Nová trieda GLC je samotnou automobilkou označovaná ako najdynamickejšie SUV v rodine Mercedes-Benz. Obchodne mimoriadne úspešný model prichádza ako nová generácia so zásadnými zmenami, tou najpodstatnejšou sú výlučne elektrifikované štvorvalcové pohonné jednotky.
Popri motorizáciách s mild-hybridnou technikou budú k dispozícii tri plug-in hybridné verzie, všetky s elektrickým dojazdom presahujúcim 100 km. Vďaka tomu môže byť obvyklý denný nájazd zabezpečovaný výlučne na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.
Nová generácia GLC ma poskytovať nielen viac komfortu, ale okrem iného aj vďaka natáčacej zadnej náprave (v rozsahu 4,5°) má byť agilnejšia na ceste a obratnejšia v teréne.
Celková silueta novej triedy GLC je jednoducho rozpoznateľná, avšak vďaka novým detailom pôsobí dynamickejšie ako predchodca, z ktorého sa predalo 2,6 milióna exemplárov. Napriek nárastu vonkajších rozmerov sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu na 0,29 (predchodca 0,31).
Nová GLC je s celkovou dĺžkou 4.716 milimetrov o 60 mm dlhšia ako predchodca, šírka zostala nezmenených 1.890 milimetrov, výška 1.640 milimetrov je menšia o nepostrehnuteľné 4 milimetre. Rovnako rázvor narástol o symbolických 15 milimetrov na celkových 2.888 milimetrov. Stopa vpredu je širšia o 6 milimetrov (1.627 mm), vzadu je to o 23 milimetrov (1.640 mm). Batožinový priestor za zväčšil z 550 na 600 litrov objemu. Elektrické otváranie dverí batožinového priestoru (EASY-PACK) je už v sériovej výbave.
Všetky modely GLC štandardne automatickou deväťstupňovou prevodovkou 9G-TRONIC, ktorá výkon prenáša na všetky štyri kolesá. Pohon 4MATIC je základom pre všetky modely novej triedy GLC.
Pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínové modely GLC 200 4MATIC a GLC 300 4MATIC, obidve verzie s motorom M 254 o objeme 1.999 cm³. Spaľovacie motory sú podporované integrovaným štartér generátorom (ISG), ktorý zároveň krátkodobo poskytne výkon až 17 kW / 23 koní a 200 Nm.
Slabšia verzia GLC 200 4MATIC má výkon 150 kW / 204 koní v rozsahu od 5.800 do 6.100 otáčok za minútu a 320 Nm v rozsahu od 1.800 do 4.000 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 7,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 221 km/h.
Silnejšia verzia GLC 300 4MATIC má výkon 190 kW / 258 koní pri 5.800 otáčkach za minútu a 400 Nm v rozsahu od 2.000 do 3.200 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 6,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h.
Treťou mild-hybridnou verziou s ISG je GLC 220 d 4MATIC s motorom OM 654 M, ktorého objem sa vďaka dlhšiemu zdvihu (o 2 mm) zvýšil na 1.993 cm³. Táto naftová motorizácia ponúka výkon 145 kW / 197 koní pri 3.600 otáčkach za minútu a 440 Nm v rozsahu od 1.800 do 2.800 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 8,0 sekundy, maximálna rýchlosť je 219 km/h.
Základom pre benzínovú ponuku plug-in hybridných modelov je opäť motor M 254, ktorý je doplnený o elektrický motor s výkonom 100 kW / 440 Nm integrovaný do prevodovky. Všetky PHEV modely sú štandardne vybavené vzduchovým odpružením AIRMATIC, ktoré je pre MHEV verzie za príplatok. Ďalšou opciou je balík Offroad Engineering, ktorý zvyšuje svetlä výšku o 20 milimetrov. Naopak s exteriérovým balíkom AMG Line je k dispozícii športové odpruženie.
Model GLC 300 e 4MATIC má benzínový motor s výkonom 150 kW / 204 koní pri 6.100 otáčkach za minútu a 320 Nm v rozsahu od 2.000 do 4.000 otáčok za minútu. Systémový výkon je 230 kW / 313 koní a 550 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 6,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 218 km/h, na čisto elektrický pohon 140 km/h.
Model GLC 300 e 4MATIC je aktuálnym vrcholom ponuky, jeho benzínový motor má výkon 185 kW / 252 koní pri 5.800 otáčkach za minútu a 400 Nm v rozsahu od 2.000 do 3.200 otáčok za minútu. Systémový výkon je 280 kW / 381 koní a 650 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 5,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 237 km/h, na čisto elektrický pohon 140 km/h.
Základom pre model GLC 300 de 4MATIC je naftový motor OM 654 M s výkonom 145 kW / 200 koní dosahovaným pri 3.600 otáčkach za minútu a silou 440 Nm dostupnou v rozsahu od 1.800 do 2.800 otáčok za minútu. Vďaka kombinácii s elektrickým motorom s výkonom 100 kW / 400 Nm dosahuje systémový výkon 245 kW / 333 koní a 750 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 6,4 sekundy, maximálna rýchlosť je 217 km/h, na čisto elektrický pohon 140 km/h.
Všetky plug-in hybridné verzie majú batériu s kapacitou 31,2 kWh, ktorá by mala postačovať na elektrický dojazd v rozsahu od 104 do 120 kilometrov pre benzínové verzie, resp. 117 - 102 km pre naftovú verziu. Ako je už dobrým zvykom u PHEV od Mercedesu, popri nabíjaní striedavým prúdom až do výkonu 11 kW je k dispozícii aj možnosť nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom až 60 kW. Aj prázdnu betériu tak dobijete doplna za približne 30 minút.
Nová GLC je sériovo vybavená jazdným programom s reguláciou rýchlosti zjazdu z kopca DSR (Down Hill Speed Regulation) a orientácii v teréne pomáha virtuálna "transparentná kapota motora" využívajúca 360 stupňový kamerový systém, ktorý následne na centrálnom displeji zobrazuje virtuálny pohľad spredu pod vozidlo – vrátane predných kolies a ich natočenia.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz Media