Tridsať rokov uplynulo od prezentácie konceptu Boxster a Porsche na okrúhle výročie prezentuje najsilnejšiu verziu svojho modelu s motorom uprostred.
Žiada sa povedať „to najlepšie nakoniec“, Porsche 718 Spyder RS dostalo rovnaký motor akým disponuje 718 GT4 RS, teda ide o motor z Porsche 911 GT3 s upraveným sacím a výfukovým potrubím.
Štvorlitrový vysokootáčkový motor s objemom 3.996 cm² točí až 9.000 otáčok za minútu a produkuje výkon 368 kW (500 koní) pri 8.400 ot/min. a maximum krútiaceho momentu 450 Nm je dostupné až pri 6.750 otáčkach za minútu.
Nakoľko 718 Spyder RS je s hmotnosťou 1.410 kg o päť kilogramov ľahší ako 718 GT4 RS a podobne ako všetky novodobé modely RS (generácia 997 bola posledná s manuálnou prevodovkou) disponuje sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (PDK), z nuly na 100 km/h zrýchľuje za rovnaký čas ako ultimatívne kupé s motorom uprostred: 3,4 sekundy, zrýchlenie z nuly na 200 km/h trvá 10,9 sekundy.
Porsche 718 Spyder RS je vyvrcholením modelového radu 982 uvedeného v roku 2016 a oproti modelu 718 Spyder má nielen o 59 kW (80 koní) naviac, ale na 100 km/h zrýchľuje o pol sekundy rýchlejšie. Maximálna rýchlosť je 308 km/h (718 Spyder 300 km/h, 718 GT4 RS 315 km/h).
Predná časť nového modelu 718 Spyder RS je takmer identická s modelom 718 Cayman GT4 RS, spodná časť predného nárazníku je však o niečo kratšia, aby pri použití menšieho zadného spojlera (duck tail) bola zachovaná aerodynamická rovnováha. Model 718 Cayman GT4 RS má celkovo väčší prítlak ako Spyder RS.
Podobne ako v prípade modelu 718 Spyder, aj Spyder RS disponuje úspornou, jednovrstvovou, manuálne ovládanou plátennou strechou pozostávajúcou z dvoch častí: „slnečnej plachty“ a deflektora. Hlavná časť je ako „Bimini top“ použiteľná aj samostatne, teda poskytuje ochranu proti ostrému slnku, ale pri spustení okien zostávajú boky a zadná časť interiéru otvorené. Celá strecha, vrátane mechanických častí, má hmotnosť len 18,3 kilogramu. To je o 7,6 kg menej ako v prípade modelu 718 Spyder a o 16,5 kg menej ako v prípade modelu 718 Boxster. Nakoľko obidva plachtové diely sú úplne odnímateľné, v prípade ich demontáže a dobrého počasia ich môžete nechať doma, čím ušetríte 8 kilogramov hmotnosti.
O 30 milimetrov znížený podvozok Porsche 718 Spyder RS (oproti modelu Boxster) používa komponenty z modelov 718 Cayman GT4 RS a 718 Spyder a štandardne je vybavený aktívnymi tlmičmi Porsche Active Suspension Managment (PASM). Rovnako štandardom je Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým samosvorným diferenciálom a 20 palcovými kovanými hliníkovými diskami. Výška podvozka, odklony, stopa a stabilizátory sú individuálne nastaviteľné. V porovnaní s modelom 718 Cayman GT4 RS sú pružiny a tlmiče o čosi mäkšie, aby celkové nastavenie podvozka zodpovedalo relaxovanejšiemu štýlu otvorenej verzie. Ako opcia je k dispozícii balík Weissach a kované magnéziové kolesá (na dynamických fotkách, viď galéria) .
Porsche 718 Spyder RS bude k dispozícii v štyroch nemetalizovaných a troch metalizovaných farbách, vrátane novej Vanadium Grey Metallic, k dispozícii budú aj farby Arctic Grey, Shark Blue a Ruby Star Neo.
Oficiálna premiéra sa uskutoční v júni v rámci aktivít oslavujúcich 75 rokov existencie značky Porsche v Zuffenhausene, krátko na to sa predstaví v rámci podujatia Goodwood Festival of Speed v Anglicku. Porsche 718 Spyder RS sa bude predávať za cenu od 155.575,- EUR.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Porsche