Mercedes-Benz Trieda E ako T-Modell – Obrovský batožinový priestor je minulosťou, nové kombi zaujme dynamickým dizajnom
Presne dva mesiace po predstavení novej Triedy E od značky Mercedes-Benz predstavuje automobilka zo Stuttgartu verziu kombi, ktorá svojim elegantným a dynamickým dizajnom uprednostňuje štýl pred maximálnou prepravnou kapacitou.
Elegantné línie nového modelu vyniknú najmä z profilu, zadná časť hovorí rovnakým dizajnovým jazykom ako menšia Trieda C. Výrazným odlišovacím prvkom, samozrejme okrem veľkosti, sú nové zadné svetlá, ktoré majú podobnú grafiku ako sedan, teda dve trojcípe hviezdy na každej strane. Predná časť je totožná s limuzínou, orámovanie prednej masky naznačuje príbuznosť s modelmi EQ.
Nový T-Modell oproti predchodcovi narástol do šírky o 28 milimetrov, z čoho profitujú najmä pasažieri vzadu, šírka interiéru na úrovni lakťov dosahuje 1.519 milimetrov (+ 25 mm oproti predchodcovi). Rázvor osí kolies sa zväčšil o 22 milimetrov na 2.961 milimetrov, avšak celková dĺžka je s hodnotou 4.949 milimetrov takmer rovnaká ako u predchodcu (4.945 mm). Výrazne sa zväčšili rozchody kolies, vpredu o 30 mm (1.634 mm) a vzadu dokonca o 38 mm (1.651 mm).
Zatiaľ čo pasažieri v druhom rade majú viac priestoru na nohy, základný objem batožinového priestoru sa zmenšil o 55 litrov na aktuálnych 615 litrov. Model S 213 mal základný objem batožinového priestoru 640 litrov, pri operadlách zadných sedadiel v tzv. prepravnej polohe (sklon strmší o 10 stupňov) to bolo dokonca 670 litrov. Zaujímavosťou je, že napriek dynamickejšej siluete novinky vznikne po sklopení operadiel zadných sedadiel batožinový priestor s celkovým objemom až 1.830 litrov, čo je o symbolických 10 litrov viac ako u predchádzajúcej generácie. Plug-in hybridné modely majú základný objem batožinového priestoru 460 litrov (predchodca 480 litrov), po sklopení operadiel zadných sedadiel je to 1.675 litrov (plus 15 litrov oproti predchodcovi).
Nové kombi vyššej strednej triedy od značky Mercedes-Benz disponuje sériovo vzduchovým odpružením zadnej nápravy, vzduchové odpruženie pre obidve nápravy (AIRMATIC) je príplatková opcia.
Podobne ako v prípade nového sedanu W214, aj verzia kombi bude v Európe štartovať len s ponukou štvorvalcových motorov. Na rozdiel od modelu s trojpriestorovou karosériou však pre T-Modell zatiaľ nie je k dispozícii pohon všetkých kolies 4MATIC a ponuka pohonných jednotiek je užšia ako v prípade sedanu.
Základ ponuky tvorí model Mercedes-Benz E 200 s benzínovým motorom s objemom 1.999 cm³, ktorý poskytuje výkon 150 kW (204 koní) pri 5.800 otáčkach za minútu a maximum krútiaceho momentu 320 Nm v rozsahu od 1.600 do 4.000 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 7,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 231 km/h. Pohotovostná hmotnosť (EU) je 1.825 kg, maximálne užitočné zaťaženie je 625 kg, totožné hmotnosti výrobca uvádza aj pre verziu sedan.
Model Mercedes-Benz E 220 d má naftový motor s objemom 1.993 cm³ a poskytuje výkon 145 kW (197 koní) pri 3.600 ot/min., maximum krútiaceho momentu 440 Nm v rozsahu od 1.800 do 2.800 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h. Pohotovostná hmotnosť (EU) je 1.915 kg, maximálne užitočné zaťaženie je 615 kg, teda opäť hodnoty zhodné s verziou sedan.
Obidve základné štvorvalcové motorizácie sú mild-hybridmi s integrovaným štartér-generátorom s výkonom 17 kW (23 koní) a silou 205 Nm a obidve verzie disponujú automatickou deväťstupňovou prevodovkou.
Plug-in hybridní verzia je k dispozícii zatiaľ len jedna, elektromotor integrovaný do deväťstupňovej automatickej prevodovky (9G-TRONIC) má výkon 95 kW (129 koní) a silu 440 Nm. Dojazd na výlučne elektrickú energiu má presiahnuť 100 kilometrov.
Mercedes-Benz E 300 e má systémový výkon 230 kW (313 koní) a 550 Nm. Benzínový motor s objemom 1.999 cm³ poskytuje výkon 150 kW (204 koní) pri 6.100 otáčkach za minútu a maximum krútiaceho momentu 320 Nm v rozsahu od 2.000 do 4.000 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 227 km/h. Pohotovostná hmotnosť (EU) je 2.210 kg, maximálne užitočné zaťaženie je 595 kg.
Predpokladáme, že neskôr pribudne nielen verzia s pohonom všetkých kolies, ale aj ďalšie motory, vrátane silnejšej plug-in hybridnej verzie. Už teraz však môžeme s istotou povedať, že ostré verzie AMG nebudú disponovať osemvalcovými motormi ako sme pri predstavení sedanu predpokladali.
Interiér je po predné sedadlá totožný s verziou sedan, aj v prípade kombi je teda k dispozícii MBUX Superscreen. Operadlá zadných sedadiel sa dajú sklápať v pomere 40:20:40.
Nová Trieda E sa ako T-Modell (kombi) začne v Európe predávať už na jeseň tohto roka.
Autor: Miro Vilím, Foto: Mercedes-Benz