Renault predstavuje limitovanú edíciu svojho najlepšieho ostrého kompaktu. Renault Megane R.S. Ultime je posledným z radu modelov, ktorých história sa začala písať v roku 2003. Po dvadsiatich rokoch končí divízia Renault Sport s výrobou hot-hatchov so spaľovacími motormi.
Megane R.S. Ultime je posledným modelom série Megane R.S. a posledným modelom, ktorý bude niesť logo Renault Sport. V tradícii športových modelov má pokračovať značka Alpine, jej budúcnosť však už bude čisto elektrická.
Základom pre model Ultime je R.S.Trophy, ktorý sa začne predávať na jar tohto roku a nahradí vo výrobe modely Megane R.S. a Megane R.S. Trophy. Vyrobí sa len 1976 kusov, ktoré budú číslované a podpísané testovacím a vývojovým jazdcom Laurentom Hurgonom, ktorý zajazdil s rýchlymi Renaultmi viacero traťových rekordov. Počet kusov odkazuje na rok založenia divízie Renault Sport.
Premiéra modelu je naplánovaná na piatok trinásteho januára 2023 na Tokyo Auto Show. Japonsko je krajinou, v ktorej jazdí pribiližne 10.000 vozidiel s odznakom Renault Sport. Práve pre Japonsko sú určené verzie s manuálnou prevodovkou, na európskom trhu bude dostupná výlučne verzia s dvojspojkovou automatickou prevodovkou (EDC).
Pod kapotou posledného benzínového modelu Megane R.S. je známy motor s objemom 1,8 litra, ktorý poskytuje výkon 300 koní a 420 Nm. Verzia s automatickou prevodovkou zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy, verzia s manuálnou prevodovkou určená pre ázijský trh má len 400 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h je však totožné. Maximálna rýchlosť pre verziu s automatom je 255 km/h, manuál má maximálku 260 km/h.
Ak je sklamaním výkon štandardnej verzie Trophy, budúcich majiteľov určite poteší veľkorysá výbava zahŕňajúca škrupinové sedadlá od značky Recaro, telemetriu R.S. Monitor, adaptívny tempomat, 9,3 palcovú navigáciu, 10 palcový digitálny prístrojový panel, Bose hifi systém a 360 stupňovú parkovaciu kameru. Zoznam opcií je veľmi stručný, pre verzie s ľavostranným riadením je k dispozícii head-up displej a strešné okno, pre všetky verzie je k dispozícii aj špeciálna ochranná plachta.
Geniálny podvozok Cup dopĺňajú 19 palcové kolesá Fuji so semislickmi Bridgestone Potenza S007, samozrejmosťou je samosvorný predný diferenciál Torsen, pasívne tlmiče s hydraulickými dorazmi, natáčanie zadnej nápravy 4Control a dvojmateriálové brzdy Brembo s kotúčmi o priemere 355 milimetrov vpredu.
Limitovaná edícia sa vyznačuje aj špecifickými polepmi a čiernymi detailmi, vrátane kolies a monogramom Ultime na prednom nárazníku. Posledný Megane R.S. bude k dispozícii vo farbách Star Black, Pearl White, Sirius Yellow a Tonic Orange.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Renault