Amy Zaťková

05.10.2023

Juraj Hrivnák

Tretia generácia Volkswagenu Tiguan prešla kompletnou plastikou, ktorá konzervatívnych nadšencov modelov VW nemusí na prvý pohľad úplne osloviť.


Osobne sa mi nový aerodynamický dizajn zapáčil hneď, aj keď som ho mohla vidieť len na fotkách. Dnes som ho konečne videla aj naživo a poviem Vám, vyzerá ešte lepšie ako na fotkách.  

Som si istá, že nielen vďaka novému, modernému dizajnu bude Tiguan schopný osloviť aj mladú (ehm, mladšiu) generáciu, ktorej štýl a životná filozofia nám môže pripadať celkom “uletená”. Nuž, tak ako geniálny Joe Cocker v piesni  N´oublies jamais spieval: „Every generation has its way.“ A tak je to správne.

Všetky informácie o technických vylepšeniach Tiguanu ste si mohli prečítať už v našom predchádzajúcom článku. Čo ale v článku nenájdete sú prvé dojmy naživo.

Povedzme si úprimne, že z relatívne nudného auta dokázali vyčarovať atraktívne a moderné auto, ktoré už len na pohľad evokuje akúsi radosť a veselosť. Má v sebe pozitívnu energiu, ktorú nevyžaruje len navonok, tú istú auru pocítite aj v interiéri.

Jeho športové sedadlá, či vzdušný a farebný interiér pôsobí ako keď sa doma zvalíte na “svoje” miesto na gauči. V Tiguane je dostatok miesta a priestoru ako vpredu, tak aj vzadu. Poteší nielen vizuálna energia z ambientného podsvietenia či variabilita úložných možností v stredovom tuneli, ale aj volant s “klasickými” tlačidlami, či dizajn a funkcionalita stredového tunela.

Volkswagen Tiguan R-Line

Dotykové plochy samozrejme zostali na dominantnom displeji infotainmentu, ale taká je doba. K jazdným vlastnostiam sa zatiaľ vyjadrovať neviem, ale veľmi sa teším, až budem môcť toto energizujúce auto otestovať aj na cestách. Teším sa, že profíci vo VW počúvajú ľud a jeho požiadavky. Ďakujeme. 

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Autor: Amy Zaťková, Foto: Juraj Hrivnák


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

JOKER pre rok 2022 – Toyota GR86

V predchádzajúcich článkoch sme vám postupne predstavili päť noviniek, ktorých uvedenie na slovenský trh s veľkou radosťou očakávame v tomto roku.

Jeep Easter Safari 2022

Veľkonočné Jeep Safari pokračuje vo svojej dlhoročnej tradícii predstavením siedmich nových konceptov, päť z nich je priamo od automobilky Jeep a dva má na svedomí divízia Jeep Perfromance Parts by Mopar (JPP).

Honda Civic Type R 2023

Nová Honda Civic Type R ako posledný model japonskej automobilky s výlučne spaľovacím motorom na európskom trhu pozná svoju oficiálnu cenu. Očakávali sme, že to nebude lacné, ale aj tak je cenovka brutálna, rovnako ako výkony najlpšieho ostrého hatchbacku s pohonom predných kolies. 

Značka CUPRA v roku 2022 zvýšila predaj na Slovensku o 99 percent, kráľom je Formentor

Mnohým sa zdal nápad, postaviť v rámci automobilky SEAT novú samostatnú značku, odsúdený na neúspech. Opak je pravdou.