Amy Zaťková

25.02.2024

Roman Chalama

Oprášme prach zo zážitkov, ktoré sme kedysi prežívali vďaka ikonickým kupéčkam... Už dlhšie vidíme trend aktuálnej doby, ktorá im nepraje tak, ako by si zaslúžili.


Generačná výmena sa postarala o postupné zabúdanie na nádherné tvary kedysi tak obľúbených modelov.  Našťastie sa ešte nájde perla, ktorá nás vytrhne zo spomienok a vráti do aktuálnej reality, kedy sa opäť môžeme ocitnúť za volantom atletického kupéčka. Takého, akým je nové kupé CLE.

Som presvedčená, že nová CLE bude spoluautorom mnohých príbehov hodných do románov pre ženy aj mužov. Dizajn vyvolá túžbu priblížiť sa, snahu zblížiť sa s tajným vedľajším účinkom - potrebou vlastniť toto ikonické kupé. 

V čom tkvie príťažlivosť nového kupé s označením CLE?

Základom receptu je rozhodnutie o zlúčení koncepčných a technických inovácií triedy C a triedy E do jedného modelu. Základnou ingredienciou vizuálnej príťažlivosti je ikonický dizajn s ladnými krivkami stredovekej Venuše. K tomu pridali poriadnu hrsť dominancie stelesnenú dlhou a masívnou kapotou, ktorá je vyvážená výraznou, avšak submisívne pôsobiacou maskou chladiča posiatou malými trojcípymi hviezdami.

Nárazník s nádychom športového dizajnu lemujú skvelé svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou premietania. Priam dokonalú funkciu svetiel nie je možné autenticky popísať, tú potrebujete vidieť na vlastné oči. Tiahla zvažujúca sa profilová línia s asymetricky prevládajúcou prednou časťou, ktorú prerušujú dlhé a ťažké dvere, osobne považujem za najkrajšiu siluetu veľkého kupé.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Nová CLE s dĺžkou 4.850 mm, šírkou 1.860 mm a výškou 1.428 mm je najväčším kupé v segmente strednej triedy. Zadnej časti prischol prívlastok svalnatý, ktorý môže prameniť aj z prítomnosti masívneho nárazníka s párom falošných, avšak na pohľad atraktívnych "koncoviek" výfuku s chrómovými rámikmi.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

V recepte na dokonalé kupé sa pozabudlo na praktickú stránku veci. Vlastne sa nezabudlo, túto vlastnosť od kupé pravdepodobne nikto (okrem matiek rebeliek) nevyžaduje. Pravdou je, že úzke veko batožinového priestoru limituje možnosť uloženia veľkých / širokých predmetov a nepomôže ani fakt, že objem kufra je až 420 litrov.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Ako vieme, na to, aby bol výsledok receptu dokonalý, len estetický zážitok nestačí. Základom a nevyhnutným prvkom sú kvalitné technické ingrediencie. Interiér spája moderné technológie s elegantným, ale zároveň klasicky pôsobiacim dizajnom. Vizuálne prvenstvo v interiéri získava vertikálny displej infotainmentu s uhlopriečkou 11,9 palcov s najnovšou, treťou generáciou MBUX, ktorý preberá množstvo inovácií z novej triedy E.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Ovládanie infotainmentu je primárne dotykové, avšak nájdu sa tu aj klasické funkčné tlačidlá, ale Vami požadované pokyny splní aj hlasom ovládaná, vždy dobre naladená a komunikatívna slečna Mercedes. Pred vodičom sa vertikálne vypína voľne stojaci 12,3 palcový digitálny združený displej a priam dokonalý projekčný head-up displej. Pozornosť upútajú aj rozmerné výduchy klimatizácie v strede a po stranách, pričom ich čaro tkvie v jednoduchosti ovládania.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Významnú úlohu v recepte pre skvelé auto hrajú sedadlá. Kožené sedadlá s integrálnym športovým dizajnom exkluzívne vyvinuté pre model CLE majú funkcie vyhrievania i chladenia, masážnu funkciu a vďaka mnohým možnostiam nastavenia individuálnych potrieb rôznych typov ľudskej postavy dokonale „sadnú“ každému.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Sedadlá v druhom rade ponúkajú plnohodnotné sedenie aj pre dve dospelé osoby. Samozrejme, klesajúca línia auta nepovoľuje neobmedzenú výšku osôb sediacich na zadných sedadlách, ale väčšina populácie sa sťažovať nebude. Horšie to bude s vystupovaním zo zadných sedadiel. Tam si to vyžaduje správnu postupnosť, cvik a pomoc galantného pomocníka. Mne osobne padol do ruky aj kožený volant, ktorého veniec je o niečo „hutnejší“.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Čo však z receptu nikdy nesmie chýbať je akési „tajomno“. Tým by mohlo byť korenie, ktoré sa skrýva pod kapotou. V ponuke je viacero motorizácií so štvorvalcovými agregátmi, ale aj čerešnička, trojlitrový benzínový radový šesťvalec.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Náš rozprávač príbehov mal pod kapotou štvorvalcový benzínový dvojliter so zdvihovým objemom 1999 cm3 s výkonom 190 kW (258 koní) pri 5800 ot./ min a krútiaci moment vrcholil hodnoutou 400 Nm v rozsahu od 2.000 do 3.200 ot./min. Benzínovému motoru asistuje pomocný hybridný pohon s integrovaným štartér-generátorom (48-voltovým elektrickým systémom) s dodatočným výkonom 17 kW (25 koní) a 200 Nm.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Motor spolupracuje s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9-G TRONIC. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h tomuto ťažkému kupéčku (prevádzková hmotnosť 1.991 kg) trvá podľa údajov automobilky 6,2 sekundy, ale subjektívny pocit zo zrýchlenia je o niečo vlažnejší. Maximálna rýchlosť je nemeckých 250 km/h. So 66 litrovou nádržou a priemernou spotrebou 8,3 l/100 km (papierová kombinovaná spotreba 7,6 l/ 100 km) nebudeme musieť kvôli tankovaniu zastavovať každých 500 km.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

V kombinácii s výborným podvozkom (sériovo znížený o 15 mm), možnosťou voľby jazdných režimov (Eco, Comfort, Sport a Individual) sa v ňom môžu rodiť príbehy aj pre ženy, aj pre mužov. Nepatrí do skupiny trhačov asfaltu a viac ako prehnane dynamickú jazdu si budete užívať sebaistú a komfortnú jazdu, čomu dopomáha aj riadená zadná náprava, ktorá umožňuje natáčanie kolies o 2,5 stupňa (súčasť príplatkového technického balíka).

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Na reálne prežité príbehy patriace do románov pre ženy či mužov je toto kupé viac ako ideálny zdroj každodenných zážitkov. Obsidiánová čierna metalíza exteriéru, 20 palcové disky AMG, panoramatická posuvná strecha v kombinácii interiérových farieb (koža napa hnedá Tonka/čierna) dodáva pridanú hodnotu exkluzivity. Základná cena nového kupé CLE 300 je 69.600 EUR, ale vďaka zvoleným prvkom príplatkovej výbavy -  asistenčných balíkov a balíkov komfortu sa výsledná cena nami testovaného „storytellera“  vyšplhala na 94.512,- EUR.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Možno je to vekovou zrelosťou, možno zažitými príbehmi, ale fluidum novej CLE kupé v kooperácii s pozitívnou luxusnou energiou sálajúcou už aj pri letmom pohľade na ňu vnímam ako recept na dlhý román, ktorý napíše spolu so svojím jazdcom.

Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe

Sú dve skupiny ľudí, tí, ktorí romány píšu a tí, ktorí ich zatiaľ len čítajú. Tak čo, aký bude ten Váš príbeh…?  

Autor: Amy Zaťková, Foto: Roman Chalama

 


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.