Spomeniete si, kto zákazníkom priniesol prvý skutočne výkonný kombík? Hoci sám mám v hlave stále značku Audi a model RS2 Avant z roku 1994, v skutočnosti to bolo BMW s vôbec prvým modelom BMW M5 Touring (E34) vyrábaným od marca 1992 do júla 1995. Vyrobilo sa len 891 kusov a prvý ostrý Touring s 3,8 litrovým (3795 cm³) šesťvalcom s výkonom 250 kW (340 koní) tak je ceneným zberateľským autom.
Mníchovského konkurenta opäť nespomínam náhodou, aktuálna generácia BMW M5 Touring (G99) na seba púta obrovskú pozornosť. A napriek plug-in hybridnej technike, hmotnosti 2.475 kg a veľmi opulentne pôsobiacej hmote je, zdá sa, miláčikom instagramových petrolheadov.
Trochu v tieni bavorského konkurenta zostáva ikonické Audi RS 6 Avant, ktoré sa v generácii C8 pravdepodobne lúči s vysokovýkonnými osemvalcami. Aktuálna verzia Performance má osemvalcový motor s objemom 3.996 cm³ a výkonom 463 kW (630 koní) dosahovaným pri 6.000 ot/min. Maximálna hodnota krútiaceho momentu 850 Nm je dostupná v rozsahu od 2.300 do 4.500 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť s balíkom RS Dynamic plus je až 305 km/h.
S hmotnosťou 2.090 kg má Audi napriek výrazne vyššiemu výkonu BMW M5 Touring (727 koní, 1000 Nm) o málo lepší pomer hmotnosti a výkonu, 3,32 kg/k oproti 3,40 kg/k. Napriek tomu, aj príplatkové keramické brzdy s kotúčmi s priemerom 440 mm vpredu a 370 mm vzadu majú s vyše dvojtonovou hmotnosťou dosť práce.
Popri štandardnom vzduchovom podvozku, ktorý poskytuje vynikajúci komfort aj na 22 palcových kolesách, je ako opcia k dispozícii naďalej aj športový podvozok DRC (Dynamic Ride Control), pre model Audi RS 6 Avant GT dokonca mechanicky nastaviteľný podvozok. Zásadným prvkom zabezpečujúcim vynikajúcu agilitu je riadená zadná náprava.

Audi S6 plus
Celý príbeh Audi RS 6 Avant však začal v Ingolstadte už v roku 1996, kedy bola spoločnosť quattro GmbH zaregistrovaná ako autonómny výrobca vozidiel. V tom istom roku predstavila dcérska spoločnosť Audi svoj prvý vysokovýkonný model: Audi S6 plus s výkonom 240 kW (326 k). Jeho základom bol atmosférický osemvalec s objemom 4,2 litra prevzatý z modelu S6. Po rozsiahlych úpravách došlo k zvýšeniu výkonu z 213 na 240 kW (z 290 na 326 koní). Vďaka tomu malo zrýchlenie z nuly na 100 km/h hodnotu 5,6 sekundy a maximálna rýchlosť bola limitovaných 250 km/h za hodinu.
Audi S6 plus Avant, Audi RS 6 Avant (C5), Audi RS 6 Avant (C8), zdroj: Audi
Znalci by mohli moje úvodné vyhlásenie o prvom skutočne výkonnom kombi rozporovať, veď už od augusta 1991 sa vyrábal model Audi S4 postavený na základe modelu Audi 100 (C4/4A). Ten však spočiatku mal pod prednou kapotou len prepĺňaný päťvalec s objem 2,2 litra a výkonom 169 kW (230 koní). Až od októbra 1992 bol ako opcia dostupný osemvalec s objemom 4,2 litra a výkonom 206 kW (280 koní) v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Po facelifte modelového radu v roku 1994 došlo aj k zmene označenia, z modelu „100“ sa stal model A6 a podobne došlo k zmene označenia z pôvodného S4 na nové S6. Označenie S4 následne od októbra 1997 do septembra 2001 pokračovalo v menšom modelovom rade B5/8D.
Audi S6 plus Avant, zdroj: Audi
Aj po zmene modelového označenia na Audi S6 automobilka ponúkala dve motorizácie, päťvalec s objemom 2.226 cm³ a nezmeneným výkonom 169 kW (230 koní). Osemvalec, už s výkonom 213 kW (290 koní) bol ako opcia dostupný pre európskych zákazníkov buď s automatickou päťstupňovou prevodovkou alebo so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Audi S6 plus Avant, zdroj: Audi
Model S6 plus teda bol prvým skutočne ostrým kombíkom od Audi a navyše veľmi raritným. Vyrábal sa len ako modelový rok 1997 od júna 1996 do októbra 1997 v podobne limitovanom množstve ako jeho konkurent BMW M5 Touring (E34). Vyrobilo sa len 952 vozidiel, z toho bolo 855 kusov verzie Avant a 97 kusov verzie sedan.
Audi S6 plus Avant, Audi RS 6 Avant (C5), Audi RS 6 Avant (C8), zdroj: Audi
Prvá generácia Audi RS 6 (C5): Osem valcov a biturbo (2002 – 2004)
Zatiaľ čo BMW po slabých predajoch E34 čakalo s ďalšou generáciou modelu M5 Touring (E61) až do roku 2007 a tretia generácia prišla až v roku 2024 ako model G99, Audi s malou prestávkou pokračovalo v ďalšej generácii Audi A6 a už v roku 2002 predstavilo prvú generáciu modelu Audi RS6 s prepĺňaným osemvalcom s objemom 4,2 litra a výkonom 331 kW (450 koní) dostupným od 5.700 do 6.400 otáčok za minútu, maximum krútiaceho momentu 560 Nm bolo dostupné od 1.950 do 5.600 otáčok za minútu.
Audi RS 6 Avant (C5), zdroj: Audi
Vďaka pohonu všetkých kolies quattro, ktorý bol charakteristickým prvkom všetkých rýchlych kombíkov od Audi a päťstupňovej automatickej prevodovke zrýchľovala prvá generácia RS6 Avant z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť bola limitovaná na 250 km/h.
Audi RS 6 Avant (C5), zdroj: Audi
Na konci modelového cyklu modelu C5 Audi predstavilo limitovanú verziu Audi RS6 Avant plus (999 kusov), ktorá bola dostupná len ako Avant (štandardná verzia aj ako sedan). Výkon vzrástol na 353 kW (480 koní), maximálna hodnota krútiaceho momentu zostala na úrovni štandardného modelu (560 Nm), zrýchlenie z nuly na 100 km/h kleslo o jednu desatinu na 4,6 sekundy a limit maximálnej rýchlosti sa posunul na 280 km/h.
Audi RS 6 Avant (C5), zdroj: Audi
Už od prvej generácie sa charakteristickým znakom pre všetky modely RS stala viditeľne rozšírená karoséria. Hmotnosť 1.805 kilogramov dnes pôsobí ako ľahká váha.
Audi RS 6 Avant (C5), zdroj: Audi
Druhá generácia Audi RS 6 (C6): Viac valcov, viac výkonu (2008 – 2010)
Šesť rokov po prvej generácii nasledovala v roku 2008 druhá generácia (C7). Audi nielenže zvýšilo výkon, ale predovšetkým počet valcov. Motor V10 vychádzal z architektúry päťlitrového motora použitého v Lamborghini Gallardo, avšak vďaka dvom turbodúchadlám dosahoval výkon až 426 kW (580 koní) pri 6.250 otáčkach a 650 Nm od 1.500 ot/min do 6.250 ot/min.
Audi RS 6 Avant & sedan (C6), zdroj: Audi
Desaťvalcový motor mal mazanie prostredníctvom suchej kľukovej skrine a samostatnej olejovej nádrže a čerpadla, vážil však 278 kilogramov. Šesťstupňová automatická prevodovka v kombinácii s pohonom quattro dokázala viac ako dvojtonový kolos (2.025 kg) zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy (sedan potreboval 4,5 sekundy), maximálna rýchlosť bola elektronicky limitovaná na 250 km/h, za príplatok to bolo 280 km/h. Nemalú hmotnosť prvýkrát krotili keramické brzdy s priemerom 420 mm vpredu a 356 mm vzadu.
Audi RS 6 Avant & sedan (C6), zdroj: Audi
Audi RS 6 Avant (C6), zdroj: Audi
Vyvrcholením druhej generácie modelu RS boli verzie Audi RS 6 plus Sport a RS 6 plus Audi Exclusive s nezmeneným výkonom, avšak s neobmedzenou maximálnou rýchlosťou prvýkrát prekonávajúcou magickú bariéru 300 km/h, konkrétne s hodnotou 303 km/h.
Audi RS 6 sedan (C6), zdroj: Audi
Tretia generácia Audi RS 6 (C7): Návrat osemvalca (2013 – 2018)
Jedinečný motor druhej generácie Audi RS 6 bol súčasne jej najväčšou slabinou. S hmotnosťou 278 kilogramov bol pomer rozloženia hmotnosti medzi nápravami 60:40 v neprospech zadnej nápravy. Zatiaľ čo v priamke Audi RS 6 ťažko hľadalo konkurenciu, v zákrutách bolo príliš ťažkopádne.
Audi RS 6 Avant (C7), zdroj Audi
V roku 2013 sa teda Audi vrátilo k osemvalcu, prepĺňanie dvomi turbodúchadlami zostalo zachované. Novinkou bola technológia COD (cylinder on demand), ktorá umožňovala deaktiváciu polovice valcov v prípade pokojnej jazdy. Štvorlitrový (3.993 cm³ osemvalec mal výkon 412 kW (560 koní) dosahovaný v rozsahu od 5.700 do 6.600 otáčok za minútu, maximálna hodnota krútiaceho momentu 700 Nm je k dispozícii od 1.750 do 5.500 ot/min. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h kleslo aj vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke na 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť bola za príplatok až 280 km/h.
Audi RS 6 Avant (C7), zdroj Audi
Medzigeneračná úspora hmotnosti na prednej náprave dosahovala takmer 100 kilogramov, čo spolu s posunutím motora o 15 vzad (vďaka novej platforme MLB) prispelo k výrazne lepšiemu rozloženiu hmotnosti v pomere 55:45. Vďaka lepšiemu rozloženiu hmotnosti sa podstatne zvýšila agilita vozidla a z neochoty zatáčať sa aj vďaka pohonu všetkých kolies s preferenciou zadnej nápravy sa tretia generácia zmenila na zábavné auto.
Audi RS 6 Avant (C7), zdroj Audi
Z ponuky po dvoch generáciách vypadol sedan, čiastočne ho nahradil model RS 7 Sportback, ktorý sa na rozdiel od modelov RS 6 Avant predával aj v Spojených štátoch amerických.
Audi RS 6 Avant (C7), zdroj Audi
Nakoľko zákazníci si priali viac komfortu, v tretej generácii modelu RS 6 Avant sa prvýkrát objavilo vzduchové odpruženie. Aj naďalej však bol k dispozícii ako opcia podvozok DRC.
Audi RS 6 Avant (C7), zdroj Audi
V rámci modelového radu C7 sa prvýkrát objavila aj verzia s označením RS 6 Avant performance, ktorej motor dosahoval výkom až 445 kW (605 koní) v rozsahu od 6.100 do 6.800 ot/min. Maximálna hodnota krútiaceho momentu bola 750 Nm v rozsahu od 2.500 do 5.500 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvalo len 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť s balíkom Dynamic Plus predstavovala až 305 km/h.
Audi RS 6 Avant (C7), zdroj Audi
Napriek počiatočným pochybnostiam sa práve tretia generácia RS 6 Avant stala bestsellerom a lídrom v segmente vysokovýkonných modelov kombi.
Audi RS 6 Avant (C5), Audi RS 6 Avant (C7,) Audi RS 6 Avant (C8), Audi RS 6 Avant (C6), Audi RS 6 sedan (C6), zdroj Audi
Štvrtá generácia Audi RS 6 (C8): To najlepšie nakoniec (2019 – 2025)
Tri roky pred dvadsiatimi narodeninami RS 6 Avant, v roku 2019, Audi predstavilo jeho štvrtú generáciu. Aktuálna generácia je doteraz jedinou, ktorá sa v Spojených štátoch amerických začala oficiálne predávať. A vďaka tomu máme k dispozícii aj úžasný fotoset z Ameriky, ktorý sme použili aj v tomto článku.
Štvorlitrový motor predchodcu bol doplnený o 48V mild-hybridnú technológiu a v základnej verzii produkuje výkon 441 kW (600 koní) v rozsahu od 6.000 do 6.250 otáčok za minútu a maximum krútiaceho momentu 800 Nm v rozsahu od 2.050 do 4.050 otáčok za minútu.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je vybavené za 3,6 sekundy, z nuly na 200 km/h to trvá dvanásť sekúnd. Maximálna rýchlosť je štandardne limitovaná na 250 km/h, s balíkom Dynamic je to 280 km/h a s balíkom Dynamic plus až 305 km/h.
Na rozdiel od predchádzajúcich troch generácií, ktoré síce disponovali rozšírenými karosériami, ale v zásade neboli príliš nápadné, aktuálna generácia ide ešte ďalej. S bežným modelom Audi A6 zdieľa len strechu, predné dvere a veko batožinového priestoru. Popri rozšíreniam blatníkov (celá karoséria je širšia o 8 centimetrov) je zásadnou zmenou úplne iná predná časť vozidla a tá je zdieľaná s modelom RS 7 Sportback.
Audi RS 6 Avant performance
Dynamické tvary skvele dopĺňajú až 22 palcové disky kolies, ich odľahčená verzia dostupná pre verziu Performance spomínanú v úvode je o 5 kilogramov ľahšia od klasického 22 palcového disku štandardného modelu RS 6 Avant. Celková úspora hmotnosti tak predstavuje až 20 kilogramov. Spolu s novými diskami sú k dispozícii aj športové pneumatiky Continental Sport Contact 7 o rozmere 285/30, ktoré poskytujú ešte lepšiu priľnavosť nielen na suchu, ale aj na mokrej vozovke. Na dôvažok, športové pneu s novými kovanými diskami skracujú brzdnú dráhu oproti pôvodnému setupu až o 2 metre.
Audi RS 6 Avant performance predstavené v júni 2023 posúva schopnosti základného modelu tam, kde sme to od uvedenia ostrejšej verzie očakávali. Vítaným bonusom je nielen vyšší výkon (+30 koní a 50 Nm), ale predovšetkým úpravy smerujúce k ešte agilnejším jazdným vlastnostiam. Nejde pritom len o softvérovú úpravu, dve twin-scroll turbodúchadlá majú o 3 milimetre väčší priemer kompresorových turbín a plniaci tlak až 1,4 baru (+0,2).
Vyšší výkon motora 4,0 TFSI smeruje cez štandardnú osemstupňovú automatickú prevodovku (tiptronic) so skrátenými časmi radenia a nový, ľahší a kompaktnejší, samosvorný centrálny diferenciál na všetky štyri kolesá v pomere 40:60. V prípade potreby môže až 75% krútiaceho momentu smerovať na prednú nápravu a až 85% na zadnú nápravu. Nové je aj nastavenie zadného športového diferenciáli Ako sme si mali možnosť overiť, výsledkom sú hravejšie jazdné vlastnosti a pocitovo jasná preferencia zadnej nápravy.
Naladenie jednotlivých jazdných režimov (efficiency, comfort, auto, dynamic, individualizovateľné RS1 a RS2) malo za cieľ ich lepšie vzájomné odlíšenie. Funkcia plachtenia, ktorá vďaka mild-hybridnej podpore (s výkonom až 12 kW) dokáže deaktivovať motor od 55 km/h až do rýchlosti 160 km/h, sa automaticky aktivuje výlučne v jazdnom režime efficiency (to je zrejme aj dôvod, pre ktorý bola moja priemerná spotreba 19,5 l/100 km...). Naopak, v športových nastaveniach dochádza prostredníctvom alternátora k rekuperácii kinetickej energie a tým k decelerácii. Nastavenie v dynamických jazdných režimoch je ostrejšie a výrazne zrýchľuje aj časy radenia.
Podobne ako v prípade tretej generácie, štandardom je adaptívny vzduchový podvozok (RS adaptive air suspension), ktorý je v jazdných režimoch auto, comfort a efficiency o 20 milimetrov znížený oproti modelu A6 Avant so štandardným odpružením. V rýchlosti od 120 km/h sa uvedených jazdných režimoch zníži o ďalších 10 milimetrov; v športových jazdných režimoch je toto štandardné nastavenie. Na horšom povrchu, či pri vjazdoch do garáží pomôže možnosť zvýšiť podvozok o 20 milimetrov (teda na úroveň štandardného modelu A6 Avant).
Ako alternatíva je naďalej k dispozícii podvozok RS sport suspension plus s dynamickou kontrolou jazdy (DRC – Dynamic Ride Control), ktorá umožňuje aktívnu stabilizáciu náklonov v priečnom a pozdĺžnom smere, vďaka oceľových pružinám a trojstupňovo nastaviteľným tlmičom, ktoré sú vzájomne diagonálne prepojené pomocou dvoch oddelených olejových vedení a centrálneho ventilu.
S odstupom času je obtiažne porovnať podvozok DRC s adaptívnym podvozkom, už podvozok DRC mi na cestách západne od našich hraníc pripadal neuveriteľne komfortný. Na slovenké cesty by som však asi zostal pri sériovom vzducháči, ktorý predsa len poskytuje viac univerzálnosti.
Zásadnou novinkou štvrtej generácie Audi RS 6 Avant je natáčanie zadnej nápravy (dynamic all-wheel steering), ktorá v spojení so štandardným dynamickým riadením umožňuje dosahovať celkový prevod riadenia od 9,5:1 po 17,0:1 (bez natáčania zadnej nápravy je to od 12,6:1 po 15,8:1). Zadné kolesá sa pritom do rýchlosti 100 km/h natáčajú až o päť stupňov v protismere, po prekročení uvedenej rýchlosti až do 2 stupňov v smere natočenia predných kolies. Výsledkom sú naozaj agilné jazdné vlastnosti a hoci Audi podvozok nastavilo na neutrálny prejazd zákrutami, s trochou snahy si viete užiť aj viac pretáčavej zábavy.
Neodeliteľnou súčasťou zážitku z jazdy je samozrejme zvukový prejav, v prípade verzie performance príjemne hutný a predovšetkým prirodzený.
Audi RS 6 Avant štvrtej generácie je pochopiteľne tým najlepším, aké kedy vzniklo a je veľká škoda, že v tejto podobe končí.
Pomyselným vrcholom modelového radu RS 6 je na 660 kusov limitovaná edícia Audi RS 6 Avant GT, ktorá sa od verzie performance líši niektorými karosárskymi dielmi, ale predovšetkým manuálne nastaviteľným športovým podvozkom s klasickými pružinami a tlmičmi, ktorý je oproti základu posadený o 10 milimetrov nižšie k zemi. Tuhšie pružiny, nastaviteľné tlmiče a tuhšie stabilizátory (o 30 percent vpredu a dokonca o 70 percent vzadu) zabezpečujú dokonalú kontrolu náklonov karosérie. Podobne ako v prípade modelov Competition je súčasťou výbavy aj sada náradia.
Zákazníci si aj pre model GT môžu objednať obidva podvozky dostupné pre ostatné verzie RS 6 Avant a to buď adaptívne vzduchové odpruženie (RS adaptive air suspension) alebo športový podvozok RS sport so systémom aktívnych stabilizátorov DRC (Dynamic Ride Control).
Špecificky tvarovaná predná kapota a predné blatníky sú z karbónového kompozitu, rozšírené blatníky majú za prednými kolesami funkčné výduchy (tvarom inšpirované modelom RS 3), ktoré znižujú tlak vzduchu v podbehoch a zlepšujú chladenie bŕzd prednej nápravy. V zadnej časti vozidla zaujme veľké zadné krídlo a funkčný difúzor. Pre lepší dojem zo siluety boli zároveň odstránené strešné lyžiny, prvýkrát v histórii modelu RS 6 Avant.
V prípade modelu GT majú zákazníci na výber exkluzívne polepy v dvoch farbách. Prvé, v spojení s bielou farbou Arkona kombinujú tradičné motoršportové farby Audi Sport: čiernu, šedú a červenú a odkazujú na pretekársky špeciál Audi 90 quattro IMSA GTO. V prípade tohto vyhotovenia sú súčasťou balíka kolesá lakované v bielom lesklom laku. Alternatívne sú v kombinácii s exteriérovým lakom Nardo Grey alebo Mythos Black k dispozícii polepy v čiernej a šedej farbe. V tomto prípade sú na výber disky lakované v čiernej lesklej alebo matnej farbe. Okrem spomenutých farieb sú k dispozícii (bez polepov) ďalšie farby: Chronos Grey Metallic a madeira Brown Metallic.
Určitým sklamaním pre mňa je výkon, ktorý je rovnaký ako v prípade verzie performance. S ohľadom na 660 kusov limitovanej edície sa priam pýtalo zvýšenie výkonu na 660 koní...
Audi RS 6 Avant GT by som mal skutočne rád... zavreté vo svojej vysnívanej garáži, ale ideálnym (a najlepším) Avantom na všetky dni pre mňa naďalej zostáva Audi RS 6 Avant performance.
Piata generácia Audi RS 6: Na hrane zajtrajška
Začiatkom februára 2025 oznámila automobilka Audi návrat k pôvodnej nomenklatúre svojich modelov. Namiesto nepárnych čísiel pre vozidlá so spaľovacími motormi sa vracia k pôvodným označeniam. Nové Audi vyššej strednej triedy tak nebude niesť označenie A7, ale ponechá si meno A6. Rozhodnutie automobilky nepochybne nadväzuje na zmätky, ktoré spôsobilo premenovanie modelu A4 na A5. V prípade sedanu A5, ktorý je v skutočnosti liftbackom (a tým pádom priamym nástupcom A5 Sportback), to síce dáva zmysel, ale A5 Avant znie našim ušiam zvláštne. Aspoň nateraz sa s tým musíme zmieriť, zmeny sa zatiaľ netýkajú už uvedených modelov.
Nové Audi A6 Avant sa predstaví už 4.3.2025, čo zároveň znamená aj návrat ikonického označenia RS 6 Avant pre vrcholnú verziu. Už teraz je zrejmé, že príde v podobe plug-in hybridného modelu a na rozdiel od priamych predchodcov sa zrejme bude musieť uskromniť s počtom valcov. Podľa neoficiálnych informácií bude základom pre pohonné ústrojenstvo prepĺňaný vidlicový šesťvalec.
Sklamanie? Nepochybne. A sú na to dva dôvody. Podľa doterajších (opäť neoficiálnych informácií) bude rovnakou konfiguráciou pohonu disponovať aj budúce Audi RS 4 Avant, pardon, RS 5 Avant. A druhým dôvodom je nevyužitie potenciálu už existujúcich pohonov.
Ak už sa má Audi pridať k podobnému konceptu ako aktuálna generácia BMW M5 Touring, mohla využiť plug-in hybridný pohon s osemvalcom, ktorý je k dispozícii pre modely Porsche (ako Panamera Turbo S E-Hybrid s výkonom 782 koní a 1000 Nm) a Bentley (Flying Spur Speed s rovnakým výkonom). Dôvody sa možno dozvieme neskôr... ale tvrdenia o nižšej hmotnosti a lepšej ovládateľnosti nateraz nepovažujem za dostatočné.
Konfiguráciu pohonu budúceho Audi RS 6 Avant (PHEV šesťvalec) sme si mohli vyskúšať v kombíku od AMG, Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ je síce vynikajúce auto, ale nenadarmo nenosí legendárne číselné označenie „63“. AMG sa navyše poučilo z odozvy zákazníkov na inak famózne C 63 S E Performance a už aj oficiálne potvrdilo vývoj nového osemvalcového motora s plochým kľukovým hriadeľom. Dočkáme sa ho nielen v CLE 63, ale bolo by veľkým prekvapením, ak by sa nevrátil aj pôvodne neplánovaný model E 63...
Dúfajme, že v Audi situáciu pozorne sledujú a niekedy v budúcnosti použijú svoje srdcové eso. Nový osemvalcový motor od Lamborghini má objem 3.995,2 cm³, dosahuje výkon 588 kW (800 koní) v rozsahu od 9.000 do 9.750 ot/min. a červené pole otáčkomera začína až od 10.000 ot/min (!). Podobne ako v prípade nového motora AMG, aj Lamborghini má plochý kľukový hriadeľ. Zrejme aj to je napriek prepĺňaniu dvomi turbami dôvodom pomerne skromného krútiaceho momentu (730 Nm od 4.000 do 7.000 ot/min.).
Lamborghini Temerario engine, zdroj: Lamborghini
Na druhú stranu, v tomto prípade teda môže pomôcť elektromotor v pozícii P1, teda umiestnený medzi spaľovacím motorom a dvojspojkovou osemstupňovou prevodovkou a poskytujúci ďalších 300 Nm. V prípade Audi RS 6 Avant by už následne neboli potrebné dva elektromotory na prednej náprave, ktoré novinke od Lamborghini pomáhajú dosiahnuť systémový výkon 920 koní.
Lamborghini Temerario engine, zdroj: Lamborghini
Znie to ako utópia? Možno. V druhej generácii RS 6 Avant sme však už základ motora zdieľaný s Lamborghini mali.
Autor: Miro Vilím, Foto: Andrej Šuhaj, Audi a Lamborghini