Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE je najvýkonnejšou luxusnou limuzínou všetkých čias. Nielen v rámci značky, ale absolútne. Systémový výkon dosahuje maximum 590 kW (802 koní) a systémové maximum krútiaceho momentu je dychberúcich 1.430 Nm (!).
Najnovšší počin z dielne AMG si pod prednou kapotou zachoval osemvalcový vidlicový benzínový motor s objemom štyroch litrov, ktorý vďaka dvom turbodúchadlám dosahuje maximálny výkon 450 kW (612 koní) v rozsahu 5.500 - 6.500 otáčok za minútu a maximum krútiaceho momentu 900 Nm je dostupné v rozsahu od 2.500 do 4.500 otáčok za minútu. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave poskytuje najvyšší výkon 140 kW (190 koní) a 320 Nm.
Na rozdiel od ešte výkonnejšieho modelu GT 63 S E Performance má elektrická batéria HPB 150 v triede S vyššiu hustotu batériových článkov a viac ako dvojnásobnú kapacitu (13,1 kWh vs. 6,1 kWh). Napriek tomu, že elektrický pohon je optimalizovaný na poskytovanie čo najvyššieho systémového výkonu, Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE umožňuje teoretický dojazd výlučne na elektrickú energiu až 33 kilometrov.
Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G a dvojstupňová prevodovka pre elektromotor. Napriek pohotovostnej EU hmotnosti 2.595 kilogramov zrýchľuje najvýkonnejšia trieda S z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 290 km/h.
Hybridná pohonná sústava vychádza z filozofie prevzatej z F1, kráľovskej disciplíny motoršportu a je optimalizovaná tak, aby mal vodič k dispozícii vždy plný výkon pri plnom zošliapnutí akcelerátora (kick-down). Kľúčom je účinná rekuperácia a dobíjanie spaľovacím motorom. Elektrickú batériu je možné dobíjať striedavým prúdom pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 3,7 kW.
Okrem vysokej pohotovostnej hmotnosti porovnateľnej s batériovými elektrickými vozidlami je pomerne veľkým negatívom hybridnej technológie výrazne zmenšený batožinový priestor, ktorý má objem len 305 litrov oproti 550 litrom pri verziách s výlučne spaľovacími motormi. Pri plnom obsadení budú všetci štyria pasažieri musieť cestovať naľahko.
Klasický dizajn AMG modelov spočívajúci v dynamicky tvarovaných nárazníkoch, rozšírených prahoch a štvorici hranatých koncoviek výfukovej sústavy tentoraz prvýkrát pre triedu S dopĺňa aj klasická AMG Panamericana maska chladiča. Vďaka nej sa AMG verzia S klasse podstatne odlišuje od civilných verzií a pôsobí veľmi výrazným dojmom.
Štandardný vzduchový podvozok AMG RIDE CONTROL+ má adaptívne tlmiče, aktívna stabilizícia a aktívne riadenie zadnej nápravy sú tiež v štandardnej výbave. Vysokovýkonná brzdová sústava má keramické kotúče s rozmermi 400x38 mm vpredu (so šesťpiestikovými brzdovými strmeňmi) a 380x32 mm vzadu (s jednopiestikmi). Pnemumatiky majú v základe 20 palcov v rozmeroch 255/45 ZR20 vpredu a 285/40 ZR20 vzadu. Za príplatok sú k dispozícii kované 21 palcové kolesá.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz