Amy Zaťková

12.12.2021

Andrej Šuhaj

Zabudnime na rozumnú voľbu. Strecha dole, ruka hore, v prípade potreby ušianka na hlavu a nič nás nezastaví.


Toto je správna filozofia posádky sediacej v kabriolete… so sklopenou strechou. Zmysel a zmyselnosť kabrioletu je definovaná strechou, ktorá dodáva nefalšovanú voľnosť, návrat k prírode a úplne iné precítenie a zážitok z jazdy ako pri hermeticky uzatvorenom aute. Vietor vo vlasoch, vôňa čerstvo pohnojených polí, pani z dedinského rozhlasu, áno! Aj toto patrí medzi každodenné zmyselné zážitky života. 

Každé kabrio je surovina pre koláč zážitkov, ale prečo práve BMW M440i xDrive?  1. Je neprehliadnuteľné. Táto vznešená kosatka meria 4770 mm a váži skoro 2 tony. K obrím, všadeprítomným a najčastejšie diskutovaným orgánom patria jej dominantné ľadvinky, ktoré v kombinácii s kráľovskou zelenou Sanremo Green strácajú na svojej vulgárnosti. V tejto zelenej rovnošate  pôsobí sebavedomo a veľmi vznešene. 2. Čísla nepustia. Šesť valcov, motor s objemom 2998 cm 3, 275 kW (374 koní), krútiaci moment 500 Nm pri 1900 – 5000 ot./min, 8 stupňová športová automatická prevodovka Steptronic, zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,9 sekúnd a maximálka 250 km/h. Spotreba je silne závislá od otázok: kto, kde a ako? Teoreticky sa pohybuje od 7,8 l/100 km plus všetko čo je navyše, lebo chceme vyskúšať tie kone. K balíku BMW M440i zabalia aj xDrive, teda 4x4, čo sa môže hodiť kdekoľvek a kedykoľvek.

BMW M440i xDrive Cabrio

Vraví sa (sorry, možno len my ženy), keď sa nevieš rozhodnúť medzi rozumom a citom, sprav analýzu! Tak analyzujem. Jazdiť s kabrioletom na hrane pre mňa stráca zmysel  a tú správnu esenciu kabria a osobne si myslím, že už aj pre posádku by to mohlo byť trápenie. Aj keď je odhlučnenie výborné a verím asistentom jazdy, dôverujem aj všetkým konštrukčným vystuženiam, ktoré toto BMW nosí v sebe, mňa to láka viac k hlbšiemu a pomalšiemu precíteniu voľnosti. 

 

BMW M440i xDrive Cabrio

 

A zároveň si myslím: Dynamika, akou táto studňa každodenných zážitkov disponuje je samozrejme oveľa širšia ako len jazda so zloženou plátenou strechou, ktorá sa dokáže otvotiť (a samozrejme aj zatvoriť) za necelých 20 sekúnd a preto by bolo hriechom nevyužiť možnosti, ktoré ponúka. Na cestách sa tento kolos drží sebaisto, pevne a zákrutami prechádza akoby mu patrili. Preto nevyužívať ten potenciál, ktorého základom sú horeuvedené čísla, by bol jedným z hriechov petrolheadov.

 

BMW M440i xDrive Cabrio

 

Som si istá, že takéto BMW sa nikdy nekupuje po dôkladnej analýze alebo po rodinnom brainstormingu, takéto auto sa kupuje z vášne, pre radosť, kedy rozum ide bokom. To zadosťučinenie z takéhoto rozhodnutia príde po zašliapnutí plynového pedálu, kedy posádka zatlačená do sedadiel pocíti silu pohonnej jednotky. Ak sa tak stane, tak Vy a maximálne 3 ďalší „blázni“ v aute zaručene budú mať úsmev na tvári.

 

BMW M440i xDrive Cabrio

 

Štipka hybridizmu. Aj v tomto BMW je už mild – hybridný systém napomáhajúci rýchlejšiemu a plynulejšiemu štartu. Štipka z auto-eko-sveta, ktorá neobmedzí. Žiadne nabíjanie, žiadne hľadanie nabíjacej stanice či manažovanie trasy tu nehrozí.

 

BMW M440i xDrive Cabrio

 

Veľká lyžica komfortu. Komfort a luxus sú definované „maslovým“ koženým poťahom interiéru s dvojfarebnou palubnou doskou, v produktovom liste uvedeného ako koža Vernasca Oyster ozdobné prešívanie v kombinácii s čiernou. Kožené sedadlá maximálne prispôsobiteľné na osobitné potreby užívateľa podľa jeho parametrov sú okrem vyhrievania obohatené funkciou vzdušného goliera Air Collar, čo znamená, že nás počas chladnejších dní a večerov v kabriolete príjemne zahrejú. Športový kožený volant „M“ nemá žiadne muchy, žiadne skosenia, audiosústava Harman/Kardonn hrá špičkovo presne to, čo si pustíte, a je tu prítomné aj výborné spracovanie kvalitných materiálov, ktoré určite neprebehli procesom recyklácie.

 

BMW M440i xDrive Cabrio

 

S týmto auto si viem predstaviť, že ráno vstanem, pobalím to „najnutnejšie“, lebo čo ak..., veď do batožinového priestoru 385 litrov smelo môžem a vyberiem sa kam mi srdce zažiada. Áno, tak ako verím v zajtrajšok, tak verím aj v to, že korona králi raz dokraľujú a my sa opäť vyberieme slobodne do sveta, lebo toto auto si zaslúži, aby brázdilo cesty našej Zeme.

 

BMW M440i xDrive Cabrio

 

Už viem aj to, že nežijeme len raz, ale my všetci žijeme každý deň. Každý jeden deň si môžeme užívať život bez výčitiek a výhovoriek a preto, aj keď suma 71.050,- EUR je na prvé počutie #túmač, ak si to rozoberieme na drobné, tak v prípade investície do každodenných zážitkov z nášho života je táto suma akceptovateľná. Samozrejme, čím viac strán produktový list konkrétneho BMW obsahuje, tým sa cena vyšperkuje a v tomto konkrétnom prípade sa zastavila na sume 86.817,- EUR aj s DPH.

Budúcnosť ešte nie je napísaná a záleží len na nás, ako si ju vylepšíme. Dnes kúpou auta, zajtra zážitkom z jazdy.  

Autor: Amy Zaťková / Foto: Andrej Šuhaj

PETROLISSIMO rating: 8/10

     


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.