Dve vlajkové lode automobilky Škoda prichádzajú na slovenský trh so zaujímavými cenami základných modelov.
Škoda Superb štartuje s uvádzacím bonusom od 38.840,- EUR s DPH, Škoda Kodiaq s uvádzacím bonusom stojí od 36.170,- EUR s DPH. V cene je vždy zahrnutá 5 ročná záruka a 5 ročný bezplatný servis.
Uvádzacie ceny oboch modelov platia pre výbavu Selection s motorizáciou 1,5 TSI e-TEC so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Výbava Selection bude po uvedení základnej výbavy Essence stredným stupňom výbavy, svojim obsahom však stojí na rozhraní predchádzajúcich výbav Ambition a Style. Výbava Essence svojim obsahom prekonáva základnú výbavu predchodcu (Active) a ponúka prvky známe z predchádzajúcej výbavy Ambition.
Na vrchole oboch modelov bude k dispozícii luxusná výbava Laurin & Klement, neskôr ešte pribudne dynamicky ladená verzia Sportline. Podobne ako to bolo po facelifte prvej generácie modelu Kodiaq, aj z ponuky modelu Superb vypadla verzia Scout.
Pri uvedení na trh budú pre model Superb Combi (liftback pribudne do ponuky v marci 2024) k dispozícii tri pohonné jednotky: v úvode spomínaný benzínový štvorvalec 1,5 TSI e-Tec s výkonom 110 kW (150 koní) a silou 250 Nm disponujúci mild-hybridnou technológiou a technológiou vypínania valcov s cenovým bonusom štartuje na sume 38.840,- EUR za výbavu Selection, za luxusnú Laurin & Klement s rovnakým motorom zaplatíte najmenej 46.190,- EUR. Zatiaľ jediný benzínový motor v ponuke dokáže veľké kombi zrýchliť z nuly na 100 km za 9 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 222 km/h.
Druhou pohonnou jednotkou je naftový štvorvalec 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní) a silou 360 Nm, ktorý má identické dynamické parametre ako rovnako výkonný benzínový štvorvalec. Cena tohto modelu začína na sume 42.240,- EUR pre výbavu Selection a na sume 49.590,- EUR za výbavu Laurin & Klement.
Vrcholom aktuálnej ponuky je model 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 koní) a silou 400 Nm s cenami začínajúcimi na sume 46.840,- EUR za výbavu Selection, resp. 54.190,- EUR za výbavu Laurin & Klement.
Všetky motorizácie sú k dispozícii výlučne s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG, v prípade prvých dvoch motorizácií s výkonom 110 kW sú poháňané kolesá prednej nápravy, najsilnejší naftový motor je k dispozícii len s pohonom všetkých kolies.
V apríli tohto roka pribudne špičková motorizácia 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 koní) a pohonom všetkých kolies, v máji 2024 to bude plug-in hybridný model 1,5 TSI PHEV s výkonom 150 kW (204 koní) a pohonom prednej nápravy a nakoniec v novembri 2024 sa do predaja dostane aj motorizácia 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní).
Pre zákazníkov bude nepochybne zaujímavé porovnanie cien predchádzajúcej tretej generácie a novej, štvrtej generácie. Ceny modelov vzrástli, avšak zároveň majú jednotlivé verzie viac výbavy. Konkrétne výbava Selection má oproti výbave Ambition (pre modelový rok 2024) naviac trojzónovú automatickú klimatizáciu, 13 palcový displej multimediálneho systému a navigáciu, asistenčný systém Side Assist, port USB-C vo vnútornom spätnom zrkadle, akustické bočné okná so stmavením zadných okien (Sunset) a niektoré ďalšie prvky v celkovej hodnote 4.000,- EUR. Cena pritom bez zohľadnenia uvádzacieho bonusu 2.300,- EUR vzrástla o 4.850,- EUR a cenový rozdiel so zohľadnením výbavy naviac je tak 850,- EUR. Uvádzacia ponuka pridáva k výbave Transport paket, ktorý obsahuje elektricky ovládané piate dvere s virtuálnym pedálom, systém KESSY Full pre bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie, osvetlenie vonkajších kľučiek, elektronicky ovládaný kryt batožinového priestoru a 3 siete v batožinovom priestore v hodnote 841,- EUR.
Výbava Laurin & Klement dostala naviac head-up displej, vyhrievané čelné sklo, top ergonomické predné sedadlá, progresívne riadenie a ďalšie prvky výbavy v hodnote 3.700,- EUR. Cena (bez zohľadnenia uvádzacieho bonusu 2.300,- EUR) vzrástla o 4.690,- EUR, čo so zohľadnením výbavy naviac predstavuje cenový rozdiel 990,- EUR. Uvádzacím bonusom k výbave Laurin & Klement v hodnote 901,- EUR je balík asistentov, ktorý obsahuje Adaptive Cruise Control (adaptívny tempomat do 210 km/h), Adaptive Lane Assist, Intelligent Park Assist, Trained Park Assist a Area View s 360° kamerou.
Aspoň v krátkosti spomeňme, že modely Superb a Superb Combi pri nezmenenom rázvore 2.841 milimetrov medzigeneračne narástli do dĺžky (+43 mm, resp. 40 mm) a do výšky (+ 12 mm, resp. 5 mm), vďaka čomu sa zväčšil aj vnútorný priestor: na výšku pre pasažierov vpredu (+11 mm, resp. 7 mm), pre pasažierov vzadu (+6 mm, resp. + 8 mm) a tiež narástol objem batožinového priestoru na 645 litrov (+20 litrov) pre liftback, resp. 690 litrov (+30 litrov) pre model Combi.
Celkové rozmery pre liftback sú teda 4.912 mm (dĺžka), 1.849 mm (šírka) a 1.481 mm (výška), resp. pre kombi 4.902 mm (dĺžka), 1.849 mm (šírka) a 1.482 mm (výška). Zaujímavosťou je, že pri oboch modeloch je šírka auta menšia o 15 milimetrov.
Škoda Kodiaq zatiaľ len s jedinou výbavou
Do predaja sa tiež dostáva nová generácia modelu Kodiaq, ktorý je rovnako ako Superb dostupný v troch motorizáciách a v spojení s automatickou sedemstupňovou prevodovkou. Podobne ako v prípade Superbu, ďalšie motorizácie budú nabiehať v priebehu roka 2024. Zatiaľ jedinou dostupnou výbavou pre model Kodiaq je tá s označením Selection.
Základom ponuky je motorizácia 1,5 TSI e-Tec s výkonom 110 kW (150 koní) a silou 250 Nm disponujúca mild-hybridnou technológiou a technológiou vypínania valcov. S cenovým bonusom 2.300,- EUR štartuje Kodiaq na sume 36.170,- EUR v zatiaľ jedinej dostupnej výbave Selection. Druhou pohonnou jednotkou s pohonom predných kolies je naftový štvorvalec s výkonom 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní) a silou 360 Nm, ktorého cena začína na sume 38.970,- EUR.
Vrcholom aktuálnej ponuky je model 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 koní) a silou 400 Nm s cenami začínajúcimi na sume 42.970,- EUR. Tento model je k dispozícii výlučne s pohonom všetkých kolies.
Škoda Kodiaq iV
V apríli 2024 pribudne benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní) a pohonom všetkých kolies a v máji tohto roka bude nasledovať prvý PHEV model Kodiaq s motorom 1,5 TSI PHEV, výkonom 150 kW a pohonom prednej nápravy.
Škoda Kodiaq iV
Pre fanúšikov dyamickejšieho vzhľadu je už tradične pripravená verzia Sportline.
Škoda Kodiaq Sportline
Výbava Selection zahŕňa v prípade modelu Kodiaq napríklad LED predné svetlomety s asistentom diaľkových svetiel, stráženie mŕtveho uhla, asistent udržiavania jazdného pruhu, asistent rozjazdu do kopca, rozpoznávanie dopravných značiek so strážením rýchlosti, parkovacie senzory vpredu a vzadu, parkovaciu kameru, 10-palcový virtuálny kokpit, svetelný a dažďový senzor, trojzónovú klimatizáciu Climatronic, vyhrievanie predných sedadiel, bezdrôtové nabíjanie telefónu a mnoho ďalších komfortných aj bezpečnostných prvkov.
Škoda Kodiaq Sportline
Na rozdiel od modelu Superb je Kodiaq, podľa informácií Škoda Auto Slovensko, po zohľadnení výbavy naviac (oproti modelu Ambition MY2023) v hodnote až 5.000,- EUR dokonca výhodnejší ako predchodca. Cenový nárast totiž predstavuje „len“ 2.920,- EUR a to bez zohľadnenia cenového uvádzacieho bonusu 2.300,- EUR a ďalšej výbavy naviac (viď nižšie).
Škoda Kodiaq Sportline
V rámci uvádzacej ponuky k výbave Selection nový majiteľ získa paket Convenience v hodnote 1.069,- EUR, ktorý obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, elektricky ovládané piate dvere, ako aj systém KESSY Full pre bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie či alarm so Safe systémom.
Štandardný látkový interiér Loft je možné na prianie nahradiť interiérom Lounge alebo Suite v čiernom alebo hnedom prevedení. Pripravených je aj niekoľko tematických paketov a množstvo ďalších položiek na prianie vrátane ťažného zariadenia s asistenciou pre jazdu s prívesom.
V prípade modelu Kodiaq umožnila vylepšená aerodynamika zníženie súčiniteľa odporu vzduchu cx na hodnotu 0,282. Nová generácia narástla do dĺžky o 61 mm na 4 758 mm, pričom rázvor náprav je 2 791 mm. Šírka 1 864 mm a takmer nezmenená výška 1 659 mm vytvárajú veľmi priestranný interiér. V sedemmiestnej verzii majú teraz cestujúci v treťom rade 920 mm priestoru nad hlavou, čo je o 15 mm viac ako v predchodcovi. Zväčšil sa aj objem batožinového priestoru.
V päťmiestnej verzii sa zväčšil o 75 litrov na 910 litrov pri pevných zadných sedadlách. Pri sklopených zadných sedadlách sa maximálny objem zväčšil o 40 litrov na 2.105 litrov. Sedemmiestna verzia má teraz za tretím radom sedadiel 340 litrov, čo je o 70 litrov viac ako predtým, a 845 litrov pri sklopenom treťom rade, čo je o 80 litrov viac. Maximálny objem batožinového priestoru sedemmiestnej verzie je teraz 2.035 litrov, čo je o 30 litrov viac ako v prvej generácii.
Úplne nový koncept interiéru u oboch modelov zahŕňa voľne stojacu obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou až 13″. Volič prevodovky sa presunul na stĺpik riadenia, čo umožnilo vytvoriť prehľadnú a oveľa priestrannejšiu stredovú konzolu. Spolužitie s vozidlom uľahčuje celkom 28 šikovných riešení Simply Clever, z ktorých niektoré sú k dispozícii prvýkrát. Dôraz na ekológiu zdôrazňujú textilné poťahy vyrobené výhradne z recyklovaných materiálov. Tiež charakteristický dáždnik a škrabka na ľad sú zhotovené z recyklovaných plastov. V oblasti bezpečnosti ponúkne nový Superb inteligentné asistenčné systémy, ktoré sú pre tento model novinkou, ako napríklad asistent pri odbočovaní alebo asistent prechodu križovatkou. Ďalšie systémy, známe už z predchádzajúcej generácie, boli ešte viac zdokonalené.
Obidva modely naživo vyzerajú veľmi hodnotne a my sa už tešíme na prvé jazdy.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Škoda