Piata generácia legendárneho MINI bola predstavená už v septembri minulého roka ako čistý elektromobil. Už vtedy však zástupcovia automobilky neoficiálne potvrdili príchod verzií so spaľovacími motormi.
A práve dnes je ten deň, kedy sa benzínové MINI Cooper vracia na scénu, spolu s tak charakteristickými plastovými lemami blatníkov (elektrická verzia ich nemá). Pre značku MINI znamená heslo „Power of Choice“, že popri elektrických verziách bude automobilka ponúkať aj tie s benzínovými motormi.
Stefanie Wurst, šéfka MINI, povedala, že benzínové MINI „je určené pre tých ľudí, ktorí chcú jazdiť klasické MINI v podobe trojdverového hatchbacku a oceňujú tradičné výkony a charakteristický zvuk spaľovacieho motora“. Tento citát akoby pochádzal z inej doby a BMW (MINI) za takýto prístup zasluhuje veľký potlesk.
Minimalistický interiér je v zásade celý prevzatý z elektrických modelov, opäť zaujme netradičné umiestnenie voliča automatickej prevodovky na mieste, kde by ste obvykle očakávali panel ovládania klimatizácie. Presne tak, možnosť voľby manuálnej prevodovky tým odpadá. Mimochodom, prvotná tlačová správa sa vôbec nezmieňuje o počte prevodov automatickej prevodovky a ani o objeme jednotlivých motorov (tie odvodzujeme od predchádzajúcej generácie).
Čistým líniám čalúnenej palubnej dosky dominuje v strede umiestnený OLED stredový zobrazovací displej s priemerom 240 milimetrov, ktorý pracuje s operačným systémom MINI Operating System 9. V interiéri nájdu miesto, okrem vodiča, aj traja cestujúci, hoci tie zadné miesta budú zrejme pohodlné len pre malé deti. Benzínové modely majú základný objem batožinového priestoru 210 litrov (+ 10 litrov oproti elektrickej verzii), po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 60:40 vznikne priestor s objemom 800 litrov.
Dve benzínové motorizácie
MINI Cooper S má pod kapotou benzínový prepĺňaný dvojlitrový motor s výkonom 150 kW (204 koní) a maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 300 Nm. Takto motorizované MINI poháňajúce kolesá prednej nápravy zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy.
MINI Cooper C poháňa prepĺňaný trojvalcový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 115 kW (156 koní) a silou 230 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá stále veľmi slušný 7,7 sekundy.
Podvozok benzínových modelov MINI bol naladený tak, aby poskytoval agilné jazdné vlastnosti. Pre MINI typické precízne riadenie kombinované s výkonnými brzdami má zabezpečovať vysokú mieru radosti z jazdy, bezpečnosti a komfortu.
Typický dizajn MINI s krátkymi prevismi a relatívne dlhou kapotou pre spaľovaciu verziu dopĺňajú už spomínané lemy blatníkov a funkčná predná maska, za ktorou sa ukrýva tradičný chladič.
Vysokú mieru individualizácie ponúknu štyri verzie výbavy s označeniami Essential, Classic, Favoured a JCW a ďalšie možnosti príplatkových prvkov.
Predaj nových modelov MINI Cooper S a MINI Cooper C sa v Európe začne 4. mája 2024. Tieto vozidlá sa budú vyrábať v závode MINI v Oxforde vo Veľkej Británii.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: MINI