Ako to už býva, po prvom dotyku, v tých lepších prípadoch, prichádza aj druhý. Prvý z redakcie sa na nové Taigo pozrel svojím chlapským okom Miro a ja som sa dostala na rad teraz. Z jeho opisu prvých kilometrov s Taigom, ktorý si môžete prečítať aj tu, som sa na týždňový test tešila a bola som zvedavá, či sa naše názory a pocity z tejto novinky zhodnú.
Indície našej testovačky zneli: najsilnejší motor s objemom 1,5 litra, 110 kW (150 koní) a 250 Nm, 4 valce, 7 stupňové DSG, červená King metalíza a výbava R-Line. Tieto dáta zneli viac ako dobre. Mohli sme predsa dostať aj Taigo s trojvalcovým motorom 1.0 TSI (81 kW/110 k) či už ako 6-stupňový manuál, alebo 7 stupňové DSG. Naše Taigo malo navrch nielen jeden valec a 40 koní, ale osobne si myslím, že práve v tejto červenej farbe a vo výbave R-Line vyzerá najatraktívnejšie. Volkswagen Taigo je jedným z tých šťastlivcov, ktorí naživo vyzerajú oveľa lepšie, ako na vyretušovaných a nastajlovaných fotkách.
Nový mestský crossover coupé vyzerá dynamicky a veľmi súčasne, pričom si neskromne a hrdo zachováva typické črty svojej VW podstaty. Výbava R-Line je tá najviac fotogenická. Áno, je to ten svalnatý fitnesák, ktorého si hneď všetci všimnú.
Za svoj dynamický vzhľad môže ďakovať hlavne nárazníkom v dizajne R-Line a veľmi výrazným dvojitým chrómovaným koncovkám výfuku na oboch stranách... ktoré sú však falošné, čiernemu difúzoru ako aj 17 palcovým diskom (v našom prípade to boli tie z Valencie). Sériovo svieti LED prednými svetlometmi, hmlovkami s odbočovacou funkciou (vo výbave Style a R-Line) a vzadu LED svetlami. Za príplatok 900,- € môžete mať aj IQ.Lights, ktoré obsahujú Matrix LED predné adaptívne svetlomety, LED denné svetlá, či osvetlenú lišta mriežky chladiča.
Interiér poteší vyvážene moderným a komfortným štýlom, prekvapí priestrannosťou a prítomnosťou mäkčených plastov na palubnej doske. Tmavý interiér ladený do čierno-šedej dýcha čistými líniami, praktickosťou a dostatočne veľkými odkladacími priestormi (hlavne tými vo dverách). Predné športové sedadlá s logom „R“ majú výrazné bočné vedenie a dostatočne dlhú sedaciu časť aj pre vyšších pasažierov. Osobne ma potešil trojramenný volant, na ktorom zostali zachované klasické tlačidlové ovládače. Vzbudzoval vo mne veľmi príjemný pocit, že mechanika ešte nevymiera a nie všetko musí byť bezpodmienečne ultramoderné a ovládané dotykmi.
To čo obišlo volant bolo dopriate ovládaniu klimatizácie či vyhrievaniu predných sedadiel a okien, ktoré veru funguje len na dotyk. Paradoxne tieto moderné prvky boli najviac retro, pretože tvarom a umiestnením pod výduchmi klimatizácie mi pripomínali kedysi všadeprítomný CD prehrávač. Možno je to vekom, možno skúsenosťami, ale zatiaľ názor, že najbezpečnejšie a najjednoduchšie je ovládanie klasickými tlačidlami, alebo kruhovými ovládačmi, nemením.
Testované Taigo disponovalo príplatkovým prístrojovým štítom Digital Cockpit Pro – 10,25" za 320,-€, pričom v štandarde dostanete 8" prístrojový štít. Prístrojový štít spolu s dotykovým displejom infotainmentu tvoria kompaktnú líniu, vďaka ktorej sa umocňuje čistota, jednoduchosť a vzdušnosť interiéru.
Taigo nie je obor, to je už na prvý pohľad jasné, ale aj napriek klesajúcej úrovne strechy sa na zadných sedadlách pohodlne prepravia udatní junáci. Konkrétnejšie, miesta nad hlavou je dostatočne, avšak pri kombinácii dvoch vysokých pasažierov sediacich za sebou sa miesto na nohy môže zdať „LTT“, viete - len tak tak.
Po naštartovaní klasickým spôsobom, ako nás to učili naši otcovia – kľúč patrí do zapaľovania, sa moje uši veľmi potešili, pretože zvuk motora bol viac ako príjemný. Takto má znieť príjemná symfónia od motora a keďže sa Taigo vyrába v španielskej Pamplone, tak je asi potrebné povedať „bravo“. Motor s objemom 1498 cm3, maximálnym krútiacim momentom 250 Nm pri 1500 ‐ 3500 otáčok za min. nielen výborne znie, ale aj jazdí. Spotreba 5,4 l/ 100 km po okreskách je veľmi silný nielen ekonomický, ale aj ekologický argument. I keď, pravdou je, že v meste je trošku smädnejšie. Dlhodobá spotreba počas celého týždňa sa ustálila na: ja (Amy) 6,3 l/100 km vs. Miro: 6,5 l/100 km. Stále dobré, však?
Motor a 7 stupňová dvojspojková prevodovka vytvárajú výborný tandem, radenie je rýchle a plynulé. Tento podarený crossover sa z 0 na 100 km/h dostane za 8,3 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť by mala byť 212 km/h.
Taigo má výborne vyladený podvozok, ktorý je príjemne odhlučnený a nedokonalosti našich ciest zvláda s nadhľadom. Aj pri svižnejších prejazdoch zákrutami sa správa stabilne a to aj napriek tomu, že naše testované auto nemalo príplatkovú elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, ktorú spolu z voľbou nastavenia jazdného profilu dostanete za príplatok 290,- €.
Už v sériovej výbave dostanete dlhý zoznam asistenčných systémov - sledovanie diania pred vozidlom, systém núdzového brzdenia pri hroziacom čelnom náraze, IQ. DRIVE Paket – aktívne vedenie v jazdnom pruhu, asistent jazdy v dopravnej zápche, alebo adaptívny tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, asistent rozpoznávania kolízie s chodcom a cyklistom, lane assist a veľa ďalších. Samozrejme za príplatok si dlhý zoznam asistentov a komfort zabezpečujúcich funkcií môžete ešte predĺžiť a napríklad, tak ako bol náš proband obohatený o cúvaciu kameru za 260,- €, reguláciou diaľkových svetiel a dažďovým senzorom za 230,- €, alebo praktickým bezdrôtovým nabíjaním telefónov za 110,- €, či automatickou 2 – zónovou klimatizáciou Air Care Climatronic za 350,- € sa finálna cena VW Taigo R-Line, 1.5 TSI DSG zo základu 24.290,- € môže navýšiť na 26.710,- € aj s DPH, ako bola naša testovačka. Ak by Vám ešte zostalo z budgetu, môžete si vybrať aj panoramatické strešné okno, Soundsystem beats a veľa iných nadštandardov, ale žiaľ, 4x4 na výber nie je.
Okrem ceny je zaujímavým číslom aj veľkosť batožinového priestoru (440 l / 1222 l), ktorý má variabilnú podlahu. Možno pre niekoho menej podstatná informácia, ale pre nás, rodičov - nosičov batožín, školských tašiek a iného prepravovaného živého, či neživého materiálu je v celku veľmi zásadná.
Volkswagen Taigo je vydareným produktom v rámci koncernu, kde sa výborne namiešali a zladili moderné prvky a požiadavky doby, a zároveň sa zachovali konzervatívne črty značky. Priznám sa, že spočiatku som Taigo zaškatuľkovala ako ideálne auto pre mladých, slobodných, aktívnych ľudí, ktorým vyhovuje nielen charakter, ale aj cena. Po týždni s novým Taigo som presvedčená, že osloví široké vekové rozhranie a rôznorodých zákazníkov nielen kvôli atraktívnemu dizajnu, ale aj praktickosti využiteľnej v každodennom zhone všedných dní.
Malá poznámka na záver: málokedy sa stáva, že sa dva svety mužský a ženský zhodnú v názoroch na auto, ale myslím si, že v tomto prípade sme sa celkom zhodli.
Autor: Amy Zaťková, Foto: Andrej Šuhaj