Miro Vilím

01.06.2022

Mercedes-Benz

Mercedes-AMG Project ONE sa predstavil už v roku 2017 ako štúdia prinášajúca technológiu pohonu Formuly 1 do hyperauta určeného na cesty. Dnes automobilka predstavuje produkčnú podobu modelu ONE.


Dátum nebol zvolený náhodne, 1. júna 1967 bola založená spoločnosť AMG a Mercedes-AMG ONE je oslavou 55. výročia značky AMG.

Dvojsedadlové super športové kupé prináša je poháňané hybridným pohonným ústrojenstvom pochádzajúcim priamo z kráľovskej disciplíny motoršportu. Systémový výkon hybridného pohonného ústrojenstva dosahuje maximálny výkon 782 kW (1.063 koní), maximálnu hodnotu krútiaceho momentu automobilka s ohľadom na komplexnosť pohonu nešpecifikovala.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 2,9 sekundy, z nuly na 200 km/h to trvá rovných 7,0 sekúnd a rýchlosť 300 km/h dosiahne ONE za 15,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 352 km/h.

Základom hybridného pohonu je spaľovací šesťvalcový vidlicový motor s objemom 1.599 cm³ a výkonom 422 kW (574 koní) dosahovaným pri 9.000 otáčkach za minútu. Motor sa však dokáže roztočiť až na 11.000 otáčok za minútu. Spaľovací motor je doplnený o štyri elektromotory, ktoré spoločne produkujú výkon 450 kW (611 koní).

Dva elektromotory (MGU-FL/MGU-FR) s výkonom 2 x 120 kW (240 kW / 326 koní) sú umiestnené na prednej náprave, ďalší elektrický motor (MGU-K) s výkonom 120 kW (163 koní) je inštalovaný ako súčasť spaľovacieho motora s priamym prepojením na kľukový hriadeľ a štvrtý elektrický motor (MGU-H) s výkonom 90 kW (120 koní) je integrovaný do turbodúchadla.       

Mercedes-AMG ONE

Vďaka dvom elektromotorom vpredu disponuje elektricky poháňaná predná náprava vektorovaním krútiaceho momentu, prenos výkonu hybridného ústrojenstva na zadnú nápravu zabezpečuje automatizovaná sedemstupňová manuálna prevodovka.

Mercedes-AMG ONE

Vďaka hybridnému pohonu má kombinovaná spotreba predstavovať len 8,7 litra na 100 kilometrov, čisto elektrický dojazd limituje batéria s kapacitou 8,4 kWh na 18,1 kilometra. Palubná nabíjačka má výkon 3,7 kW. Vďaka dvom katalyzátorom a dvom filtrom pevných častíc plní ONE aktuálne emisné normy.

Mercedes-AMG ONE

O spomalenie 1.695 kilogramov vážiaceho karbónového superšportu s aktívnou aerodynamikou (DIN hmotnosť) sa stará hydraulický ovládaný systém karbónkeramickej brzdnej sústavy, vpredu majú brzdové kotúče miery 398 x 38 mm a šesťpiestikové strmene, vzadu majú kotúče rozmery 380 x 34 milimetrov a štvorpiestikové strmene. Pneumatiky majú vpredu rozmer 285/35 ZR19, vzadu 335/30 ZR 20.    

Mercedes-AMG ONE

Manažment pohonného ústrojenstva disponuje šiestimi jazdnými režimami. Štart prebieha vždy v režime Race Safe, kedy sú aktívne len elektromotory na prednej náprave, pričom sa zároveň predhrievajú katalyzátory. Spustenie spaľovacieho motora je možné len po dosiahnutí optimálnej teploty katalytických konvertorov.   

Režim Race je štandardný hybridný jazdný režim, pri ktorom je spaľovací motor stále v činnosti a zabezpečuje zároveň nabíjanie batérie tak, aby bola elektrická energia vždy k dispozícii. Jazdný profil EV umožňuje jazdu čisto na elekrickú energiu. 

Mercedes-AMG ONE

Nasledujú jazdné režimy určené výlučne na pretekársku trať. Race Plus s aktívnou aerodynamikou zníži svetlú výšku vzidla o 37 mm vpredu a 30 mm vzadu, pritvrdí tlmiče a aktivuje špeciálny manažment pohonnej sústavy. Strat 2 popri nastaveniach z režimu Race Plus ešte viac pritvrdí tlmiče a k dispozícii je plný výkon zo všetkých motorov ako v kvalifikačnom režime Formuly 1. Režim Individual umožňuje nastavenie jednotlivých parametrov pre jazdné režimy určené na bežné komunikácie.

Mercedes-AMG ONE

Výroba modelu ONE je limitovaná na 275 kusov, ktoré sú už samozrejme všetky rezervované pre konkrétnych majiteľov. Jediný kus sa oficiálne predal aj na Slovensku.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz Media


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

JOKER pre rok 2022 – Toyota GR86

V predchádzajúcich článkoch sme vám postupne predstavili päť noviniek, ktorých uvedenie na slovenský trh s veľkou radosťou očakávame v tomto roku.

Jeep Easter Safari 2022

Veľkonočné Jeep Safari pokračuje vo svojej dlhoročnej tradícii predstavením siedmich nových konceptov, päť z nich je priamo od automobilky Jeep a dva má na svedomí divízia Jeep Perfromance Parts by Mopar (JPP).

Honda Civic Type R 2023

Nová Honda Civic Type R ako posledný model japonskej automobilky s výlučne spaľovacím motorom na európskom trhu pozná svoju oficiálnu cenu. Očakávali sme, že to nebude lacné, ale aj tak je cenovka brutálna, rovnako ako výkony najlpšieho ostrého hatchbacku s pohonom predných kolies. 

Značka CUPRA v roku 2022 zvýšila predaj na Slovensku o 99 percent, kráľom je Formentor

Mnohým sa zdal nápad, postaviť v rámci automobilky SEAT novú samostatnú značku, odsúdený na neúspech. Opak je pravdou.