Automobilka Mercedes-Benz aj v roku 2023 potvrdila na slovenskom trhu pozíciu najpredávanejšej značky prémiových vozidiel.
Podľa štatistík registrácií Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) pribudlo 3 705 novo zaregistrovaných vozidiel značky Mercedes-Benz a to v kategórii osobných vozidiel M1 (3 274 kusov) ako aj v kategórii ľahkých úžitkových automobilov N1 (431 kusov), čo predstavuje medziročný nárast o 23,58 percenta, čo predstavuje takmer dvojnásobok rastu celého trhu (+ 12,24 %).
Z hľadiska celkového postavenia to znamená 9. miesto a 3,82-percentný podiel na slovenskom trhu, pričom v kategórii osobných automobilov M1 sa značka Mercedes-Benz umiestnila na 8. mieste s trhovým podielom 3,72 percenta.
Mercedes-Benz jednotkou medzi prémiovými automobilmi, najobľúbenejšie sú modely SUV
Značka Mercedes-Benz ponúka na Slovensku veľmi široké portfólio modelov od kompaktných vozidiel až po veľké limuzíny a SUV. Segment SUV zaznamenal v roku 2023 takmer 57-percentný podiel na registráciách značky. Celkovo sa pre tento segment rozhodlo 1 849 zákazníkov.
Najobľúbenejším modelom na slovenskom trhu sa aj v roku 2023 stal so 496 kusmi model GLE. Na druhom mieste sa so 489 kusmi umiestnil model GLC. Tretie miesto s 293 registrovanými kusmi patrí veľkopriestorovému a mimoriadne všestrannému modelu Trieda V. Obľubu vozidiel zo segmentu SUV podčiarkuje aj štvrté miesto pre model GLS s 223 registrovanými vozidlami. Na piatom mieste sa umiestnila vlajková loď Trieda S s dovedna 183 registrovanými kusmi. Obľúbená Trieda G, ktorá vstúpi tento rok do elektrického veku, si v roku 2023 pripísala 166 registrovaných vozidiel.
Úspech v najvyššom segmente
Automobilka Mercedes-Benz sa v rámci svojej stratégie zamerala na zvýšenie predaja v najluxusnejšom segmente (Top-End Luxury), čo sa jej na slovenskom trhu darí veľmi dobre napĺňať. Potvrdzuje to nielen záujem o luxusné limuzíny (Trieda S) a SUV (GLS) z najvyššieho segmentu, ale aj úspešný predaj vozidiel značky Mercedes-AMG (382 ks, medziročný nárast o takmer 36 percent) alebo Mercedes-Maybach (58 ks, medziročný nárast o takmer 12 percent). Pre vozidlo zo segmentu Top-End-Luxury sa v roku 2023 rozhodlo dovedna 729 zákazníkov značky Mercedes-Benz.
Najpredávanejším modelom značky Mercedes-AMG bola v roku 2023 Trieda G so 117 registráciami.
Predaje elektrický vozidiel významne vzrástli
Na čele hodnotenia prémiového segmentu sa značka nachádza aj medzi elektrickými vozidlami (257 kusov). Čisto elektrické osobné vozidlá zaznamenali takmer 37-percentný medziročný nárast registrácií, čim dosiahli takmer 11 percentný podiel na celkovom trhu s elektrickými osobnými vozidlami. To radí stuttgartského výrobcu na tretie miesto medzi elektrickými osobnými vozidlami a na prvé miesto medzi prémiovými elektromobilmi. Najžiadanejším elektrickým modelom bola EQS SUV (77 kusov), nasledovaná modelmi EQE SUV (40 ks), EQE sedan (24 ks) a EQS sedan (23 ks).
Spomedzi hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete (PHEV) sa najviac zákazníkov rozhodlo pre model GLC (92 kusov), nasledovaný modelom GLE (89 kusov) a Triedou S (54 kusov).
Úspešné ľahké úžitkové vozidlá N1
Pozitívne výsledky si značka Mercedes-Benz pripísala aj na poli ľahkých úžitkových vozidiel. Celkovo si tieto automobily našli 431 zákazníkov, čo predstavuje 4,73-percentný podiel na trhu a 9. miesto. Aj v tomto prípade sa prejavil silný inovačný potenciál automobilky, pretože pre čisto elektrické vozidlá sa rozhodlo 58 záujemcov, čo znamená 2. miesto medzi elektrickým ľahkými úžitkovými vozidlami a trhový podiel 22,48 percenta. Prvú trojku najpredávanejších ľahkých úžitkových modelov tvoria Sprinter (355 kusov, z toho 48 čisto elektrické verzie eSprinter), Citan (45 kusov) a Vito (30 kusov).
Spracoval: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia