolies sú po novom aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných vodných púmp cirkuluje chladiaca zmes rýchlejšie.
Nová geometria prúdenia vzduchu dosiahnutá aerodynamickými prvkami na podlahe a krycie prvky bŕzd smerujú viac vzduchu k brzdám, čím aj v tomto prípade zlepšujú ich chladenie.
Nový predný nárazník poskytuje nielen viac priestoru pre vstup chladiaceho vzduchu, ale zároveň prispieva k lepšiemu prítlaku, podobne ako aktívny aerodynamický profil umiestnený v spodnej časti predného nárazníka. AIRPANEL active air control system je rovnako ako pevné zadné krídlo súčasťou štandardnej výbavy.
Aerodynamický vztlak na prednej náprave bol redukovaný o 30 kilogramov, vďaka pevnému krídlu, vodiacim lištám v podlahe a novému tvaru zadného nárazníka bol prítlak na zadnej náprave zvýšený o 15 kilogramov.
Keramické brzdy ako štandard, semislicky ako opcia
Podobne ako v prípade najvýkonnejšieho modelu GT 63 S E PERFORMANCE, aj model GT 63 PRO má v štandardnej výbave karbón keramické brzdy s rozmerom 420 × 39 milimetrov vpredu a 360 × 32 milimetrov vzadu.
Sériovo dodávané kované 21 palcové disky AMG Performance, exkluzívne lakované vo farbe Himalaya Grey matt, sériovo obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 S, ako opcia bez príplatku sú k dispozícii semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Rozmery pneu sú totožné ako v prípade nami testovaného GT 63, teda 295/30 ZR 21 vpredu a 305/30 ZR 21 vzadu.
Viac výbavy v základe
Model GT 63 PRO má v štandardnej výbave aj exteriérový karbónový balík AMG pozostávajúci z predného splitera, častí prahov, difúzora a pevného krídla.
Čiernou farbou lakované brzdové strmene, sedadlá AMG Performance a volant AMG Performance potiahnutý v kombinácii kože Nappa a mikrovlákna MICROCUT sú tiež súčasťou štandardnej výbavy.
Ak sa pýtate na hmotnosť, tlačová správa neobsahuje žiadny údaj o hmotnosti, ani informáciu o jej redukcii. Zrejme teda bude na úrovni modelu GT 63, teda minimálne 1.895 kg (DIN).
Mercedes-AMG GT PRO 4MATIC+ je piatou a zatiaľ najdynamickejšou verziou rodiny dvojdverových kupé GT. Nakoľko Mercedes „preskočil“ model GT R, môžeme predpokladať, že po verzii PRO už príde len vrcholný model Black Series. Ale možno sa mýlime....
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-AMG