V rámci otvorenia sezóny Formula Drift na Long Beach v Californii predstavila TOYOTA GAZOO Racing novú GR Corollu. Uvedenie na trh je naplánované pre japonský trh na druhú polovicu roka 2022.
Oficiálne fotografie však zobrazujú prototyp pre severoamerický trh a zverejnené špecifikácie sa rovnako týkajú amerického trhu. Podľa britského magazínu Autocar však Toyota GR Corolla nebude dostupná v Európe, výslovne to vylúčil hovorca britského zastúpenia Toyoty. Oficiálna správa európsky trh nespomína.
Toyota v tlačovej správe opatrne odkazuje na motor športovú minulosť a spomína prvé víťazstvo modelu TE25 Corolla v seriáli WRC v roku 1973, nasledované víťazstvom Corolly Levin v Rally tisícich jazier v roku 1975. Cieľom novej GR Corolly je priniesť model, ktorý pritiahne nielen tradičných konzervatívnych zákazníkov Toyoty, ale aj tých ktorí, hľadajú niečo špeciálne.
Toyota GR Corolla je štvrtým modelom divízie GAZOO Racing a tretím modelom pre americký trh, GR Yaris sa v Amerike nepredáva.
Vývoj modelu GR Corolla prebiehal nielen v rámci pretekov Super Taikyu Series, kde sa zúčastňovala Corolla s motorom spaľujúcim vodík, ale aj na ďalších pretekárskych okruhoch, na nespevnených tratiach a na snehu.
Srdcom nového ostrého hatchbacku je silnejšia verzia motora G16E-GTS z modelu GR Yaris, ktorá má aj vďaka novému výfukovému potrubie výkon 224 kW (304 koní) dostupný pri 6.500 otáčkach za minútu. Maximálna hodnota krútiaceho momentu 370 Nm je dostupná v rozsahu od 3.000 do 5.550 otáčok za minútu.
Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje 6 stupňová manuálna prevodovka iMT, ktorá disponuje režimom vyrovnávania otáčok pri podraďovaní. Zatiaľ nie je žiadna oficiálna informácia o uvedení vyvíjanej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky.
Pohon všetkých kolies GR-FOUR 4WD s eletronicky ovládanou viaclamelovou spojkou má tri jazdné režimy (Normal, Track a Sport). Na rozdiel od modelu GR Yaris je však nastavenie pohonu 4WD oddelené od jazdných režimov „Drive“ umožňujúcich nezávislé nastavenie odozvzy akcelerátora, riadenia a ďalších parametrov. Pohon všetkých kolies je štandardne doplnený samosvornými diferenciálmi Torsen na prednej a zadnej náprave.
Zavesenie kolies vpredu používa vzpery MacPherson, vzadu sú dvojité lichobežníky. Rozchod kolies bol vpredu rozšírený o 60 milimetrov, vzadu dokonca o 85 mm. Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 majú rozmer 235/40 R18, všetky štyri brzdové kotúče sú ventilované, vpredu majú štvorpiestikové a vzadu dvojpiestikové strmene.
Tuhšia karoséria má vytiahnuté blatníky vpredu a aj vzadu, oproti štandardnej karosérii sú na každej strane širšie o 20 mm vpredu a 30 mm vzadu.
Ďalšími výraznými zmenami sú plne funkčné otvory na kapote (nie pre základný model) a v predných blatníkoch za kolesami, ktoré majú pomáhať s odvetrávaním motorového priestoru.
Toyota GR Corolla meria na dĺžku 4.410 mm, na šírku 1,850 mm a rázvor má hodnotu 2.640 mm.
Rozchod kolies vpredu aje 1.590 mm, vzadu 1.620 mm a hmotnosť je udávaná hodnotou 1.475 kg (DIN).
Na fotografiách vidíte dve verzie novej GR Corolly, červená je základný model "Core", šedá má Circuit Pack, ktorý okrem odvetrávanej kapoty disponuje strechou z kovaného karbónu, má väčšie zadné krídlo a špeciálnu hlavicu radiacej páky s podpisom śéfa Toyoty.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Toyota