Neprekonateľná ikona s nezameniteľným charakterom. Druhá generácia Triedy G sa predstavuje v rámci faceliftu s efektívnejšou paletou pohonných jednotiek, charakteristický vzhľad sa ladil len v detailoch.
Pod hranatou prednou kapotou sa však udiali výrazné technické zmeny. Všetky pohonné jednotky boli doplnené o mild-hybridnú technológiu a osemvalcový motor v modeli G 500 nahradil radový šesťvalec s ešte vyšším výkonom.
Na Slovensku najobľúbenejšia verzia Mercedes-AMG G 63 si ako jediná ponechala vidlicový benzínový osemvalec s objemom 3.982 cm³ a výkonom 430 kW (585 koní) pri 6.000 ot/min., maximum krútiaceho momentu 850 Nm je dostupné od 2.500 do 3.500 otáčok za minútu. Celkový výkon motora doplňuje výkon mild-hybridnej sústavy, ktorá krátkodobo poskytne výkon 15 kW (20 koní) a 200 Nm.
Prenos výkonu na všetky štyri kolesá v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy zabezpečuje dvojspojková deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a napriek prevádzkovej hmotnosti 2.640 kilogramov zrýchľuje najvýkonnejšia Trieda G aj vďaka pomoci mild-hybridného systému z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy (o 0,2 s lepšie oproti predchodcovi), maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 240 km/h. Uvedené hodnoty platia pre verziu s balíkom AMG Performance, bez neho trvá zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 220 km/h.
Verzia AMG má k dispozícii podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou hydraulickou stabilizáciou náklonov a adaptívnym tlmením a to buď ako samostatný príplatkový prvok výbavy, alebo ako súčasť balíkov AMG PRO alebo AMG Performance. Aktívne hydraulické prvky nahrádzajú klasické priečne stabilizátory, adaptívne tlmiče disponujú dvojventilovou technikou, teda samostatnými ventilmi pre kompresiu a odskok.
Mercedes-Benz G 500 disponuje radovým benzínovým šesťvalcom s objemom 2.999 cm³ a výkonom 330 kW (449 koní) pri 6.100 ot/min., maximálna hodnota krútiaceho momentu 560 Nm je dostupná v rozsahu od 1.950 do 5.500 otáčok za minútu. Oproti predchodcovi s rovnakým označením, ale osemvalcom, narástol výkon o 27 koní, mínus 50 Nm kompenzuje mild-hybridný pohon, ktorý krátkodobo poskytne 15 kW (20 koní) a 200 Nm.
Mercedes-Benz G 500
Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy zabezpečuje automatická prevodovka 9G-TRONIC. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 5,4 sekundy (o 0,5 sekundy lepší čas oproti predchodcovi), maximálna rýchlosť je 210 km/h.
Mercedes-AMG G 63
Faceliftom získala na atraktivite aj jediná naftová motorizácia, tentoraz s označením Mercedes-Benz G 450 d. Jej trojlitrový naftový šesťvalec s objemom 2.989 cm³ má výkon 270 kW (367 koní), maximum krútiaceho momentu 750 Nm je k dispozícii od 1.350 do 2.800 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 5,8 sekundy (predchodca, G 400 d mal 6,4 sekundy), maximálna rýchlosť je zhodná s modelom G 500 (210 km/h).
Mercedes-AMG G 63
Rovnako naftová motorizácia disponuje mild-hybridným pohonom s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a 48-voltovým elektrickým systémom, ktorý krátkodobo dokáže poskytnúť dodatočný výkon 15 kW (20 koní) a 200 Nm.
Mercedes-AMG G 63
Naftová verzia Triedy G je na slovenskom trhu dostupná sériovo s exteriérovou líniou PROFESSIONAL, jej súčasťou sú okrem iného mriežka na ochranu svetlometov proti nárazom kameňov, lapače nečistoty a pneumatiky do každého terénu s priemerom 18 palcov.
Mercedes-AMG G 63
Všetky verzie sú naďalej pravými offroadmi s osvedčenou koncepciou rebrinového rámu, tromi mechanickými uzávierkami diferenciálov, terénnou redukciou (LOW RANGE), tuhou zadnou nápravou a nezávislým zavesením kolies vpredu. Svetlá výška medzi nápravami dosahuje hodnotu minimálne 241 milimetrov, maximálna stúpavosť dosahuje až 100% (45°) a brodivosť do 700 milimetrov. Predný nájazdový uhol má hodnotu 31°, zadný 30° a prejazdový 26°, hodnota bočného náklonu môže dosiahnuť až 35°.
Mercedes-AMG G 63
Nová Trieda G je štandardne vybavená podvozkom s adaptívnymi tlmičmi, ktoré boli u predchodcu za príplatok.
Mercedes-AMG G 63
Druhá generácia Treidy G je na trhu od roku 2018 a facelift po šiestich rokoch dáva nádej, že táto generácia so spaľovacími motormi bude v predaji ešte niekoľko rokov. A tento rok nás ešte čaká aj plne elektrická verzia G, takže sa máme na čo tešiť.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz