Miro Vilím

11.07.2024

Mercedes-Benz

Festival rýchlosti v Goodwoode sa stáva dejiskom premiéry ďalšieho modelu dvojdverového GT od značky Mercedes-AMG.


Viac výkonu, lepšie chladenie, optimalizovaná aerodynamika a keramické brzdy v štandardnej výbave. Netušil som, že to príde tak rýchlo... Verzia GT 63 PRO sa predstavuje len pár dní po tom, ako sme publikovali náš test modelu GT 63 a uvažovali nad príchodom ďalších modelov.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ je podľa automobilky pripravený na príležitostné návštevy pretekárskych okruhov, avšak informácie z oficiálnej tlačovej správe naznačujú, že napriek označeniu PRO nepôjde o „hardcore tracktool“ s manuálne nastaviteľným podvozkom ako tomu bolo v prípade GT R PRO prvej generácie.

Podobne ako v prípade ostatných modelov dvojdverových kupé rodiny GT, aj najnovšia verzia profituje z rovnakých výhod. Na základe požiadaviek zákazníkov automobilka projektovala druhú generáciu GT s cieľom poskytnúť viac komfortu, priestoru a prehľadnosti karosérie, dokonca s opciou 2+2 miestnej konfigurácie.

Podobne ako ostatné modely, aj GT PRO disponuje podvozkom AMG ACTIVE RIDE CONTROL so semi-aktívnou stabilizáciou náklonov karosérie, natáčaním zadnej nápravy, automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G a plne variabilným pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Viac výkonu pre osemvalec

Výkon štvorlitrového benzínového biturbo osemvalca vzrástol oproti modelu GT 63 o 20 kW (27 koní) a 50 Nm a výkonom 450 kW (612 koní) dostupným v rozsahu od 5.500 do 6.500 ot/min. a silou 850 Nm (od 2.350 do 5.000 ot/min.) dorovnal výkon spaľovacieho motora v modeli Mercedes-AMG GT 63 S E Performance.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má verzia PRO rovnaké ako model GT 63, teda 3,2 sekundy, s časom 10,9 sekundy je však rýchlejšia z nuly na 200 km/h o pol sekundy. Aspoň podľa tabuliek, v skutočnosti je aj GT 63 o niečo rýchlejšie. Maximálna rýchlosť je 317 km/h (+ 2 km/h).

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Lepšie chladenie a účinnejšia aerodynamika

Predpokladanému použitiu na pretekárskej trati zodpovedá aj vylepšenie chladiacej sústavy, a to oboch okruhov (pre vysokú a pre nízku teplotu). Dva nové chladiče sú umiestnené na pravej a ľavej strane pred prednými kolesami, zodpovedajúcim spôsobom bol upravený aj predný nárazník, ktorý má oproti verzii GT veľké otvory pre vstup vzduchu.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj prevodová skriňa pohonu všetkých kolies sú po novom aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných vodných púmp cirkuluje chladiaca zmes rýchlejšie.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Nová geometria prúdenia vzduchu dosiahnutá aerodynamickými prvkami na podlahe a krycie prvky bŕzd smerujú viac vzduchu k brzdám, čím aj v tomto prípade zlepšujú ich chladenie.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Nový predný nárazník poskytuje nielen viac priestoru pre vstup chladiaceho vzduchu, ale zároveň prispieva k lepšiemu prítlaku, podobne ako aktívny aerodynamický profil umiestnený v spodnej časti predného nárazníka. AIRPANEL active air control system je rovnako ako pevné zadné krídlo súčasťou štandardnej výbavy.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Aerodynamický vztlak na prednej náprave bol redukovaný o 30 kilogramov, vďaka pevnému krídlu, vodiacim lištám v podlahe a novému tvaru zadného nárazníka bol prítlak na zadnej náprave zvýšený o 15 kilogramov.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Keramické brzdy ako štandard, semislicky ako opcia

Podobne ako v prípade najvýkonnejšieho modelu GT 63 S E PERFORMANCE, aj model GT 63 PRO má v štandardnej výbave karbón keramické brzdy s rozmerom 420 × 39 milimetrov vpredu a 360 × 32 milimetrov vzadu.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Sériovo dodávané kované 21 palcové disky AMG Performance, exkluzívne lakované vo farbe Himalaya Grey matt, sériovo obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 S, ako opcia bez príplatku sú k dispozícii semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Rozmery pneu sú totožné ako v prípade nami testovaného GT 63, teda 295/30 ZR 21 vpredu a 305/30 ZR 21 vzadu.  

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Viac výbavy v základe

Model GT 63 PRO má v štandardnej výbave aj exteriérový karbónový balík AMG pozostávajúci z predného splitera, častí prahov, difúzora a pevného krídla.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Čiernou farbou lakované brzdové strmene, sedadlá AMG Performance a volant AMG Performance potiahnutý v kombinácii kože Nappa a mikrovlákna MICROCUT sú tiež súčasťou štandardnej výbavy.  

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Ak sa pýtate na hmotnosť, tlačová správa neobsahuje žiadny údaj o hmotnosti, ani informáciu o jej redukcii. Zrejme teda bude na úrovni modelu GT 63, teda minimálne 1.895 kg (DIN). 

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG GT PRO 4MATIC+ je piatou a zatiaľ najdynamickejšou verziou rodiny dvojdverových kupé GT. Nakoľko Mercedes „preskočil“ model GT R, môžeme predpokladať, že po verzii PRO už príde len vrcholný model Black Series. Ale možno sa mýlime....

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-AMG


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

JOKER pre rok 2022 – Toyota GR86

V predchádzajúcich článkoch sme vám postupne predstavili päť noviniek, ktorých uvedenie na slovenský trh s veľkou radosťou očakávame v tomto roku.

Jeep Easter Safari 2022

Veľkonočné Jeep Safari pokračuje vo svojej dlhoročnej tradícii predstavením siedmich nových konceptov, päť z nich je priamo od automobilky Jeep a dva má na svedomí divízia Jeep Perfromance Parts by Mopar (JPP).

Honda Civic Type R 2023

Nová Honda Civic Type R ako posledný model japonskej automobilky s výlučne spaľovacím motorom na európskom trhu pozná svoju oficiálnu cenu. Očakávali sme, že to nebude lacné, ale aj tak je cenovka brutálna, rovnako ako výkony najlpšieho ostrého hatchbacku s pohonom predných kolies. 

Značka CUPRA v roku 2022 zvýšila predaj na Slovensku o 99 percent, kráľom je Formentor

Mnohým sa zdal nápad, postaviť v rámci automobilky SEAT novú samostatnú značku, odsúdený na neúspech. Opak je pravdou.